Sinds 20 maart geen meterstanden slimme meter? | Eneco Community

Sinds 20 maart geen meterstanden slimme meter?


Reputatie 3
Badge +2
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 678 reacties
Ik heb sinds 20 maart geen meterstanden meer gekregen van mijn slimme gasmeter, storing?
Ik heb Stedin om opheldering gevraagd maar heeft eneco een antwoord?

Storing door te veel of een draadloos signaal misschien?
Alles bij mij thuis is hetzelfde, bluetooth verbinding met mijn inverter, draadloze decttelefoon, wifi van mijn router, tja er zijn veel signalen die misschien het draadloze signaal van de gasmeter kunnen storen..
Of deze signalen op dezelfde frequentie zitten van mijn slimme gasmeter weet ik niet.

Ik wacht op een oplossing want de meter zelf geeft goede waarden aan.

Eneco c.q. moderator heeft U een antwoord?:?

115 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hallo moderator heeft U nog een antwoord?

Helaas blijkt maar weer dat er ook in het nieuwe "verbeterde" forum geen belletje gaat rinkelen als er een vraagteken of een vraag naar Eneco/moderator in een bericht staat.
Jammer ik wacht af of ik nog een reaktie krijg.:?
Reputatie 7
Badge +7
zoals je ziet Stan de zogenaamde verbetering ? van het nieuwe forum.
gaat snel de kant op van , wat eens was een goed en leuk forum
naar een forum waar de klanten weinig of niet meer op reageren.
ik hoop niet dat dit de bedoeling was/is van Eneco !!!

er word niet of nauwelijks meer gereageerd op vragen zowel niet door Eneco
en ook niet.
door mede forumleden ( hoe komt dit toch ).
Reputatie 3
Badge +2
Klopt Jan,

Ik ben teleurgesteld in de vernieuwing.
Eerst onze medewerking vragen om het forum te verbeteren en er daarna helemaal niets mee doen.
Mijn suggestie om sneller te reageren door de moderatoren is niet overgenomen.
Ik krijg de indruk dat niet alles gelezen wordt, ik zit met een probleem t.a.v. een niet werkende registratie van een slimme gasmeter, er wordt de hele vrijdag niet op gereageerd.
Tja dan snap ik wel dat van een leuk vlot forum zo dadelijk niets meer overblijft, geen emailreaktie, nee ik ben erg teleurgesteld, vernieuwing ja, verbetering nee, vlotter nee.

:?
Je ziet het wel vaker dat een vernieuwing soms mensen afschrikken. Zeker nu het forum nog niet helemaal lekker werkt.

Dat niet altijd even snel gereageerd wordt kan ik mij nog enigszins voorstellen. Soms ook een afweging wat urgent is.

Zelf merk ik dat niet alle browsers even goed met het forum omgaat. werk normaal met chrome kan ik wel inloggen maar herkend mijn ww niet. Bij safari geen enkel probleem.

Voor het niet correcte registratie kan zowel bij steden als eneco liggen. Waarom niet gewoon even bellen?.


PS: Als dit de voorbode is van wat mij te wachten staat. Krijg op korte termijn ook de slimme meters:?
Reputatie 7
Badge +6
@Stansat

We krijgen de melding dat de meetdata van je gas niet beschikbaar is. We sturen Stedin een bericht hierover.
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt Folkert,

Stedin heeft de zaak ook in onderzoek, misschien is de slimme overdracht kapot en moet hij vervangen worden.
Je hoort van mij een bericht als het opgelost is.
Reputatie 3
Badge +2
Vandaag maar eens gebeld want er was nog steeds geen reaktie vanStedin ontvangen.
Slimme meter is kapot en gaat vervangen worden, staat in storing bij het uitlezen van de meterstanden bij Stedin.
Goed dat ik zelf de meterstanden in de meter controleer en had het ook al bij Enelogic gezien dat hij was blijven hangen op 20 maart.
Tot 9 weken wachten op vervanging! Wow, die hebben het zeker druk.
Gelukkig geeft hij wel de meterstanden aan in de meterkast zelf dus dat doe ik wel handmatig.
De ferrarismeter was zo slecht nog niet, 39 jaar probleemloos gewerkt en deze slimme 1, 5 jaar.
We wachten af wanneer Stedin hem komt vervangen.🆒
Reputatie 7
Badge +6
@Stansat

Bedankt voor het doorgeven! Goed dat de standen nog wel op de meter zelf af te lezen zijn, dit voorkomt in ieder geval een schatting.
Reputatie 3
Badge +2
Tot nu toe geen reaktie van Stedin om een afspraak te maken voor gasmeter vervanging, 9 weken is waarschijnlijk 9 weken!
Datum jaarnota gaat eraan komen binnenkort, hopelijk geen schatting want de meterstanden voor gas geef ik, zodra daar om gevraagd wordt door Eneco (meterstandenkaart?), zelf door.

