slimme meter | Eneco Community
vraag

slimme meter

• 1 januari 2014
  • 12 reacties
  • 714 Bekeken

Ik heb een slimme meter die al goed werkt met elke dag de stroom en gas oppakken en in mijn eneco neerzet.
Vanaf vanmorgen 01-01-2014 zie ik dat hij de melding geeft dat de meter binnen 2 weken gaat werken met de stroom en gas oppakken.
Dus hoe kan dat als hij gister nog 100% werkte en nu opeens niet meer?

Gr

Mickey mouse

12 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Ik ga er eigenlijk vanuit dat dat een foutje is. Het is mogelijk dat eneco is overgegaan op het nieuwe systeem. Echter zal daar morgen wel duidelijkheid in komen.
Ik heb een slimme meter die al goed werkt met elke dag de stroom en gas oppakken en in mijn eneco neerzet.
Vanaf vanmorgen 01-01-2014 zie ik dat hij de melding geeft dat de meter binnen 2 weken gaat werken met de stroom en gas oppakken.
Dus hoe kan dat als hij gister nog 100% werkte en nu opeens niet meer?

Gr

Mickey mouse

Misschien dat je netbeheerder de software heeft gewijzigd en dat Eneco daar nu op reageert...........................
Sinds wanneer heb je slimme meters?
Je kan in ieder geval wel even de kabel uit de P1 poort halen; 1 minuutje wachten en weer terug plaatsten.
Doet soms wonderen.
Wij hebben vandaag nieuwe slimme meters gekregen stedin verteld dat wij Eneco moesten bellen om te zeggen dat wij slimme meters hebben gekregen? wij bellen antwoord nee hoor dat is niet nodig?? gaat dit vanzelf? en is het zo dat het dagen tot zelfs 1/2 weken duurt voordat Stedin de meters aanmeld en kan zien en zolang dit niet is gebeurd dat Toon niks kan uitlezen? hij laat nog niets zien en geeft aan sensoren worden ingeregeld? wij hebben geen sensoren meer?

Gr IrmaBram 
Hoi Irma,

Op de melding sensoren moet je maar even niet letten.
Toon snapt nog even niet dat er geen communicatie nu is met de slimme meters.
Inderdaad duurt het na activatie ongeveer 14 dagen voor je de gegevns op je Toon ziet.
Je kan op de site van Eneco je slimme meters bij Eneco activeren en je accoord geven, want dan pas mag Enco de data bij de netbeheerder opvragen.
Geinig wij kunnen nergens wat vinden hoe wij dee boel kunnen activeren en wij kunnen dus 14 dagen niks over verbruik zien?

Gr Irma Bram
Heb je gekeken op Mijn Eneco?
Dus was/ben je ingelogd?

Je moet je wel realiseren, dat je net vandaag je slimme meters hebt gehad.

Lees dit pdfje vast even door:

http://thuis.eneco.nl/~/media/eol/pdf/voorwaarden-en-brochures/voorwaarden-overig/enecotoonprivacyverklaring.ashx
Komt dat vanzelf op mijn eneco te staan activatie slimme meters?/waar moeten we kijken want wat wij uit bestand kunnen halen staat activatie van slimme meters in mijn eneco is vereist maar hoe is niet terug te vinden even voor de duidelijkheid er zijn alleen nieuwe slimme meters geplaatst ipv analoge meter de toon hebben we al enige tijd

Gr Irma en Bram
Reputatie 7
Badge +7
Komt dat vanzelf op mijn eneco te staan activatie slimme meters?/waar moeten we kijken want wat wij uit bestand kunnen halen staat activatie van slimme meters in mijn eneco is vereist maar hoe is niet terug te vinden even voor de duidelijkheid er zijn alleen nieuwe slimme meters geplaatst ipv analoge meter de toon hebben we al enige tijd

Gr Irma en Bram

beste @ Irma en Bram
ik neem aan dat de p1 kabel is aangesloten van je meter adaptor naar de slimme meter ?

anders krijg je dus geen gegevens op je Toon.
zo wie zo moet hij het momentele electriek verbruik aangeven 10 sec interval
en gas verbruik 1 uur interval
de rest komt later

mvg,
jan
Hoi Jan,
Bedankt voor je reactie,toon geeft bij ons helemaal niets van verbruik aan,we hebben al Toon opnieuw geinstalleerd,p1 kabel zit zeker goed aangesloten dus denk dat we morgen maar eens verder gaan kijken want wij hebben idee dat dat door 'activering' komt die wij niet kunnen doen omdat we niet weten hoe.
wel jammer dat zowel stedin als eneco niet even duidelijk kunnen zijn wat precies de bedoeling is

groeten,
Irma en Bram
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jan,
Bedankt voor je reactie,toon geeft bij ons helemaal niets van verbruik aan,we hebben al Toon opnieuw geinstalleerd,p1 kabel zit zeker goed aangesloten dus denk dat we morgen maar eens verder gaan kijken want wij hebben idee dat dat door 'activering' komt die wij niet kunnen doen omdat we niet weten hoe.
wel jammer dat zowel stedin als eneco niet even duidelijk kunnen zijn wat precies de bedoeling is

groeten,
Irma en Bram

ff alles resetten,
ketel module even van de stroom af en er weer in.
meteradaptor in meterkast even van de stroom af en er weer in.
eventueel p1 kabel even los en er weer in ( p1 kabel niet netjes opgebonden maar los hangend monteren.)
Toon zal tijdens deze procedure ook opnieuw opstarten.
en daarna Geduld hebben en Toon z,n tijd geven.

heeft Toon wel verbinding met internet ?
en met de meteradaptor ?

er word links en rechts wel het een en ander op het forum voorgesteld in de verschillende topic,s

succes
mvg,
jan
Hoi Irma en Bram,

Wacht nou gewoon even tot morgen en kijk dan op site van Eneco voor het activeren van je slimme meters. 
ff alles resetten,
ketel module even van de stroom af en er weer in.
meteradaptor in meterkast even van de stroom af en er weer in.
eventueel p1 kabel even los en er weer in ( p1 kabel niet netjes opgebonden maar los hangend monteren.)
Toon zal tijdens deze procedure ook opnieuw opstarten.
en daarna Geduld hebben en Toon z,n tijd geven.

heeft Toon wel verbinding met internet ?
en met de meteradaptor ?

er word links en rechts wel het een en ander op het forum voorgesteld in de verschillende topic,s

succes
mvg,
jan

Hoi Jan,

Het is simpel. Ze hebben vandaag net slimme meters gekregen. 
Dus het enige wat nig moet gebeuren is de activatie. 
En ze moeten nog daarna 14 dagen wachten. 
Kan jij ze even een link geven??

Reageer