Slimme meter maar standen geschat | Eneco Community

Slimme meter maar standen geschat

• 17 februari 2014
  • 3 reacties
  • 355 Bekeken

klacht over mijn eindafrekening, heb een slimme meter en kijk dagelijks wat mijn verbruik is, via eneco.
Op mijn eindafrekening is het verbruik geschat en heb nu een toren hoge rekening  +/-3500kw meer dan werkelijk verbruikt . het zelfde is met gas.
Gebeld,  ze zeggen dat ze het bij opname meterstand niet konden bekijken. (maken een nieuwe eindafrekening, duur zes weken)
Vind het heel slordig en het nieuwe termijn bedrag is ook met 70 euro/maand verhoogd. (stuur dan een opname meterkaart)
Heb een klachten formulier gestuurd maar tot heden nog geen reactie ontvangen.
Hoe gaan eneco hier mee om?  wil zo snel mogelijk een aangepaste eindafrekening en hier geen zes weken op wachten.
Herman M

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Halllo herman12,

Bedankt voor je bericht. Ik heb deze verplaatst en er een apart topic voor geopend, omdat je vraag niet thuis hoorde in het topic over de jaarnota die nog niet online stond.

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je een nota ontvangt met geschatte standen, terwijl je een slimme meter hebt. Mogelijk waren er technische problemen waardoor het uitlezen (tijdelijk) niet mogelijk was. Ik vraag dit nog wel even voor je na en informeer je als ik hierover meer duidelijkheid ontvangen heb.

Ik ga mijn uiterste best doen om de correctie voor je te bespoedigen. Tot 21 maart 2014 wordt de jaarnota in ieder geval niet geïncasseerd, in afwachting van de correctienota. Ook het termijnbedrag wordt na de correctie aangepast.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
Beste herman12,

Ik zou je nog informeren als er meer duidelijkheid is over de problemen rondom het uitlezen van de slimme meter. Het bleek om een bekend probleem te zijn welke naar verwachting in maart 2014 opgelost is.

Ik heb op dit moment nog geen informatie over de correctienota, maar die is in de maak en daarover informeer ik je zsm.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
herman12,

Goed nieuws, de correctie is klaar. Je kunt deze bekijken op Mijn Eneco. Ik ga ervan uit dat het helemaal duidelijk is zo, maar als je nog vragen hebt, weet je ons te vinden.

Groet, Kelly

Reageer