Ik hoop dat het goed gaat.....

Stansat
Reputatie 3
Badge +2
Helaas ga ik nu toch een foutieve jaarrekening krijgen omdat er uit gegaan wordt van gasmeterstanden die zijn doorgeven op 20 maart en daarna is de gasmeter ermee opgehouden standen door te sturen.
Wordt vervangen op 24 juni door Stedin tenminste als we het ding misschien niet "wakker"kunnen schudden.

Kelly ik heb je een pm gestuurd met de meterstanden van vandaag, dat voorkomt mij en Eneco de rompslomp om weer een correctienota te maken!

Regenachtige groet

😞
Reputatie 3
Badge +2
Hallo Kelly,

Dit is best wel urgent.
Scheelt toch een administratieve fout en rompslomp als er vlot gereageerd wordt!

jammer

:?
Reputatie 3
Badge +2
Hoera, ik heb eindelijk een nieuwe slimme meter voor gas en stroom.
Het heeft een paar maanden geduurt maar dan heb je ook wat.
In ieder geval ook een nieuwe slimme meter die een P1 poort heeft en dus nieuwe mogelijkheden biedt.
Nu nog de vraag of alles werkt en doorgegeven wordt want dat was het probleem met de oude slimme gasmeter.
Bij Enelogic hoop ik snel iets te weten en in de toekomst een live monitoring op de smartphone van hun via een gekoppelde module die ook teruglevering kan monitoren via P1 poort.
Ik hoef geen Toon die geen teruglevering kan weergeven en zoals eerder bericht, ik vind het een klantenbindertje.
Oh nee he, ga ik weer met die k...editor schuift de regel weer door.
Ok ik ben weg...

Stansat. :@e
Reputatie 3
Badge +2
15 dagen geleden nieuwe slimme meters geinstalleerd, helaas nog geen doormelding gezien op Enelogic of Eneco.
Nog even geduld?
Gasmeterstanden staan op 20 maart dus ik wacht in totaal al een poosje op uitlezing.......


Regenachtige groet,

Stansat
Reputatie 3
Badge +2
Na 3 weken eens gebeld met Stedin met de vraag wanneer er een doormelding van de meterstanden verwacht kan worden.
Desbetreffende afdeling kan alleen per mail via de klantenservice benadert worden zegt de telefoniste en ze hebben een achterstand.
Sorry, we gaan U terug bellen vandaag hoe de stand van zaken is.
Helaas geen belletje gehad van Stedin en nog steeds geen meterstanden doormelding.
Zo langzamerhand ben ik uitermate teleurgesteld in Stedin met zijn slechte slimme meters en zijn chaotische administratie.

Vanaf 20 maart geen doormelding en het gaat nog even duren, want na 3 telefoontjes en 2 mails geef ik het op.
Folkert kan jij nog wat doen?

Stansat:@
Badge +5
Staat ons dat te wachten, die desinteresse?
Wat een b...entent.
Reputatie 7
Badge +7
Eneco is Stedin is Joulz , zoals al eerder door mij gemeld ( en zeg nou niet dat het niet zo is ):8
dus Eneco ? wat gaan we er aan doen .
Reputatie 7
Badge +6
@Stansat,

Vervelend dat het uitlezen van de meters nog niet in orde is. We hebben het gemeld bij Stedin zodat het hopelijk snel wordt opgepakt.
Reputatie 7
Badge +6
@Jvdl,

Stedin en Eneco fungeren geheel los van elkaar, wat wettelijk opgelegd is. Wij kunnen alleen meldingen maken naar Stedin toe, maar niets oplossen.
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt Danielle,

Enige pressie vanaf jullie kant helpt misschien.
Doorgifte meterstanden na max. 2 weken is nu al 3 weken na vervanging van de slimme meters op 23 juni.
Ik hoop dat het helpt.

