Saldering hoog/laag: 'mijn verbruik' overzicht | Eneco Community
beantwoord

Saldering hoog/laag: 'mijn verbruik' overzicht

• 1 april 2019
  • 1 reactie
  • 213 Bekeken

Er is al meer over saldering en hoog-/laagverbruik geschreven hier door de jaren heen, maar duidelijk is het me helaas nog niet.

Op https://www.eneco.nl/zonnepanelen/saldering/ staat dat teruggeleverde energie op JAARbasis wordt verrekend met het verbruik. Hierbij wordt eerst het hoogtarief verbruik verrekend, daarna laagtarief.

Als ik echter inlog bij 'mijn Eneco' en mijn verbruik bekijk, wordt teruglevering in het weekend weergegeven als 'teruglevering laag tarief'.

Als de verrekening op jaarbasis plaatsvindt en daarbij eerst alle teruggeleverde energie verrekend wordt met het hoogtarief verbruik, dan is het toch onzin dat op 'mijn Eneco' bij het weekend-dagoverzicht 'teruglevering laag tarief' vermeld staat?
icon

Beste antwoord door Brandje 1 april 2019, 17:00

De reden is simpel.
Eneco volgt de weergave van de slimme meter. Dus de tellers 1.8.1 en 1.8.2 voor verbruik en teruglevering 2.8.1 en 2.8.2.
Dit wordt automatisch door de Netbeheerder verstrekt/aangeleverd.
De weergave is dus gewoon 1 op 1.

Saldering Mijn Eneco is daarbij niet relevant, aangezien dat pas op de jaarnota gebeurt. Zeg maar eens per jaar buiten deze overzichten om dus.

Dat Eneco de meest gunstige saldering toepast is jouw extra voordeel; dat geldt namelijk niet voor elke leverancier.
Bekijk origineel

1 Reactie

De reden is simpel.
Eneco volgt de weergave van de slimme meter. Dus de tellers 1.8.1 en 1.8.2 voor verbruik en teruglevering 2.8.1 en 2.8.2.
Dit wordt automatisch door de Netbeheerder verstrekt/aangeleverd.
De weergave is dus gewoon 1 op 1.

Saldering Mijn Eneco is daarbij niet relevant, aangezien dat pas op de jaarnota gebeurt. Zeg maar eens per jaar buiten deze overzichten om dus.

Dat Eneco de meest gunstige saldering toepast is jouw extra voordeel; dat geldt namelijk niet voor elke leverancier.

Reageer