Oplossing diverse problemen | Eneco Community
beantwoord

Oplossing diverse problemen

Reputatie 1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 9 reacties
Goedemorgen Eneco,

Ik plak hier even mijn conversatie met jullie want ik ga het niet opnieuw typen:

Hoi Eneco

[h4]8 JAN 2019 11:42[/h4]

Wanneer moet ik mijn meterstanden doorgeven?

[h4]8 JAN 2019 14:43[/h4]
[h5]Shaffy[/h5]

Want ik geloof dat er iets mis gaat

volgens de app het ik de afgelopen 4 maanden 60.000 kWh verbruikt, dat lijkt me nogal sterk,,,

[h4]9 JAN 2019 10:11[/h4]

Goedemorgen Shaffy,

Bedankt voor je bericht! Dit lijkt me inderdaad ook sterk! Heb je het klantnummer voor mij dan kijk ik graag met je mee.

Groet,
Hamid
[h5]Shaffy[/h5]

[KLANTNUMMER DOORGEGEVEN]

[h4]9 JAN 2019 17:07[/h4]
[h5]Shaffy[/h5]

Wil het lukken?

[h4]10 JAN 2019 11:34[/h4]
[h5]Shaffy[/h5]

Hallo?

[h4]10 JAN 2019 13:17[/h4]

Dank je wel! Heb je zelf de tussenstand ingevoerd?
[h5]Shaffy[/h5]

De laatste stand van eergister wel

De eerste niet

[h4]11 JAN 2019 17:06[/h4]

Oké, kan je mij vertellen wat de huidige meterstand is? Ik zie deze namelijk zelf niet terug.
[h5]Shaffy[/h5]

84781

Nu

[h4]13 JAN 2019 13:12[/h4]

Ik heb het vermoeden dat het telwerk dat 84781 aangeeft stil staat.
Wij rekenen ook slechts met 1 telwerk, het bovenste.

Die onderste stand hoef je denk ik niet door te geven.
De stand die er nu staat stond er ook in augustus 2018 en vermoedelijk nog precies hetzelfde.

Groet, Vincent
[h5]Shaffy[/h5]

Andersom Vincent

Bedankt voor je bericht. Het kan zijn dat je langer op een reactie moet wachten dan je van ons gewend bent vanwege extra drukte. We doen ons best je zo snel mogelijk te helpen en hopen op jouw begrip. Tip: vermeld alvast je klantnummer!
[h5]Shaffy[/h5]

Dus het moet gecorrigeerd worden aan jullie kant

Anders heb ik dus 0kWh verbruikt...

[h4]15 JAN 2019 08:55[/h4]

Sorry, ik zei het inderdaad verkeerd. De bovenste stand van 21295 hebben wij doorgekregen voor begin augustus. Deze lijkt nu stil te staan.

Weet jij toevallig wat de meterstand van het onderste telwerk was, afgelopen augustus?
[h4]18 JAN 2019 08:55[/h4]
[h5]Shaffy[/h5]

Nee dat heb ik niet meer

[h4]20 JAN 2019 13:08[/h4]

Ik zie dat je hierover ook gemaild hebt volgens mij, en de 17e een reactie hebt gekregen. Er loopt dus een verzoek om dit aan te passen.

Weet je zo voldoende? Groet, Bianca
[h5]Shaffy[/h5]

Hoi Bianca, dat gaat om iets anders

Dit gaat over de meterstand

[h4]22 JAN 2019 12:42[/h4]

Heb je ergens een bewijs liggen van de beginstand. Bijvoorbeeld via een makelaars rapport. Of zou je dit willen opvragen bij de verhuurder indien het om een huurwoning gaat ?

Op deze manier kunnen wij de correctie laten uitvoeren van de foutieve beginstand.
[h5]Shaffy[/h5]

Ik heb een foto gestuurd tijdens mijn aanmelding...

[h4]DO 11:45[/h4]

Hey Shaffy. Ik zie nog geen mail met het bewijs gekoppeld aan jouw klantnummer. Zou je nogmaals willen mailen onder vermelding van het klantnummer?
[h4]DI 15:33[/h4]
[h5]Shaffy[/h5]

Is het inmiddels gelukt?

Begin al een beetje klaar te zijn met Eneco...

Heb al maanden gezeik, kijk aub even naar alle notities bij mijn account...
Kan ik ook nu alvast opzeggen voor wanneer mijn contract afloopt?

[h4]11:58[/h4]
[h5]Shaffy[/h5]

Hallo?

Zo typisch weer om niet te reageren...

"

Dus jullie hebben de verkeerde meterstand genoteerd. Tevens wordt ik er moe van dat ik aan mijn kant bewijzen moet mailen terwijl ik een foto tijdens mijn aanmelding heb verstuurd. Dit is al het zoveelste gezeik dat ik er helemaal klaar mee ben.

