Onjuiste weergave jaarverbruik elektriciteit | Eneco Community
vraag

Onjuiste weergave jaarverbruik elektriciteit

• 2 januari 2014
  • 5 reacties
  • 419 Bekeken

Mijn jaarverbruik elektriciteit wordt 1000 kwh hoger weergegeven als mijn jaarafrekening. Kan ik dat zelf corrigeren? Overigens valt het me op dat ondanks dat ik overal ledlampen heb mijn verbrui nauwelijks afneemt. Ook het dag en nachtverbruik verschilt nauweijks. Het enige wat continue aanstaat zijn twee schakelklokken en de koelkast.
Maar ik kom niet verder met het verlagen van het elektra verbruik. Wat kan ik nog meer doen? 

5 Reacties

Wat op Toon wordt weergegeven kan je zelf niet corrigeren.
Je moet op zoek gaan naar grootverbruikers want dat de "boosdoeners"
Je kan voor 10 euro een waameter kopen, om bepaalde grote verbruikers op te sporen.
Het beslag van led-gebruikers en verlichting in z'n algemeenheid op je totale verbruik is zo weinig dat dat niet veel voor stelt.

Ook het noteren van je standen geeft een inzicht in je verbruik.
Met andere woorden: ik kan dus niet op mijn eneco het jaarverbruik veranderen en door een ingave fout van eneco zit ik dus het hele jaar met een verkeerde berekening op mijn Eneco. Wat heeft raadplegen dan nog voor zin? Een nauwelijks af te lezen meter door het steeds verspringen is ook al niet zo prettig. en nu blijkt dus mijn eneco dus ook een wassen neus. Jammer hoor! Maar het maakt het overstappen wel makkelijker, dan heb ik ook geenoverzicht maar betaal wel mnder.

En een Toon heb ik niet en daar had ik ook niet om gevraagd..
Ik ging uit van een Toon en heb je het ineens over mijn Eneco. 

Als  je het over de schatting hebt, tja dat kan uiteraard door Eneco gewijzigd worden. 
Reputatie 4
Badge
Het enige wat continue aanstaat zijn twee schakelklokken en de koelkast.

En misschien nog een paar andere dingen zoals je wekkerradio, modem, router, cv-ketel enzv: Vaak is het nog meer als je zou denken.
Reputatie 7
Badge +7
Met andere woorden: ik kan dus niet op mijn eneco het jaarverbruik veranderen en door een ingave fout van eneco zit ik dus het hele jaar met een verkeerde berekening op mijn Eneco. Wat heeft raadplegen dan nog voor zin? Een nauwelijks af te lezen meter door het steeds verspringen is ook al niet zo prettig. en nu blijkt dus mijn eneco dus ook een wassen neus. Jammer hoor! Maar het maakt het overstappen wel makkelijker, dan heb ik ook geenoverzicht maar betaal wel mnder.

En een Toon heb ik niet en daar had ik ook niet om gevraagd..

Zoals je ook kunt lezen op het forum,
mijn Eneco tussenstand "slim" werkt nog steeds niet goed
Er word aan gewerkt zegt men:rolleyes:

Reageer