Plaatsing gasmeter Eneco en Stedin | Eneco Community

Plaatsing gasmeter Eneco en Stedin

Het gaat hier over de verhuizing van mijn dochter. Bij de sleutel overhandiging bleek er geen gasmeter aanwezig, deze kon bij Eneco aangevraagd worden. 14 mei, 1 dag voor een medewerker van Stedin deze komt plaatsen, komen 2 collega’s poolshoogte nemen. De volgende dag komt iemand om de gasmeter te plaatsen terwijl ook de hoofdgaskraan ontbrak. Waarom hebben zij dat niet geconstateerd? Er wordt wel ongevraagd een nieuwe slimme elektrameter geplaatst. Oude meterstanden worden niet vermeld.
Naar mijn idee is toen de ellende begonnen, mijn dochter krijgt een telefoontje. Bij netwerkcontrole klopte de aansluitcode/ EAN-code niet, meternummer is niet bekend en Stedin dreigt met afsluiten. I.v.m. tijdgebrek wegens verhuizing en werk, neem ik op 22 mei die taak van haar over. Gelukkig maar, want zo simpel was het niet. Na telefonisch contact is de EAN-code bekend en moet dit zelf doorgeven aan Eneco. Ook dit nummer blijkt niet te kloppen. Bel 2 uur lang tussen Eneco en Stedin om de juiste EAN-codes doorgevoerd te krijgen. Belachelijk, dat een klant dit zelf moet regelen.
Helaas is dit pas het begin van de chaos.
Nota bene op een zaterdag, 16 juni een telefoontje van Stedin. Er klopt van alles niet o.a. de EAN-code. Op mijn vraag: "Er gaan toch geen rare dingen gebeuren" antwoordt mevr. "Nee, wees niet bang ik ga het uitzoeken en bel volgende week terug". Maandag 18 juni een kaart van Stedin, men is langs geweest om elektra af te sluiten er zou geen energie leverancier aangemeld zijn. Eneco gebeld, ik wordt zelfs teruggebeld. De foute EAN-code was toch goed en het 3 jarig contract voor gas/elektra was geannuleerd! Door wie? Nieuw contract afgesloten, wordt binnen 48 u. bij Stedin aangemeld. Voor de zekerheid nagevraagd, op 22 juni was het ‘inhuisbericht ‘voor zowel gas als elektra bij Stedin binnen.
Op 5 juli werd eindelijk de hoofdgaskraan en meter geplaatst. Alles geregeld zou je denken.
10 juli een brief van Stedin, nu dreiging met afsluiten van gas. Er zou geen energieleverancier bekend zijn. Eneco gebeld, het contract voor gas was, jawel, geannuleerd! Door wie?
Nieuw contract afsluiten per direct was alleen mogelijk met meternummer. Om dit door te geven gebeurt tot mijn verbazing nu nog steeds dat invoeren van klantnummer + huisnummer niet herkend wordt. Bij invoer van alleen huisnummer, wordt een ander adres genoemd dan waar mijn dochter woont.
Hoop dat dit in de toekomst niet weer problemen veroorzaakt!
Morgen Stedin bellen of er intussen een ‘inhuisbericht’ voor gas is. Zo ja, dan mag ik toch aannemen dat alles nu echt in orde is.
Tot nu toe ruim 30 telefoongesprekken met nog meer medewerkers door het veelvuldig doorverbinden. Heb een waslijst met namen, ben 4x teruggebeld, heeft meer dan 6 bel uren gekost, kreeg ter compensatie van de kosten 2x een VVV bon.
Dit vreet energie vandaar mijn Nick name.

11 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Graag gedaan, ik wens jou ook een fijn weekend! Als er toch nog wat is, hoor ik het graag van je.

Groet,
Mike
Beste Mike,

Nog even vlak voor het weekend een bedankje voor je moeite.
Ik wist natuurlijk niet dat EAN-code eindigend op 510 nu gebruikt was voor de aanmelding. Op alle correspondentie van Stedin staat het andere nummer waar mee aangemeld moest worden, vandaar mijn grote schrik. Als die dame van gisteren haar belofte terug te bellen nagekomen was dat op dit nummer de aanmelding in orde was, had ik niet zo paniekerig gereageerd. Jammer dat de dame van vanmiddag dit ook niet vertelde, maar wel meedeelde dat de boel geannuleerd was.
Ik ga er nu vanuit dat het uiteindelijk na 2 maanden toch nog goed is gekomen.

Dit forum heeft wat mij betreft zijn nut bewezen. Al was het alleen al door het feit met een dezelfde persoon te maken hebben, zodat niet iedere keer weer opnieuw het hele verhaal uit de doeken gedaan hoeft te worden. Bovendien is het stukken voordeliger dan dat gebel voor € 0,10 p.m.

Fijn weekend,

Energieloos (heeft iets meer energie)
Reputatie 4
Badge +1
Ik begrijp goed dat je het zat bent. Daarom ben ik na je melding op het forum afgelopen woensdag, gelijk voor je aan de slag gegaan om alles alsnog in orde te maken en ik heb me best gedaan je zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. Klopt, voor dit soort situaties kunnen we contact opnemen met de leveranciersdesk van Stedin. Dit hebben we eerder ook al gedaan. Vanmorgen heeft Stedin ons bevestigd dat de aanmelding voor gas in orde is en we de juiste EAN-code gebruiken. Na ons contact met Stedin afgelopen woensdag, hebben we op hun verzoek de EAN-code eindigend op 510 gebruikt. Het meternummer, wat ik afgelopen woensdag met je heb gecontroleerd, is inmiddels gekoppeld aan de EAN-code eindigend op 510. Aan de EAN-code eindigend op 888 is geen gasmeter meer gekoppeld. Dit was eerder wel het geval. Daarom lees je ook in de brieven van Stedin de EAN-code met 888 terug. Deze is dus niet meer van toepassing en dit is door Stedin aan ons bevestigd.

Ik vind het jammer dat je vanmiddag andere informatie te horen hebt gekregen van Stedin en hierdoor opnieuw twijfelt of alles wel goed gaat. We hebben net direct weer gebeld met de leveranciersdesk van Stedin. De medewerkster heeft de informatie die we vanmorgen hebben gekregen, opnieuw bevestigd. Waarom jou iets anders is verteld, is ons niet duidelijk. Wel hebben we afgesproken dat de medewerkster een duidelijke aantekening maakt voor haar collega's. Daarom ga ik er vanuit dat je geen tegenstrijdige informatie meer krijgt als je met Stedin belt.

Mocht je onverhoopt toch nog een brief krijgen van Stedin over de EAN-code met 888, vermoed ik dat dit kruist met de afspraken die we inmiddels hebben gemaakt met Stedin. Helaas hebben we geen invloed op de brieven die Stedin verstuurt. Daarom kan ik je niet beloven dat je geen post meer ontvangt van Stedin over de EAN-code met 888. Wel kan ik je melden dat we inmiddels duidelijke afspraken hebben gemaakt met Stedin en alles herhaaldelijk hebben gecontroleerd. Ik meld bij deze dan opnieuw dat de aanmelding voor gas én voor elektriciteit is geregeld en we hiervan een duidelijke bevestiging hebben van Stedin.

Groet,
Mike
Hallo Mike,

In ieder geval bedankt voor je reactie. Je leest wel dat ik onderhand allemaal meer dan zat ben.
Ik bedoelde in mijn laatste reactie niet dat jouw aanmelding voor elektra niet gelukt was. Ik verwees naar het EANcodeboek. Op dat adres en huisnr. staan 2 EAN-codes voor elektra.
Die eindigt op 633 is de enige juiste en heb na talloze telefoontjes, dit uiteindelijk op 20 juni zelf voor elkaar gekregen.

Op die site is ook de EAN-code van gas te vinden. Die eindigt op 888 en is de enige juiste code die ook in alle post van Stedin staat.
Na jouw aanmelding voor gasleverantie, wilde ik gisteren voor alle zekerheid verifiëren of het inhuisbericht ook werkelijk binnen was. Die dame vertelde dat die binnen was onder EAN-code eindigend op 510.
Tot mijn grote schrik dus weer fout. Daarover reageerde ik met bericht nummer 5, dat het zelfs jou niet gelukt was.

Na jouw bericht nummer 8, was ik weer enigszins gerustgesteld. Maar door ervaring wijs geworden, neem ik niet meer vanzelfsprekend aan dat het nu wel in orde zal zijn. Dus toch, heel eigenwijs, nog even zelf gebeld naar Stedin en je raadt het vast al.
De aanmelding is WEER GEANULEERD!

Die mevr. gaat intern mailen en uitzoeken, volgende week word ik teruggebeld.
Op mijn vraag en wat nu????????
Gaf zij het antwoord: U kunt en hoeft niets meer te doen. De leverancier, dus Eneco moet als dit probleem zich iedere keer voordoet, bij aanmelden bellen met de leveringsdesk waarom de aanmelding niet lukt.
Dat al die tijd nou niemand van de klantenSERVICE op dit idee gekomen is vind ik heel slordig.

Groetjes,
energieloos
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Energieloos,

Woensdag hebben we telefonisch contact met elkaar gehad over de aanmelding voor gas. Ik heb je beloofd om je op de hoogte te houden van de ontwikkelingen en ik was van plan je vandaag te bellen. Omdat de gasmeter "uit bedrijf" stond bij de netbeheerder, is de aanmelding helaas meerdere keren komen te vervallen. Zoals afgesproken hebben we contact opgenomen met de netbeheerder over deze kwestie. Stedin heeft het een en ander aangepast, zodat we de aanmelding voor gas alsnog in orde kunnen maken. Inmiddels hebben we het zogeheten inhuisbericht verstuurd naar de netbeheerder. Zojuist heb ik dit nog even gecontroleerd in het landelijke berichtenverkeer en telefonisch contact opgenomen met Stedin. De aanmelding is bekend en in orde.

In je laatste reactie schrijf je dat ik een aanmelding zou doen voor elektriciteit en dit mij niet is gelukt. Dit is niet het geval. Ik heb je toegelicht dat de aanmelding voor elektriciteit reeds per 20 juni 2012 is geregeld. Dit heeft inderdaad langer op zich laten wachten dan gebruikelijk is. De aanmelding voor elektriciteit hebben we gedaan voor de EAN-code die eindigt op 633 voor het meternummer met 112 als laatste 3 cijfers. Als je van mening bent dat we je voor elektriciteit voor een verkeerde EAN-code hebben aangemeld, hoor ik het graag van je.

Ik begrijp goed dat het vervelend is dat de aanmeldingen voor gas en elektriciteit moeizaam (zijn) verlopen. Het is niet onze bedoeling om hiermee voor onvrede en ongemak te zorgen. Daarom bied ik je ook via deze weg opnieuw onze excuses aan.

Om het forum zo overzichtelijk mogelijk te houden voor andere lezers, hebben we het onderwerp van je topic aangepast.

Groet,
Mike
Reputatie 5
Badge +3
@energieloos
Ik lees dat je tegen verschillende problemen aanloopt rondom de aanmelding voor het energiecontract van je dochter. Mike is hier al mee bezig geweest. Ik heb hem gevraagd of hij vandaag weer even contact met je op wil nemen hierover om dit verder te bespreken. Dit zal in de middag in. Ik hoop dat het allemaal spoedig wordt opgelost voor jullie.

Groet, Kelly
In voorgaand bericht laat ik weten, na weer een telefonisch contact van ruim een ½ uur, teruggebeld te worden. Gisteren niets meer gehoord, hopen maar weer op vandaag? Ik ben hier tenslotte PAS 2 maanden mee bezig.
Eneco afdeling ‘brieven versturen’ werkt wel perfect, chapeau!
Mijn dochter heeft intussen al 3 brieven met “Bedankt voor uw contractbevestiging” binnen. De 4e zal wel onderweg zijn.
Als nu de afdeling: Hoe doe je een aanmelding met kloppende codes, klantnummer, adres, etc. ook zo werkte, was er niets aan de hand.
Dat ik maar een leek ben, blijkt wel uit het volgende: Een ’heel slimme’ dame, gaf mij op de melding dat er geen hoofdgaskraan in de meterkast aanwezig was, het antwoord: Mevrouw, een gaskraan zit in de keukenmuur!
Toch kan zelfs ik via http://www.eancodeboek.nl/zoekean.php zien dat er op betreffend adres 2 EAN-codes zijn voor elektra. Ik zie er maar 1 voor gas toch schijnen er ook 2 te zijn.
De aanmelding die Mike van dit forum voor mij gedaan heeft staat op een andere EAN-code. Als het hem zelfs niet lukt, wat moet ik dan nog.
Men vertelt mij: ”In ons systeem staan nou eenmaal 2 dezelfde huisnummers in die straat.” Ik zou denken, controleer dat het niet klopt en verander dat door er een uit het systeem te halen.
Mijn topic had de titel ”CHAOTISCHE ERVARING MET ENECO EN STEDIN”. Dat klinkt natuurlijk niet leuk. Onze ervaring is ook verre van leuk en ‘chaotisch’ in dit geval nog zwak uitgedrukt. De titel werd gewoon veranderd, zonder overleg, dat kan dan weer wel.

Energieloos
Beste Mike,

Het is om wanhopig van te worden!

Zojuist Stedin gebeld om te verifiëren of het ‘inhuisbericht’  voor gasleverantie binnen was, omdat  ik 100% zeker wilde weten dat alles nu in orde is.
Je zult het niet geloven, maar het is weer fout gegaan.    
Mijn dochter is aangemeld op een andere EAN-code dan die in de brief van Stedin staat. Die mevr. gaat het uitzoeken, de 40e denk ik, zij begreep er zelf ook niets meer van. Ja, wie wel? Zij  beloofde mij terug te bellen. Toch wilde ik het hier op het forum ook even laten weten. Want ik weet niet meer wat ik moet doen.

Buitenom energieloos, ben ik onderhand ook wanhopig
Reputatie 4
Badge +1
Hallo energieloos,

Zojuist heb ik je gebeld. Een privébericht sturen is dus niet meer nodig. Zoals afgesproken ga ik kijken hoe de aanmelding ervoor staat en ik neem weer contact met je op als ik meer weet.

Groet,
Mike
Beste Mike,

Of je hebt  het prive bericht intussen 5x ontvangen, maar volgens mij lukt het niet. Zie 1e niet dat het verstuurd wordt.
2e staat er geen verzonden item in de mailbox. 3e heb het ook naar mijzelf gestuurd en niets!
Wat moet ik nu doen?

Groetjes,
Energieloos
Reputatie 4
Badge +1
Beste energieloos,

Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend en vermoeiend is dat jullie zolang bezig zijn met de energiecontracten en de plaatsing van de gasmeter. Graag kijk ik met je mee om te zien of de aanmelding in orde is en het inhuisbericht is verstuurd naar Stedin. Ik vermoed dat je je reactie hebt geplaatst onder je eigen klantnummer. Daarom vraag ik je om in een privébericht het klantnummer van je dochter door te geven.

Ik zie je reactie graag tegemoet en ik hoop dat de kwestie spoedig is opgelost!

Groet,
Mike

Reageer