Sinds 20 maart geen meterstanden slimme meter? | Eneco Community

Sinds 20 maart geen meterstanden slimme meter?

Toon eerste bericht

115 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Jan die ventilator staat op 10, want ik loop inderdaad rood aan van frustratie.
wat een trage bende.
Ik woon toch nog steeds in goed georganiseerd Nederland?
Ik pak nog maar een koel biertje uit de koelkast.

Mijn geduld wordt wel heel erg op de proef gesteld.

"Slimme meter" noemen ze dat nou ze zijn superstom bij mij......

Rustig.....komt goed Jan, ik neem er nog eentje..

Een teleurgestelde Eneco/Stedin klant.
Reputatie 3
Badge +2
Het is weer 10 dagen verder en.......nee nog geen meterstanden,
Stedin heeft waarschijnlijk 3 maanden vakantie.....

Stansat:@
Het is weer 10 dagen verder en.......nee nog geen meterstanden,
Stedin heeft waarschijnlijk 3 maanden vakantie.....

Hoi Stan,

Er loopt een ander topic waar gemeld werd dat er nu wel tussenstanden Slim gedownload kunnen worden.
Reputatie 4
Badge

Ik pak nog maar een koel biertje uit de koelkast.

Ik hoop dat er nog een paar in je koelkast staan, want ze zijn niet zo snel.
Ik heb sinds plaatsing in mei geen GAS meterstanden gekregen van mijn slimme gasmeter,
7 euro (telefoon kosten) verder Eneco speelt kat en muis met STEDIN, o ja ben een keer in juni gebeld, deze lieve dame melde zoveel onzin(was totaal niet op de hoogte), en zoals altijd de belofte, ik ga het weer doorzetten naar de ......... en dat ik geduld moest hebben.
Dat terwijl ik de volle pond mocht betalen voor de Toon, mensen krijgen hem nu Gratis, dat is al geen lekker gevoel, dan betaal ik nu al 4 mnd voor iets dat half werkt, wat een SERVICE.:@
Reputatie 3
Badge +2
Beste ricker59,

Na mijn zoveelste telefoontje richting Stedin krijg ik van de klantenservice te horen dat het een bekend probleem is en dat het waarschijnlijk nog wel maanden gaat duren voordat ik meterstanden te zien krijg.
Ook klanten met een toon bellen veel, ik snap de frustratie van jou, ik zit vanaf 20 maart 2014 zonder meterstanden, terwijl er op 24 juli een set nieuwe slimme meters is geïnstalleerd.
Grote achterstand activatie afdeling Stedin krijg ik te horen en dat wil bij samenvoeging Joulz en Stedin 400 man ontslaan, nou zou eerst maar eens de achterstand inlopen!
Krijg een mail van enquête over een klacht die ik ingediend heb over deze gang van zaken bij Stedin " hoe is de klacht afgehandeld"
Nou er is nog helemaal niks nada afgehandeld beste Stedin, ik wacht, wacht, en pak het zoveelste biertje uit de koelkast.

Hopeloos.....

Beste ricker59,

Na mijn zoveelste telefoontje richting Stedin krijg ik van de klantenservice te horen dat het een bekend probleem is en dat het waarschijnlijk nog wel maanden gaat duren voordat ik meterstanden te zien krijg.
Ook klanten met een toon bellen veel, ik snap de frustratie van jou, ik zit vanaf 20 maart 2014 zonder meterstanden, terwijl er op 24 juli een set nieuwe slimme meters is geïnstalleerd.
Grote achterstand activatie afdeling Stedin krijg ik te horen en dat wil bij samenvoeging Joulz en Stedin 400 man ontslaan, nou zou eerst maar eens de achterstand inlopen!
Krijg een mail van enquête over een klacht die ik ingediend heb over deze gang van zaken bij Stedin " hoe is de klacht afgehandeld"
Nou er is nog helemaal niks nada afgehandeld beste Stedin, ik wacht, wacht, en pak het zoveelste biertje uit de koekast.

