slimme meter | Eneco Community
vraag

slimme meter

• 30 januari 2015
  • 4 reacties
  • 993 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 4 reacties
Ik krijg volgende week slimme meters, wie heeft er ervaring en wie kan mij advies geven. Ik lees zoveel verhalen over dat hij meer registreert dan dat hij hoort. Klopt dat daadwerkelijk? Blindvermogen/ stroom is dat nog steeds een probleem? Wie kan mij helpen? deel je ervaring en advies aub.

4 Reacties

Badge +5
Hallo Sivi, blind vermogen, schijnbaar vermogen en werkelijk vermogen. Maak je daarover niet druk, je KWH meter registreert werkelijk vermogen en aangezien je geen bedrijf hebt, veronderstel ik, met zware elektromotoren en dergelijke verbruikers met een blind vermogen van grote omvang zit je goed.
Alleen bij bedrijven wordt, werd cos phi verbetering vereist bij groot blind vermogens gebruik. Gebruik wat niet zonder meer gemeten kan worden door de kWh-meter.
Lekker laten doen die slimme meters, geen enkel bezwaar voor blind verbruik.
Ik krijg volgende week slimme meters, wie heeft er ervaring en wie kan mij advies geven. Ik lees zoveel verhalen over dat hij meer registreert dan dat hij hoort. Klopt dat daadwerkelijk? Blindvermogen/ stroom is dat nog steeds een probleem? Wie kan mij helpen? deel je ervaring en advies aub.

Ik begrijp werkelijk niet waarom je je zelf dit afvraagt in relatie tot slimme meters?
Je bedoelt dit:

http://wetenschap.infonu.nl/natuurkunde/38794-actief-en-blind-vermogen.html

Maakt toch niets uit of je domme of slimme meters hebt........................

Dus gewoon laten installeren, die slimme meters!

Ook vond je Toon (zo'n 4 maanden geleden) maar eng wat allemaal zichtbaar werd qua verbruik.
Ben je daar nu een beetje aan gewend?

Ik begrijp werkelijk niet waarom je je zelf dit afvraagt in relatie tot slimme meters?
Je bedoelt dit:

Ook vond je Toon (zo'n 4 maanden geleden) maar eng wat allemaal zichtbaar werd qua verbruik.

Ik ben aan Toon gewend zeker, alleen van de week registreerde hij 32.000 kwh en ik schrok ervan. Het lag aan de sensor en de draaischijf van de elektriciteitsmeter. Eneco stelde voor om slimme meter te laten plaatsen. Door veel info op internet las ik dat als je spaar en led lichten heb (wat bij mij door het hele huis is geplaatst) dat je een probleem heb. Want hij registreert n.l. het ware opbrengst van licht. Ik heb led lichten van 4.5 wat en hebben een lichtopbrengst van 50watt, registratie is dan voor 50 watt per led bolletje. Daar schrik ik ervan dat betekent dat ik meer voor moet betalen. Ik las ook dat er heel veel mensen met deze probleem zitten en energie maatsch. niets aan doen. Bij sommige van deze mensen is de energie rekening 30% omhoog gegaan terwijl ze geen nieuwe apparatuur of dergelijke aangeschaft hebben. Dat laat mij natuurlijk enorm schrikken.
Badge +5

Je bedoelt dit:

Ik ben aan Toon gewend zeker, alleen van de week registreerde hij 32.000 kwh en ik schrok ervan. Het lag aan de sensor en de draaischijf van de elektriciteitsmeter. Eneco stelde voor om slimme meter te laten plaatsen. Door veel info op internet las ik dat als je spaar en led lichten heb (wat bij mij door het hele huis is geplaatst) dat je een probleem heb. Want hij registreert n.l. het ware opbrengst van licht. Ik heb led lichten van 4.5 wat en hebben een lichtopbrengst van 50watt, registratie is dan voor 50 watt per led bolletje. Daar schrik ik ervan dat betekent dat ik meer voor moet betalen. Ik las ook dat er heel veel mensen met deze probleem zitten en energie maatsch. niets aan doen. Bij sommige van deze mensen is de energie rekening 30% omhoog gegaan terwijl ze geen nieuwe apparatuur of dergelijke aangeschaft hebben. Dat laat mij natuurlijk enorm schrikken.

Sivi, dit is een broodje AAP verhaal en met hoofdletters. Blindvermogen is niet meetbaar zonder speciale meetapparatuur en als het dat al was niet interessant omdat je woning nagenoeg ohmse belasting op het net vormt. En daar betaal je voor. Kilowatt dus.
Blind vermogen (KVAr dus) ontstaat bij inductieve belasting zoals elektromotoren en TL armaturen met smoorspoelen, transformatoren en dergelijke.
Laat ze maar kletsen dus en geniet van je besparing en vooral LED lampen.

Reageer