Slimme meter T1 en T2 | Eneco Community
beantwoord

Slimme meter T1 en T2

• 16 januari 2015
  • 3 reacties
  • 1027 Bekeken

Hallo Eneco,

Heb de forum al doorgespitst maar kan helaas geen antwoord vinden (mogelijk gemist? excuses daarvoor).

Voor de meterstanden door te kunnen geven, stuitte ik op het volgende:

T1 geeft alleen maar 8888888 aan en T2 geeft wel een waarde aan. Voor wat ik wel heb gelezen op het forum is dat T1 laag/weekend/avond tarief is en T2 normaal/dag tarief is. (na 5 sec springt het van T2 naar (T1?) 8888888 en in een fractie van een seconde weer terug naar T2).

Wil dit zeggen dat ik maar 1 tarief heb of heb ik een storing?

Wachtende op uw antwoord.

mvg Saboes
icon

Beste antwoord door Brandje 16 januari 2015, 12:00

De oude digitale meter Iskra, die ik had daar verscheen ook enkele seconde allemaal 88888 in het display. Dat is een soort test of alle cijfers nog werken.
Als ik wat langer wachtte dan scrollden toch daarna de T1 en T2 standen voorbij.

Als T2 wel een waarde aangeeft dan heb je volgens mij maar 1 tarief; ook wel enkel tarief genaamd.

Dat kan je op je vorige jaarnota ook controleren en/of in Mijn Eneco overigens.
Bekijk origineel

3 Reacties

De oude digitale meter Iskra, die ik had daar verscheen ook enkele seconde allemaal 88888 in het display. Dat is een soort test of alle cijfers nog werken.
Als ik wat langer wachtte dan scrollden toch daarna de T1 en T2 standen voorbij.

Als T2 wel een waarde aangeeft dan heb je volgens mij maar 1 tarief; ook wel enkel tarief genaamd.

Dat kan je op je vorige jaarnota ook controleren en/of in Mijn Eneco overigens.
Hoi Brandje,

Je hebt helemaal gelijk, moest even wat geduld hebben. (heb net even weer gekeken).

Ik was meer gefocust op de T1 en T2 driehoekje indicatie op de Iskra, maar de kleine 1 en 2 verschijnen voor de waardes.

Bedankt voor je antwoord en case closed!

Mvg Saboes
Hoi Saboes,

Ik vermoedde het al! Graag gedaan!

Reageer