Sinds 20 maart geen meterstanden slimme meter? | Eneco Community

Sinds 20 maart geen meterstanden slimme meter?

Toon eerste bericht

115 Reacties

Kijk nou, ik heb mijn toverstok inde meterkast gezet en ik krijg ineens de achterlopende meterstanden vanaf 7 januari binnen.

Hoi Stan,

Ze waren laat vandaag met 15e; pas rond 17:00 uur kreeg ik, die van gisteren, de 15e, binnen.
En ja ik mis heel af en toe ook wel eens een gasdag, maar de volgende dag wordt dat altijd hersteld!

Kennelijk is er dus wel degelijk af en toe voldoende signaal om verbinding met Strijen te maken.
Het zal ook wel met de weersomstandigheden te maken hebben, want we hadden vandaag strak blauwe lucht tot ongeveer 17:00 uur!
Er is boven op ons dak weer "hard" gewerkt; toch weer even 3,10 kWh met m'n 1920 Wp binnen gehaald.
Reputatie 3
Badge +1
Klopt Ton, af en toe verbind hij en geeft gelijk 8 dagen door.
Ik had 2600 kWh.
zie

Hoi Stan,

Nou dat is ook netjes!
Een mooie App heb jij daar. Komt die van Enerlogic?

Wat ik me wel afvraag, zeker in jouw situatie, hoe ver terug zij daar bij SlimmemeterPortal altijd bij EDSN in het verleden opvragen.
Reputatie 3
Badge +1
Tja, jammer dat ik weer wat moet aanvullen op dit topic van mij want het is weer eens zover dat mijn gegevens stokken op 12 mei en dat er een storing is met de doorgave van de meteterstanden.

Dus Eneco gelieve mij te vragen naar de huidige meterstanden voor de komende jaarnota!

Stansat:@
Reputatie 3
Badge
Ik kan ook niet begrijpen dat Eneco de uitgevallen meterstanden niet kan herstellen.

Dat kunnen ze bij Slimmemeterportaal en Enelogic wel...Als daar eens een dag (of twee of meer) uitvalt, dan wordt het daarna altijd hersteld.
Ik kan ook niet begrijpen dat Eneco de uitgevallen meterstanden niet kan herstellen.

Dat kunnen ze bij Slimmemeterportaal en Enelogic wel...Als daar eens een dag (of twee of meer) uitvalt, dan wordt het daarna altijd hersteld.

Klopt Reinoud,

Eergister liep het Slimmemeterportal ook 3 dagen achter en gister werd in de loop van de dag de achterstand ook gewoon weer ingelopen.

Tot en met mei ziet het er als volgt uit:

En tot en met gister 1 juni:

Reputatie 3
Badge +1
Dit onderstaand bericht krijg ik van Enelogic:

"Goedemiddag,

Hartelijk bedankt voor je interesse in onze diensten!

We krijgen op dit moment van je netbeheerder door, dat je slimme gasmeter en/of slimme elektrameter in storing staan en dat dit probleem bekend is. Mogelijk komt er af en toe wel wat data binnen, maar in ieder geval niet zo constant als het zou moeten gaan.

We blijven iedere dag proberen om alsnog meterstanden uit deze slimme meter(s) op te halen.

Mochten deze problemen blijven aanhouden raden we je aan om zelf ook contact op te nemen met je netbeheerder, mogelijk wordt het probleem dan sneller opgelost.

Hopelijk zijn we je van dienst met deze melding, tot ziens!

Met vriendelijke groeten,"

Ik heb de moed opgegeven om weer naar Stedin te bellen.
Het heeft een poosje gewerkt " de van te voren gekoppelde slimme meters" maar na 2 meterwissels dit jaar ben ik er helemaal klaar mee.
ik hoop dat ze een oplossing vinden in de gebieden met een slechte gsm verbinding want daar zal het wel weer aan liggen.

😠
Reputatie 4
Badge +4
@Stansat,

Wat vervelend dat je weer problemen hebt met de slimme meters. Wij melden dit probleem ook bij Stedin. Ik hoop dat het spoedig wordt opgelost.

groeten,
Eva
Helaas Eva dat zal in dit geval niet lukken.
Als je terug leest dan schrik je wellicht van de pogingen die Stan al heeft gedaan bij Stedin.
Pas als er een andere "ophaalmethode" door de netwerkbeheerder wordt toegepast dan zal er verbetering zijn.
Stan zit net in een black spot qua GSM gebied.

Treurig dat het heden te dage in het digitale tijdperk niet geoptimaliseerd kan worden.
Reputatie 4
Badge +4
@Brandje

Bedankt voor de toelichting. Daar was ik niet van de op de hoogte. Het probleem met het uitlezen van de slimme meters is in dit geval dan inderdaad lastig op te lossen.
Graag gedaan Eva. Ik weet er inmiddels ook veel van omdat ik toendertijd fanatiek met Stan aan het onderzoeken was wat de mogelijkheden waren.
En Stan heeft alles ui de kast gehaald om het samen met Stedin op te lossen.
Reputatie 3
Badge +1
Inmiddels een jaar verder en ja hoor daar komt Stedin weer met dezelfde brief: we willen de meters vervangen want ze staan in storing!

Ik had en heb het opgegeven en het is Stedin nog steeds niet gelukt om in "blindspots" qua gsm verbinding de standen uit te lezen.

Ik wacht nog steeds op een oplossing maar wanneer die komt, ik denk met kerstmis.......welk jaar weet ik niet 😉
Hoi Stan,

Long time no see:D

Ik begrijp uiteraard je scepsis.
Maar je hebt kans dat Stedin DSMR 5.0 versies wil plaatsen.....
Dus zou misschien de techniek gewijzigd kunnen zijn.

Ik zou ze maandag toch even bellen hierover; kan je meteen vragen of er wellicht een blackspot bij jou is opgeheven.
Reputatie 3
Badge +1
Goedemorgen Ton,

Tja, ik ben mijn AOW gat van 2 jaar aan het dichten, dus druk, druk, druk.....

Maar wa houd DSMR 5.0 versie slimme meter in?
Ik belde met Stedin, vertelde de hele geschiedenis en ze vertelde mij dat er nog geen oplossing was in mijn geval en een meterwissel dus geen zin had.
Overigens was de hele geschiedenis niet bekend en ook niet dat de meters al 3 keer vervangen zijn.
Vreemd toch, ik zou dat allemaal per plaats, wijk, adres in een komputer zetten.

De hele materie is erg ndidelijk bij de telefonistes en de juiste mensen krijg je niet aan de telefoon.
Ik wacht gewoon af of die DSMR 5.0 moet de oplossing zijn?
Hoi Stan,

Misschien via PLC

Lees deze notitie nog even:

http://www.energytracker.nl/nl/http-www-energeia-nl-news-php-id-54441

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen