Oorzaak hoger verbruik? | Eneco Community
vraag

Oorzaak hoger verbruik?

• 10 februari 2013
  • 35 reacties
  • 6456 Bekeken

Toon eerste bericht

35 Reacties

Dat gebeurt m.i. alleen als je tot meer dan 2,5 atm waterdruk gevuld hebt.
Dan ben je tijdens het vullen dus ruim over het groen vlak van de manometer gegaan...............
Uiteraard scheelt het op welke verdieping je kijkt, want hoe hoger de verdieping hoe eerder je over het groen vlak zit.
De controle manometer zit daarom bij eensgezinshuizen vrijwel altijd op de middelste etage.
Reputatie 7
Badge +7
Dat gebeurt m.i. alleen als je tot meer dan 2,5 atm waterdruk gevuld hebt.
Dan ben je tijdens het vullen dus ruim over het groen vlak van de manometer gegaan...............
Uiteraard scheelt het op welke verdieping je kijkt, want hoe hoger de verdieping hoe eerder je over het groen vlak zit.
De controle manometer zit daarom bij eensgezinshuizen vrijwel altijd op de middelste etage.

Klopt Ton,
dit was ik ook maar tegen gekomen op internet (overdrukventiel lekt) zou kunnen.
Ja maar, ik vermoed dat dat het toch niet is.
Het overstortventiel sluit rond de 2 atm en dan behoeft er niet meer bijgevuld te worden.
Kijk blijft het ventiel langer open en 1 van de 7 monteurs heeft dit niet gezien, tja dan houdt het hier toch wel even op zeg..................

Overigens zou je dit tijdens het bijvullen ook op de manometer moeten kunnen zien.................., ja toch?
Reputatie 7
Badge +7
Ja maar, ik vermoed dat dat het toch niet is.
Het overstortventiel sluit rond de 2 atm en dan behoeft er niet meer bijgevuld te worden.
Kijk blijft het ventiel langer open en 1 van de 7 monteurs heeft dit niet gezien, tja dan houdt het hier toch wel even op zeg..................

Overigens zou je dit tijdens het bijvullen ook op de manometer moeten kunnen zien.................., ja toch?

Ja dit zou zeker zichtbaar / misschien wel hoorbaar moeten zijn.
en zeker had 1 van de tig monteurs dit probleem wel moeten kunnen vinden.
Badge
In de meeste woningbouw huizen waarin ik kom staat de ketel vrolijk te stoken op 90/70 graden. Je kan al besparen door dit te verlagen naar 70 graden vast  ( afhankelijk van je situatie natuurlijk. ) 
Vandaar dat ik en meerdere hier al vanaf dag 1 pleiten voor het variabel instellen ketelwatertemperatuur 
Zie onderschrift. 
Vandaar dat ik en meerdere hier al vanaf dag 1 pleiten voor het variabel instellen ketelwatertemperatuur
Zie onderschrift.

Met een modulerende ketel/kamerthermostaat doet de ketel dat zelf zegt de handleiding van mijn cv-ketel.

http://www.hupkato.nl/temp/handleidingketel.jpg
Badge
Volgens mij bedoelen ze daarmee: minimale warmte van je cv water bij geen gebruik. Dus als hij onder de 10 graden komt dan stookt hij bij tot het water weer 10 graden is. Met maximale temperatuur bedoelde ze natuurlijk de maximale temperatuur van je cv water.

😉
Volgens mij bedoelen ze daarmee: minimale warmte van je cv water bij geen gebruik. Dus als hij onder de 10 graden komt dan stookt hij bij tot het water weer 10 graden is. Met maximale temperatuur bedoelde ze natuurlijk de maximale temperatuur van je cv water.

;)

Zelfs als ik de max. temp. handmatig zou willen instellen, dan is dat dus niet mogelijk (1e liggende streepje onder de tabel). Bij mijn ketel dus!
Zie onderschrift.

Met een modulerende ketel/kamerthermostaat doet de ketel dat zelf zegt de handleiding van mijn cv-ketel.

Hoi Rob,

Ja daar hebben we het meer over gehad. 
Jij kan dat zelfs bij jouw CV handmatig niet instellen. 
Bij mijn CV wordt het pas automatisch als ik een buitenvoeler aansluit. 
Die heb ik niet en daarom stel ik de temperatuur zelf in. 
En nu met 60 grd moduleert de ketel tevens erbij om uiteraard de retour-water-temperatuur rond de 40 grd te houden. 
Geeft uiteindelijk t.o. van 80 grd ketelwatertemperatuur een zeer comfortabele huiskamertemperatuur zonder boost. 

Reageer