Stansat
Reputatie 7
Badge +7
@Jvdl,

Stedin en Eneco fungeren geheel los van elkaar, wat wettelijk opgelegd is. Wij kunnen alleen meldingen maken naar Stedin toe, maar niets oplossen.


je hebt helemaal gelijk Danielle,
maar onder tussen is het een pot nat :8
dus zeker wat meer druk naar jullie "afdelingen" ( stedin/joulz) zou zeker kunnen helpen .
we zijn zeker als klant niet door een uil uitgebroed ( of te wel , we weten wel hoe het in elkaar steekt):$
mvg,
jan
Reputatie 3
Badge +2
Danielle, ik vraag je met nadruk nog een keer met Stedin contact op te nemen en te vragen hoe het nu zit met die activatie van die slimme meters.
Het is nu precies een maand geleden en krijg nog steeds geen doormelding van mijn meterstanden.
Ik begrijp een achterstand van de betreffende afdeling maar dit begint toch wel teleurstellend te worden na een maand, 3 telefoontjes en een paar mails.

Stansat:?
Reputatie 7
Badge +6
@Stansat,

Jammer dat het nog niet werkt. :(
Ik heb het nogmaals doorgestuurd. Hopelijk komt het snel goed.
Reputatie 3
Badge +2
Hi Danielle,

Ik hoop het ook maar ik krijg tot nu toe geen reaktie van Stedin waabij verteld wordt dat ze de slimme meters gaan activeren.
Ik lees Folkert zijn bericht over 2 weken maximaal, dat is nu al 4 weken en na een contactmail van gisteren lijkt het erop dat er nog steeds geen schot in zit.

Overigens is het probleem met de editor waar Stefan mij een pm over stuurde nog steeds niet opgelost.
Ik kan nog steeds niet bij een correctie van mijn zin naar het einde van de zin gaan en ik schuif nu een t voor me uit tijdens het typen.
Ik zal Stefan vertellen dat Joris van inSided nog maar eens goed moet kijken naar de editor.

Stansat:?t
Reputatie 3
Badge +2
Er staat op tussenstand slim van Eneco deze mededeling (al heel erg lang!) :

Door technische problemen aan de kant van twee netbeheerders (Liander en Deltanetwerk bedrijf) kan het zijn dat u incorrecte verbruiks gegevens ziet als u in het verzorgingsgebied van die netbeheerders woont. We hopen dat het binnen enkele dagen verholpen is.

Ik heb Stedin als netbeheerder dus wat mij betreft weglaten die regels.
Bovendien zou automatisch een belletje moeten gaan rinkelen bij Eneco, "is hier wat mee aan de hand" Waarom komen er geen meterstanden meer binnen?

Danielle geeft het nog eens door voor de 2e keer bij Stedin, maar er gebeurt vervolgens nada niks.
Waarom is er geen directe verbinding van Eneco naar desbetreffende afdeling bij Stedin.
De frustratie is groot en ik blijf maar nutteloze contactformulieren en telefoontjes plegen die niets uithalen.

Grrrrrrrrrrrr.........

Stansat:@:@:@:@
Reputatie 7
Badge +7
Er staat op tussenstand slim van Eneco deze mededeling (al heel erg lang!) :

Door technische problemen aan de kant van twee netbeheerders (Liander en Deltanetwerk bedrijf) kan het zijn dat u incorrecte verbruiks gegevens ziet als u in het verzorgingsgebied van die netbeheerders woont. We hopen dat het binnen enkele dagen verholpen is.

Ik heb Stedin als netbeheerder dus wat mij betreft weglaten die regels.
Bovendien zou automatisch een belletje moeten gaan rinkelen bij Eneco, "is hier wat mee aan de hand" Waarom komen er geen meterstanden meer binnen?

Danielle geeft het nog eens door voor de 2e keer bij Stedin, maar er gebeurt vervolgens nada niks.
Waarom is er geen directe verbinding van Eneco naar desbetreffende afdeling bij Stedin.
De frustratie is groot en ik blijf maar nutteloze contactformulieren en telefoontjes plegen die niets uithalen.

Grrrrrrrrrrrr.........

Stansat:@:@:@:@



Stan rustig aan denk met deze warmte , aan je rikketik
hoe is,t trouwens met je ventilator ?
ik neem aan dat die nu wel wat verkoeling geeft .🆒
mvg,
jan

Reageer