Hopeloos.....

Hoi Stan,

Treurig jouw verslag met Stedin.
In een ander topic werd 9 weken gemeld; het is dus een bende daar bij Stedin en nu ook nog vakantietijd.
Kijk je uit niet teveel biertjes te nemen....................
Reputatie 3
Badge +2
Hi Ton,

Zeg dat wel, treurig, wel iedereen een slimme meter maar of het daarna ook slim is?
Nee niet dus.
Had ik nooit moeten doen, mogelijk in 2017 beperking van het salderen met zonnepanelen zijn al die mensen met een slimme meter de pineut en mensen met een oude ferrarismeter kunnen ze niet controleren.
Er zal wel een verplichting komen tegen die tijd vermoed ik.
Voorlopig zijn ook mensen met een toon niet blij als de meterstanden niets doorgeven, wel abbo betalen en tegen een niet werkend schermpje aankijken lijkt me frustrerend.
Bij mij geeft de slimme meter nu alleen nachtstroom en teruglevering laag aan, dus dat streept gewoon tegen mekaar weg maar ik heb wel een contract met dubbeltarief van Eneco wat al maanden niet werkt.

Nee dat gaat zeker niet goed bij Stedin, zijn ze in een langzaam aan aktie bezig ofzo, i.v.m. de onslagen die gaan vallen bij Joulz en Stedin?

Ik hou het bij een biertje Ton, even de vieze smaak wegspoelen......

Stansat🆒
Hoi Stan,

Oké; ik neem straks een potje thee en daarna..................wijntje denk ik.

Qua verplichting roep ik (terecht) altijd hier dat je niks verplicht bent en de slimme meter kan weigeren.
Inderdaad tegen 2020 zullen ze wel in kaart hebben hoe de verdichting met slim is en dan kon je best wel eens die verplichting opgelegd krijgen, maar ik vermoed zelfs met de wettelijke regeling van uitsluiting energie erbij!

En dat alles om tzt de gehele energiebehoefte beter te kunnen kanaliseren.

B.v. bij schaarste stroom niet wassen en/of drogen
Reputatie 3
Badge +2
Even de laatste stand van zaken: Nee helaas nog geen meterstanden.
"slimme"meter noemen ze dat.......

Is Stedin al terug van vakantie?

Hoi Stan,

Misschien zijn ze druk bezig om de koppeling van gasmeters te realiseren.
En zolang dat niet deugt, zullen de standen ook niet deugen......
Reputatie 3
Badge +2
Inmiddels weer 2 weken verder: nee geen verandering, geen meterstanden, geen mail van Stedin.
Complete chaos lijkt het bij Stedin, geen 400 man ontslaan maar neem 400 man aan zou ik zeggen.
Die oplossing van de koppeling gasmeter moet toch geen half jaar duren?
Oh..., ja die duurt al een half jaar.

Folkert of Danielle kunnen jullie nog eens vragen hoe lang het nog gaat duren bij Stedin want ik wordt hier zo moedeloos van?
Reputatie 3
Badge +3
Stedin moet even een keer goed op de vingers getikt worden ... Je zou bijvoorbeeld al eens een vraag kunnen neerleggen bij de Consumentenbond ? Van daaruit verder ...
Hoi Stan,

Waarom benader je Stedin niet zelf rechtstreeks.
Het voorbeeld is ons mede forumlid Theo, die heft zich vast gebeten in dit probleem en vorige week is de koppeling tot stand gekomen.
Reputatie 3
Badge +2
Ton als je voorgaande berichten lees dan begrijp je dat ik al meerdere keren gebeld hen wel 5 contactformulieren ingevuld en een klacht heb ingediend.
Ga niet meer bellen voorlopig, er is mij te staan gegeven door de klantenservice daar dat het nog maanden kan duren.
Belachelijk natuurlijk want ik wacht al 6 maanden.
Waarom heeft Eneco geen "hotline" met die desbetreffende afdeling?
Toonklanten schijnen ook heel veel last te hebben want wel een toon maar er niks op kunnen zien en ook nog een maandelijk abo betalen.
Ik wacht even wat Eneco voor mij kan doen want de telefonistes van de klantenservice daar bij Stedin wordt je echt niet wijzer van.
"Tja, we hebben een probleem met de activatie, maar we kunnen U niet doorverbinden met de activatieafdeling, want dat gaat per mail, ik stuur het door"

Ik trek mijn haren uit mijn kop van frustratie, ohhhh.. ik ben al kaal, nou bedankt hoor Stedin!

:?
Reputatie 3
Badge +3
Ik ben bang dat je toch het zal moeten afhandelen bij Stedin. Stedin zal een keer moeten gaan reorganiseren want ik hoor steeds meer klachten over dit bedrijf
Ton als je voorgaande berichten lees dan begrijp je dat ik al meerdere keren gebeld hen wel 5 contactformulieren ingevuld en een klacht heb ingediend.
Ga niet meer bellen voorlopig, er is mij te staan gegeven door de klantenservice daar dat het nog maanden kan duren.
Belachelijk natuurlijk want ik wacht al 6 maanden.
Waarom heeft Eneco geen "hotline" met die desbetreffende afdeling?
Toonklanten schijnen ook heel veel last te hebben want wel een toon maar er niks op kunnen zien en ook nog een maandelijk abo betalen.
Ik wacht even wat Eneco voor mij kan doen want de telefonistes van de klantenservice daar bij Stedin wordt je echt niet wijzer van.
"Tja, we hebben een probleem met de activatie, maar we kunnen U niet doorverbinden met de activatieafdeling, want dat gaat per mail, ik stuur het door"

Ik trek mijn haren uit mijn kop van frustratie, ohhhh.. ik ben al kaal, nou bedankt hoor Stedin!

Hoi Stan,

Uiteraard ken ik je acties, die je hebt gedaan richting Stedin.
Maar als de druk bij Stedin niet wordt opgevoerd dan wordt het niets.

Natuurlijk kan je Eneco om aandacht vragen, maar ik vermoed dat dat toch te weinig zoden aan de dijk zet.
Jij bent al met al nu dus 6 maanden bezig....................

Mag je eigenlijk nog blij zijn dat je geen Toon hebt.
Reputatie 7
Badge +6
@Stansat

Het duurt inderdaad al erg lang ik heb gevraagd hoe het ermee staat. Ik heb mijn bericht van 11 juli nogmaals gestuurd met toelichting, Er is wel op de achtergrond wel het een en ander aangepast, maar helaas heeft dit niet tot het effect geleidt dat je de meterstanden online kan inzien.
Meeste problemen met slimme meters op het forum betreft het koppelen van elektra en gas, in dit geval krijgen we ook geen elektrastanden binnen.
Hoi Stan,

Nou je hebt in ieder geval weer een nader bericht van Folkert.
Je ziet hij heeft op 11 juli 0ok al de status voor je opgevraagd; nu een rappel er achteraan, dus hopelijk komt er nu beweging bij Stedin en kan je je standen inzien.

Zolang dit speelt noteer jij dan bv eens per maand wel je standen??
Reputatie 4
Badge
Ik ben bang dat je toch het zal moeten afhandelen bij Stedin. Stedin zal een keer moeten gaan reorganiseren want ik hoor steeds meer klachten over dit bedrijf
Volgens mij zijn ze daar nu mee bezig. Het wordt wel tijd dat ze wat aan al die problemen gaan doen.
Reputatie 3
Badge +2
Na precies 3 maanden nadat ze de oude slimme meters, die geen gasmeterstanden doorgaven, vervangen te hebben door nieuwe slimme meters, die dus helemaal niets doorgeven, heb ik maar weer voor de zoveelste keer gebeld.
"Vreemd, de achterstand is nu ingelopen en U heeft nog steeds geen doorgave meterstanden?"
Nee, nee, en nog eens nee, wat gaat U eraan doen?
"Ik snap dat U geen vertrouwen meer heeft in Stedin, maar ik stuur het door en U wordt teruggebeld"