Graag reageren op mijn berichten en niet telkens een k*t antwoord geven en mij dan weer de hele tijd laten wachten op een reactie. Jullie zien dus dat ik al weken bezig ben hiermee.

Ongelooflijk slecht. En als je vindt dat ik aan het zeiken ben, lees dan even mijn dossier door dat dit al het zoveelste is, dat er een gerechtsdeurwaarder, gas en licht bij mij thuis wilde komen afsluiten omdat jullie een typefout hebben gemaakt in de aanmelding bij Liander... Vervolgens heb IK alles moeten regelen.

Dit allemaal terwijl ik alles netjes op tijd heb geregeld, aangemeld en alles op tijd betaal!
icon

Beste antwoord door Audrey 5 februari 2019, 11:22

@Vincent,

Klantnummer toegevoegd. Wat ik hier nog bij wil vermelden is dat ik echt ongekend veel gezeik heb met jullie. De meterstand is nog maar het topje van de ijsberg. Zou je aub mijn gehele dossier willen doorkijken en kijken of alles nu voor eens en altijd rechtgezet kan worden?

@Brandje,

Ik heb inmiddels ook een bericht gehad op FB.

Kort samengevat stond er: We zijn druk, we hebben jouw gegevens doorgestuurd naar de klachtafhandelaar.

Goedemorgen,

Bedankt voor het bijwerken van je klantnummer. Mijn collega heeft inderdaad dit bericht doorgegeven aan een klachtafhandelaar. Op deze manier heeft u één aanspreekpunt.

Groet, Audrey

Bekijk origineel

16 Reacties

Als telwerk II stil staat dan is jouw domme meter defect.
Hij zit kennelijk gelockt op stand I (daltarief)

Dus ik zou met spoed je Netwerkbeheerder bellen.
Want schattingen (achteraf) in je verbruik maken door Netbeheer is altijd triggy, vind ik.......
Reputatie 1
  1. Dit is geen slimme meter
  2. Telwerk II draait en I staat stil (dus het werkt naar behoren)
Klopt, tikfout dit is uiteraard een domme meter. Meteen even gewijzigd.
Als II idd draait, gelukkig maar!

Je hebt geen dubbeltarief begrijp ik, staat jouw teller I al lang stil?
Komt er wellicht in jouw wijk geen stuursignaal (dubbel tarief) meer door?
Anders is deze domme meter toch defect.

Verder begrijp ik uit de reactie van Eneco dat er (nog) steeds met de verkeerde aanmeldstand wordt gerekend; dus stand I ??
Reputatie 1
Ik heb geen dubbelstand inderdaad, teller I staat al stil sinds ik in dit huis woon.

Eneco rekent met stand I. Dat is namelijk de stand die zij genoteerd hebben en die vind ik dus ook in mijn app terug.
Oké, dan geldt dus nog steeds als het stuursignaal wèl uit jouw wijkkast komt (weet volgens mij alleen Netbeheer en Eneco niet) dat jouw domme meter defect is.
Waarom nu ook niet meteen een slimme meter genomen?

Maar los hiervan zit Eneco wel met een probleem, want jouw “echte” beginstand II is dus niet bekend.😉

Dat dienen ze via jou op te lossen als je bv een juiste opname bij betrekken woning hebt; bv een foto.

Anders zullen ze Netbeheer toch moeten inschakelen voor het schatten van je verbruik.
Dan wel te achterhalen via bv vorige bewoner hoe die op stand II heeft afgerekend, wat uiteraard geen Eneco behoeft te zijn.

Een leuke case dit, maar niet voor jou persoonlijk!😢

Ik ben benieuwd welke moderator deze case als een uitdaging accepteert en de zaak gaat aanpakken/herstellen. Want ook de App “fietst” hier doorheen met verkeerde waarden.
Reputatie 1

Maar los hiervan zit Eneco wel met een probleem, want jouw “echte” beginstand II is dus niet bekend.😉

Ze hebben mijn originele foto nog van tijdens mijn aanmelding, ik had die trouwens weer gevonden en dus ook opnieuw naar hen gemailed.

Zie hier de originele stand:

Nou dat moet dan een makkie zijn. 😳
Ik hoop dat ze niet moeilijk doen over de datum wanneer de foto is genomen, want je zegt al die heb ik bij mijn aanmelding gevoegd.
Dat moeten ze kunnen terugvinden!

Dus moderators een mooie uitdaging om dit issue nu voor eens en altijd te tackelen😉
Reputatie 1
Maar echt alles gaat mis bij Eneco en ik ben nu al zoveel tijd kwijt met telefoontjes, berichten, e-mails, brieven, stress en hoofdpijn. Een grote ellende is dit.

En dan ook nog eens de snelheid waarmee ze reageren is ronduit belachelijk. Ik ben dus al vanaf 8 januari bezig om zoiets simpels recht te zetten... Het feit dan iemand op 30 januari niet denkt van, goh misschien moet ik dit eens beetpakken en oplossen voor de klant, hij heeft al zo ongelooflijk veel gezeik met ons gehad...

Ik denk dat je als klant weg rent als je mijn dossier bij Eneco ziet. (Ik ga dus ook wegrennen zodra mijn 1-jarig contract afloopt, of Eneco moet echt met een goede verklaring komen waarom ik zo ongelooflijk veel stress en werk aan ze heb).
Reputatie 1
Nou dat moet dan een makkie zijn. 😳
Ik hoop dat ze niet moeilijk doen over de datum wanneer de foto is genomen, want je zegt al die heb ik bij mijn aanmelding gevoegd.
Dat moeten ze kunnen terugvinden!

Dus moderators een mooie uitdaging om dit issue nu voor eens en altijd te tackelen😉

Mijn contract loopt vanaf 1-augustus en deze foto is op 16 augustus naar Eneco gestuurd...
Reputatie 1
Jeej! Nieuwe badge voor Eneco!

al 7 dagen geen reactie meer via facebook, al 7 dagen geen reactie op mijn email waarin ik de gevraagde bewijzen heb toegestuurd, al 24 uur geen reactie hier.

Eneco heeft de volgende badge verdient: "Worst communication in the history of mankind."

Dat je niet direct een oplossing hebt is één ding, maar niet reageren is iets anders... Dat mag je echt aan je eigen klantgerichtheid en dienstverlening toerekenen. Het is maar een kleine moeite om erkenning voor het probleem te geven en iemand te laten weten dat zijn klacht gehoord is...
Hoi @x187

Heb je inmiddels al wat naders vernomen?
Reputatie 5
Badge +2
Goedemiddag Shaffy,

Geen onwil van onze kant om je te helpen! Zoals eerder is aangegeven is het ongekend druk en daardoor kan het even duren voor we bij je terugkomen.
De berichten op Facebook worden chronologisch opgepakt en ik zie hier dat je "hallo?" stuurt, dan komt je bericht weer onderaan de stapel te liggen als het ware. Dat is de enige oorzaak die kan bedenken waarom je blijkbaar al dagen zit te wachten.
Mijn excuses voor het lange wachten en de gang van zaken tot dusver.

Op basis van de gegevens die hier nu bekend zijn op het forum kan ik het gesprek op Facebook niet terugvinden.
Wil je jouw klantnummer toevoegen aan je profiel hier op het forum? Dat is dan alleen zichtbaar voor de moderators en zo kan ik je gegevens erbij pakken.

Groet, Vincent
Reputatie 1
@Vincent,

Klantnummer toegevoegd. Wat ik hier nog bij wil vermelden is dat ik echt ongekend veel gezeik heb met jullie. De meterstand is nog maar het topje van de ijsberg. Zou je aub mijn gehele dossier willen doorkijken en kijken of alles nu voor eens en altijd rechtgezet kan worden?

@Brandje,

Kort samengevat stond er: We zijn druk, we hebben jouw gegevens doorgestuurd naar de klachtafhandelaar.
Reputatie 5
Badge +3
@Vincent,

@Brandje,

Goedemorgen,

Bedankt voor het bijwerken van je klantnummer. Mijn collega heeft inderdaad dit bericht doorgegeven aan een klachtafhandelaar. Op deze manier heeft u één aanspreekpunt.

Groet, Audrey
Reputatie 1
Je gaat het niet geloven! Ik heb nog steeds helemaal niets gehoord... Wat er wel in de tussentijd is gebeurd, is dat ik een spookrekening van 22,15 heb gehad met als omschrijving:

"In rekening gebrachte termijnbedragen"

Wat is dit?

Notanummer: xxxxxxx
Reputatie 1
Goedemorgen,

Groet, Audrey

Het aanspreekpunt heeft mij nog niet aangesproken, ook heb ik geen gegevens van het aanspreekpunt dus kan ik die ook niet aanspreken.

Gaat iemand mij nog helpen met dit of zullen we gewoon alles naar het fictieve aanspreekpunt afschuiven...

Dit is tevens mijn laatste poging, letterlijk alle initiatieven komen vanaf mijn kant.

Anders sturen jullie mij maar gewoon lekker een rekening voor 6000kWh en zet ik het wel door naar mijn rechtsbijstand. Denk dat ik wel een aardige case heb gezien jullie absurd belachelijke optreden in dit verhaal.

Dikke doei!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen