Slimme meter laag en normaal tarief | Eneco Community
vraag

Slimme meter laag en normaal tarief

• 21 september 2014
  • 20 reacties
  • 1214 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

Een slimme meter geeft op 1.8.1 het verbruik op het laagtarief aan en op 1.8.2 het verbruik op normaaltarief.

Nu zie ik op mijn meter een hoger getal bij 1.8.1 dan bij 1.8.2, maar op TussenStand Slim wordt het precies andersom weergegeven.

Ik mis in TussenStand Slim nog de data van gisteren, maar dat was weekend dus dat zal dan het verschil alleen maar groter maken...

Tevens komen de verbruiken op TussenStand Slim niet overeen met het verbruik op Toon, toon geeft ook maar 1 tarief aan.
Dat kan kloppen aangezien ik enkeltarief heb.

Kan hier eens door een moderator naar gekeken worden?
Alvast bedankt!

20 Reacties

Reputatie 1
Badge +4
Wanneer wordt ook de teruglevering zichtbaar?
Reputatie 7
Badge +6
@Darkrain

Bedankt voor je screenshot. De waardes kloppen inderdaad niet die je gistermiddag zag op Mijn Eneco, ik heb dit doorgestuurd naar de beheerders van Mijn Eneco Tussenstand Slim. Als je nu inlogt kloppen de waardes. Het verbruik dat Tussenstand slim laat zien is gemeten vanaf 1 september. Op dat moment had je op het laag tarief 23 kWh verbruikt en op het normaal tarief 3 kWh(de meters zijn vlak voor het weekend geplaatst). Deze verbruiken worden niet meegenomen op Mijn Eneco.
Je Toon heeft de waardes correct overgenomen van je slimme meters deze waardes kun je ook op vertrouwen. Ik heb ook gezien dat de meterstanden van het gas niet binnenkomen op Mijn Eneco, hier ga ik ook voor je achteraan.
Die heb ik nog niet gehad, ook nog geen 2 maanden slimme meters...

Hoi darkrain,

Lees dit topic maar eens.

https://forum.eneco.nl/diensten-89/deactiveren-tussenstand-slim--6710

Dat gaat wel over uitzetten, maar ook over aanzetten.........

Overigens begrijp je nu waarom hij dat wilde uitzetten?
Het schijnt voor geen meter te werken.
Op Toon of in Mijn Eneco?
Reputatie 1
Badge
@Brandje,

Ik heb het gelezen, geeft me een beetje een vreemd gevoel.
Eneco heeft TussenStand Slim zodat klanten hun verbruik kunnen inzien en zo hoge rekeningen voorkomen.

Als dat niet betrouwbaar is, dan heeft het inderdaad weinig zin.
Gelukkig heb ik ook een Toon, maar is die informatie dan wel betrouwbaar?

Ik zou toch graag willen dat een moderator er even naar kijkt en mij kan aangeven welke gegevens (Toon of TussenStand Slim) ik kan vertrouwen...

Tevens ben ik begonnen het bij te houden op http://energiemanageronline.nl/
Reputatie 1
Badge +4
Op Toon of in Mijn Eneco?

Op mijn Eneco, moet eigenlijk niet zo moeilijk zijn want de meter wordt toch ook uitgelezen.
Hoi darkrain,

Om met het laatste te beginnen: morgen zal een moderator zich ook wel mengen in deze vraagstelling, want nu is het weekend.

De info die Toon ontvangst komt van de slimme meter af en is dus betrouwbaar, maar 100% betrouwbaar is uiteraard alleen de slimme meter zelf die in de kast bij je hangt.

Maar je begrijpt dat er dus veel kritiek is op Tussenstand Slim.

Slim is dat je nu bv zondagavond rond 23 a 24 uur de standen invoert in energiemanageronline, want dan kom je na enkele weken er van zelf achter of Toon de juiste data krijgt en verwerkt.
Reputatie 1
Badge +4
Voorheen stonden er wel standen in MijnEneco, maar die zijn met de nieuwe site verdwenen.
Reputatie 7
Badge +6
@Darkrain

Ik zie in Tussenstand Slim een hoger verbruik bij het eerste telwerk(nachttarief). Waar zie je precies dat het 2e telwerk hoger is in Tussenstand Slim? Hier zouden we graag een screenshot van zien, als je dt nog steeds ervaart..
Ook geef je aan dat je verbruik op Mijn Eneco niet overeenkomt met Toon, ik kan je verbruik in Toon niet zien op het moment dus kan deze verschillen niet voor je verklaren. Als je de toegang klantenservice aanzet kijk ik er graag naar voor je. Dit kan er eventueel mee te maken heben dat de verbruiken in Mijn Eneco worden afgerond en in Toon niet.
Je kan op Tussenstand slim een bestand met de meterstanden downloaden, deze zijn betrouwbaar en hiermee kan je meteen zien of de data die Toon geregistreerd heeft correct is, dit levert sneller resultaat op dan de aankomende weken/maanden de meterstanden invoeren.
Reputatie 1
Badge
Hoi Folkert,

Hier de screenshot 66 bij laag en 74 bij normaal. Op de meter is dat precies verkeerd om. Zelfs nog iets meer uit elkaar omdat Tussenstand Slim nog niet up to date is.

Het document wat ik kon downloaden klopt inderdaad precies met de meter, loopt wel 1 dag achter maar dat is te begrijpen.

Klantenservice toegang staat aan, ik geloof niet dat de Toon helemaal klopt.
Zou je dit willen nakijken?
Bedankt alvast!
Reputatie 1
Badge
Ok bedankt Folkert!
Reputatie 1
Badge
@Folkert,

De gas meterstanden komen nog steeds niet binnen, kun je aangeven hoe lang zoiets normaal gesproken duurt?
Hoi darkrain,

Normaliter wordt de gasmeter binnen 14 dagen gekoppled, maar bij jou zijn 14 dagen al verstreken.
Ik hoop niet dat je ook in de groep valt dat het langer gaat duren.

Hopelijk heeft Folkert straks goed bericht voor je!
Reputatie 1
Badge
@Brandje,

Dat zou gelden voor de meterstanden op de Toon, maar die komen prima binnen.
Alleen in Tussenstand Slim heb ik geen gasmeterstanden.
@Brandje,

Dat zou gelden voor de meterstanden op de Toon, maar die komen prima binnen.
Alleen in Tussenstand Slim heb ik geen gasmeterstanden.

Hoi darkrain,

Oke nu duidelijk!
Dus nog steeds problemen met de tussenstand slim. Jammer.
Heb je overigens wel al eens het overzicht gekregen?
Reputatie 1
Badge

Hoi darkrain,

Oke nu duidelijk!
Dus nog steeds problemen met de tussenstand slim. Jammer.
Heb je overigens wel al eens het overzicht gekregen?

Nee nog geen overzicht gehad, maar ook nog steeds geen 2 maanden slimme meters.
Ik verwacht dat overzicht pas in november eigenlijk.
Hoi darkrain,

Oke dan is het afwachten op november dus!
In het verleden is het veel fout gegaan en werd er gemopperd op geen of geen goed overzicht.
Ik ben nieuwsgierig hoe jij straks het ervaart; laat het ons weten.
Tussen stand slim loopt altijd 1 dag achter en meestal zelfs veel dagen meer.
Over meer dan 1 dag achterstand staat het forum bol van.
Je hoort ook eens per 2 maanden een opgave te krijgen; krijg je die?
Reputatie 1
Badge

Hier al langer dan 2mnd slim, maar ook nog geen tussenstand van eneco ontvangen. Wel opdracht voor gegeven?. Ook tussenstand slim werkt erg af.

Reageer