Ik geloof er helemaal niks van terugbellen.......
Voorlopig heb ik weer een nieuw contract met Eneco voor een dubbeltarief maar sinds de nieuwe meters zijn geplaatst heb ik alleen code 1.8.1 wat laagtarief is en 2.8.1 wat laagtarief teruglevering op de "slimme " meter.
Heb ik ook doorgegeven, de telefoniste ratelt door en ik krijg de indruk dat ze het niet snapt.
La maar zitten......
Alleen maar in mijn voordeel deze "voorlopige" meterstanden tenslotte schrapt Eneco teruglevering eerst tegen hoog en daarna tegen laag tarief.
En betalen tegen laagtarief heb ik geen bezwaar tegen.

Dus Eneco niet zeuren achteraf over deze vreemde meterstanden want ik heb het 6 keer doorgegeven aan Stedin en er gebeurt vervolgens helemaal niks, nada......

Ik zit bij de telefoon hoor Stedin.........

Reputatie 7
Badge +6
@Stansat

Ik denk dat in jouw geval, ongeacht of je normaal tarief wel of niet loopt je geen verbruik in rekening zou krijgen op je normaal tarief gezien het aantal kWh dat je teruglevert. Wij hebben hdit issue inmiddels ook diverse keren doorgegeven aan de leveranciersdesk van Stedin, en onze bevindingen met hen gedeeld. De metergegevens zijn inmiddels door Stedin doorgegeven en door ons opgevoerd, alleen staan er nog steeds geen standen van je in het P4 systeem. Ik hoop dat je snel iets hoort van Stedin.
Reputatie 3
Badge +2
De slimme meter soap wordt vervolgd!
Er worden weer nieuwe "slimme" meters op 27 oktober geplaatst.
Dat is dus de 3e set.
Gaat lekker zo, wordt een herhalingsoefening, dat moet toch geld kosten zou je zeggen.....

Nou ja er gebeurt tenminste iets!

Stansat🆒
De slimme meter soap wordt vervolgd!
Er worden weer nieuwe "slimme" meters op 27 oktober geplaatst.
Dat is dus de 3e set.
Gaat lekker zo, wordt een herhalingsoefening, dat moet toch geld kosten zou je zeggen.....

Nou ja er gebeurt tenminste iets!

Stansat🆒

Hoi Stan,

Je bent de zo veelste waar dat gebeurt, en dat bood nog geen oplossing!

Maar ik zal duimen voor je hoor dat het nu wel lukt!
Reputatie 3
Badge +2
Nou Imtech monteur is geweest, vertelde hem dat dit de derde "slimme" meter zou worden en hij zei gelijk dat een vervanging van meters geen zin had want het lag volgens hem niet aan de meters maar aan de slechte gprs telefoonverbinding.
"Het probleem is in heel de Hoeksewaard" werd mij verteld, "ik heb dezelfde meters en die geven ook hetzelfde resultaat, er moet een oplossing gezocht worden in het verbeteren van het sgnaal hier in de wijk"

En toen vroeg ik nog waarom ik alleen laag tarief en laag tarief teruglever op de meter?
"Zodra de meters aangemeld zijn wordt dat via een update aangestuurd dat dubbeltarief moet worden gemeten"

Ok, ik weet genoeg, laag tarief tegen laag tarief terugleveren is voor mij geen bezwaar.

Voorlopig dus geen meterdoormelding zolang men niets doet aan de slechte gprs telefoon verbinding.

Soap wordt vervolgd:@

Stansat

Reageer