Problemen met slimme meter | Eneco Community

Problemen met slimme meter

• 18 april 2019
  • 3 reacties
  • 381 Bekeken

Hallo,

ik zit met het volgende, wij hebben een simpele rijtjeswoning waarin we met 2 volwassenen en 2 kinderen wonen. Tot november 2018 zaten wij bij we bij een andere energiemaatschappij. We zijn overgestapt naar Eneco omdat dit volgens de berekeningen goedkoper was voor ons. Alles netjes in orde totdat ik in januari de Eneco app opende. In december een verbruik van 1700 kWh. Oké kan foutje zijn even volgende maand afwachten. Januari 2000kwh. Dat is toch wel heel veel gaan toch maar even bellen. Vriendelijk te woord gestaan was idd wel extreem hoog neem maar contact op met stedin om te vragen wat we moesten doen. Dit gedaan en werd weer netjes terug gestuurd naar Eneco. Nu hebben wij een slimme meter dus begon een beetje te twijfelen, misschien zit er iets in de installatie bij mij niet goed. Hele huis overhoop gehaald van alles geprobeerd maar niks kunnen vinden. (Ben zelf elektricien voor de duidelijkheid) vervolgens weer Eneco gebeld. Daar werd me vertelt dat ik het maar even 2 maanden aan moest kijken. Dit leek mij niet zon goed idee maar werd verder ook niet echt meer geholpen dus had niet echt een keus. Ben vervolgens zelf een ouderwetse Duitse kWh meter gaan halen. Deze nog speciaal laten eiken met certificaat. En deze vervolgens voor de binnenkomende stroom in de meterkast geïnstalleerd. Dus even voor de duidelijkheid de kabel komt binnen gaat naar de slimme meter en daarvandaan naar mijn meter en dan naar de meterkast. Resultaat is nu dat ik vanaf 8 februari tot heden al een verschil heb van ongeveer 800kwh tussen mijn ouderwetse meter en de slimme meter. Als ik heel eerlijk ben, ben ik het vertrouwen in de slimme meters een beetje kwijt. Ben ook heel erg benieuwd hoe jullie als Eneco hier mee omgaan. Volgens radar en kassa 2 best wel bekende programma’s zijn er in nl al 180000 huishoudens met dit probleem....

ik ben benieuwd of nog iemand bij Eneco dit probleem heeft.

groeten andre

3 Reacties

Hoi Andre,

Het lijkt mij een simpele zaak, omdat je met een geijkte tussenmeter hebt gemeten.

Meteen contact opnemen met je Netbeheerder, want bij Eneco behoef je daarvoor (dus controle/vervanging) niet te wezen.
Je Netbeheerder is immers eigenaar van deze meters.

Overigens lees ik nergens dat je ook een controle met de meterstanden hebt gedaan..........?
Ik zou de App Mijn Eneco namelijk niet zomaar geloven..........🤔
Reputatie 1
Ik heb een soortgelijk probleem (gehad). Zowel bij de NUON als bij ENECO was ik met een foutieve EAN code aangemeld wat zoveel betekende als: Er is een verkeerde (slimme) meter geregistreerd op mijn adres. In mijn geval betrof het een bouwaansluiting 3x80A, waardoor ik ineens een verbruik had van HEEL VEEL Kwh. Dit resulteerde uiteraard in absurd hoge maantermijnen (ruim 400 eu) en totaal verkeerde verbruikscijfers in de app en op de site. Meterstanden kwamen ook totaal niet overeen.
Navraag bij mijn netbeheerder (in mijn geval Enexis) heeft uiteindelijk duidelijkheid geschept in deze chaos. NOTE: Oplossing van dit probleem was uiteindelijk het contract beëindigen en opnieuw aanmaken met de juiste EAN code.

Weet niet of dit bij jou het geval is, dus wellicht heb je hier niets aan.... 😊
Reputatie 7
Badge +6
@Andresnel87

Welkom op de Eneco community en bedankt voor je bericht. Wanneer je van mening bent dat je meter niet goed functioneert kun je via Stedin een ijking aanvragen, in jouw geval lijkt het er inderdaad op dat de meter niet juist registreert. Wanneer je vragen hebt over je verbruik dan wordt, dan wordt je doorverwezen naar Eneco, wellicht dat daar verwarring is ontstaan.

Groet,

Folkert

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen