Overstap van dubbel naar enkel tarief | Eneco Community
beantwoord

Overstap van dubbel naar enkel tarief

• 28 januari 2013
  • 35 reacties
  • 4465 Bekeken

Toon eerste bericht

35 Reacties

Graag verneem ik of het voor ons voordeliger is om over te stappen naar een enkeltarief.
Zelf denken wij nl. niet aan de gestelde 40% te komen, kunt u dit voor ons na gaan?
Bij voorbaat dank.
Gr. Thea

Dan is het slim om hier je meterstanden even te vermelden, dan kan een moderator je van advies dienen.
Momenteel is de meterstand van Electra normaal tarief 5749.5
daltarief 6504.0
Hoi Thea,

Perfect; houdt er wel rekening mee dat ivm het weekend, je pas as maandag een antwoord van een moderator krijgt op je vraag.

Prettig weekend!
Oké, hartelijk dank voor de snelle reactie !
Reputatie 7
Badge +6
@K.A. Boekhout,

Bedankt voor het doorgeven van de meterstanden! Het dubbeltarief is op dit moment nog rendabel voor je. Wel kun je het op de jaarnota in november exact zien wat de verdeling in hoog en laag van het afgelopen jaar is, dan kun je ons opnieuw om advies vragen.
Goedemorgen,
Ik had vorige jaren dubbeltarief. Nu enkeltarief. Graag wil ik weten wat voordeliger is voor mij?
Groet,Francis
Goedemorgen,
Ik had vorige jaren dubbeltarief. Nu enkeltarief. Graag wil ik weten wat voordeliger is voor mij?

Groet,Francis

Als je domme meters hebt, geef dan meteen je standen even door, anders kan een moderator geen berekening voor je maken.
Reputatie 5
Badge +5
@ FranG

De verschillen tussen normaal-, dal en enkeltarief zijn zo ontzettend klein. We hebben het vaak over decimalen verschil. De beste verhouding, en de meest haalbare, voor een dubbele meter is 60% verbruik op het normaaltarief en 40% op het daltarief. In deze verhouding hebben we het over een aantal euro's besparing per jaar op basis van een gemiddeld verbruik.

Wil je worden omgezet naar enkeltarief? Dan zien we graag alle actuele meterstanden tegemoet en passen we dit administratief aan. Met de volgende jaarnota tellen we normaal en dal verbruik bij elkaar op en verrekenen dit tegen het enkeltarief.

Met vriendelijke groet,

Erica
Ik wil het onderwerp vernieuwen.
Zou dit ook voor mij bekeken kunnen worden?
Ik denk dat het dubbeltarief voordeliger voor mij is, maar wil het graag zeker weten.

Met vriendelijke groet,
Bogumil
Je kan zelf ook even de berekening maken.
Neem je totale jaarverbruik en neem daar 40% van, als je verbruik in het Daltarief hoger is dan die 40%, dan kan je voorzichtig gaan denken aan dubbel tarief.
Voorzichtig? Omdat de "winst" slechts enkele euries is, dus je percentage moet flink hoger liggen wil je echt voordeliger uit zijn.😯

Reageer