'Slimme' meter app | Eneco Community
vraag

'Slimme' meter app

• 7 maart 2015
  • 5 reacties
  • 621 Bekeken

Ik heb nu een tijdje een 'slimme' meter app, daar kun je op inloggen hoeveel je per dag of per week verbruik aan gas en stroom, wat ik heel raar vind is dat op dagen dat ik niet thuis ben ik het dubbele gebruik als wanneer ik thuis ben, en er zitten dagen bij dat ik helemaal geen stroom heb gebruikt.
Hoe kun je nu bijhouden wat je verbruikt heb?
Sommige zullen zeggen dat kun je aflezen van je slimme meter, nou deze is bij mij opgehangen, zonder verdere uitleg, ik heb er geen handleiding bij gekregen, en weet al helemaal niet hoe die knopjes werken die erop zitten, vandaar dat ik dus de app gedownload heb.

5 Reacties

Bij de plaatsing van je slimme meter moet je een korte handleidingskaart ontvangen hebben.
Kreeg ik ook vorig jaar bij m'n Landis Gyr van Liander.
Met het typenr kan je zo via Google alsnog die kaart van het internet afplukken.

De vragen die je stelt daar kom je zo achter door even dagelijks cq wekelijks de standen van de eigen slimme meter aftehalen en in no time zul je weten wat er aan de hand is.
Monitoren van je eigen verbruik noemen we dat dus.
Ik heb dus zoals ik zei helemaal niets ontvangen, dus ook geen handleidingskaart, ik weet niet waar die knopjes voor zijn, als ik op een knopje druk staat er 0, als ik nogmaals daarop klik zie ik verder helemaal niets, klik ik er nogmaals op gaat alles knipperen, vandaar dus dat ik dit vroeg, dus ik kan niet even monitoren zoals jij dit noemt.
Nou dan nog maar eens een keer!
Dat je die korte gebruikerskaart niet ontvangen hebt is me duidelijk.
Vervolgens schreef ik nog iets en gaf een tip.
Wat heb je daar mee gedaan?
Ook geef je je typenr niet op, dan wordt het lastig om te communiceren, toch.....
Ik heb op internet gekeken, en heb een gebruikershandleiding of iets gevonden, zelfs een Youtube filmpje heb ik gekeken, als ik zoek op mijn typenummer en de maker van dit apparaat dan geeft hij dus niet weer wat er gezegd wordt, als ik op een knopje druk dan gaat alles knipperen, en vervolgens wordt alles leeg.
Ik denk dat dit meer een software foutje is dus ik zal mijn energieleverancier moeten bellen, ik zal hier zelf niet uit kunnen komen.... Ps. ook geeft hij geen hoog en laag stand aan. 😉 de codes 18.1 en 18.2..... maar iig bedankt voor je reactie.
Graag gedaan, maar nu heb je nog steeds je typenummer hier NIET vermeldt:@
Zo wordt je verder helpen wel lastig.................

Overigens moet je meerdere keren achter elkaar drukken en de weergave van hoog/laag, zie je door een klein pijltje wat naar T2 of zoals nu naar T1 wijst.

Reageer