Ondeugdelijke registratie meterstanden | Eneco Community
beantwoord

Ondeugdelijke registratie meterstanden

  • 22 mei 2013
  • 2 reacties
  • 1541 Bekeken

Ondeugdelijke eindnota
- Eenzijdig wordt de registratie van mijn dubbeltariefmeter omgezet in een enkeltariefmeter.
- Hoewel ik twee meterstanden opgeef wordt dat niet geregistreerd.
- "Mijn opgave": van de meterstanden komt niet overeen met mijn jaarnota.
- Een verschil tussen beginstand en eindstand van 2869 kwh wordt omgerekend in een verbruik van 5240 kwh.

Een toegezegde nieuwe jaarnota wordt niet geleverd. Wel wordt 811 euro afgeschreven en het termeinbedrag met 46% verhoogd!

Waarom krijg ik geen deugdelijk inzicht in de opbouw van mijn nota en worden afspraken niet nagekomen.
icon

Beste antwoord door Kelly 22 mei 2013, 16:49

Beste stevenhagen,

Bedankt voor je bericht en welkom op ons forum. Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'Servicvragen' omdat je vraag daarbij past.

Ik begrijp de verwarring die bij je ontstaan is. Ik geef je graag uitleg over de jaarnota om voor opheldering te zorgen.

Toelichting jaarnota
De elektriciteitsmeter is geplaatst op 6 februari 2012 en heeft 2 telwerken. Een telwerk voor het normaaltarief (dag) en een telwerk voor het laagtarief (nacht). Om onduidelijke reden hebben wij het bericht dat je een dubbeltariefmeter hebt, niet ontvangen van de netbeheerder. De meter stond bij ons geregistreerd als een meter met 1 telwerk. Daarom zie je op de huidige jaarnota het volledige elektriciteitsverbruik, bij 1 telwerk staan.

Verbruik
De standen op 28 februari 2013 waren als volgt;
Telwerk 1 (nacht): 2371
Telwerk 2 (dag): 2869

Een totaalverbruik dus van 5240 kWh. Dit komt overeen met het verbruik wat we in rekening brengen op de recente jaarnota, echter wordt alles dus foutief tegen enkeltarief berekend ipv dubbeltarief.

Correctie
Mijn collega heeft op 21 maart al een correctie voor je aangevraagd. Waarom deze nog niet gemaakt is, is mij onduidelijk. Onze verontschuldigingen hiervoor. Ik ga erachter aan om ervoor te zorgen dat je alsnog een correctie ontvangt.

Aanpassing
Inmiddels hebben we in het systeem verwerkt dat je een elektriciteitsmeter met 2 telwerken hebt, dit om ervoor te zorgen dat we komend jaar direct het juiste verbruik in rekening brengen.

Is het tot zover duidelijk?

Ps: wanneer je de mogelijkheid hebt, kun je de incasso van 870,11 euro laten storneren via de bank. Laat het dan wel even aan mij weten. Ik kan dan uitstel verlenen tot de correctie gemaakt is en over het eindresultaat een betalingsregeling met je afspreken bijvoorbeeld (en als dat nodig is).

Groet, Kelly
Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste stevenhagen,

Bedankt voor je bericht en welkom op ons forum. Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'Servicvragen' omdat je vraag daarbij past.

Ik begrijp de verwarring die bij je ontstaan is. Ik geef je graag uitleg over de jaarnota om voor opheldering te zorgen.

Toelichting jaarnota
De elektriciteitsmeter is geplaatst op 6 februari 2012 en heeft 2 telwerken. Een telwerk voor het normaaltarief (dag) en een telwerk voor het laagtarief (nacht). Om onduidelijke reden hebben wij het bericht dat je een dubbeltariefmeter hebt, niet ontvangen van de netbeheerder. De meter stond bij ons geregistreerd als een meter met 1 telwerk. Daarom zie je op de huidige jaarnota het volledige elektriciteitsverbruik, bij 1 telwerk staan.

Verbruik
De standen op 28 februari 2013 waren als volgt;
Telwerk 1 (nacht): 2371
Telwerk 2 (dag): 2869

Een totaalverbruik dus van 5240 kWh. Dit komt overeen met het verbruik wat we in rekening brengen op de recente jaarnota, echter wordt alles dus foutief tegen enkeltarief berekend ipv dubbeltarief.

Correctie
Mijn collega heeft op 21 maart al een correctie voor je aangevraagd. Waarom deze nog niet gemaakt is, is mij onduidelijk. Onze verontschuldigingen hiervoor. Ik ga erachter aan om ervoor te zorgen dat je alsnog een correctie ontvangt.

Aanpassing
Inmiddels hebben we in het systeem verwerkt dat je een elektriciteitsmeter met 2 telwerken hebt, dit om ervoor te zorgen dat we komend jaar direct het juiste verbruik in rekening brengen.

Is het tot zover duidelijk?

Ps: wanneer je de mogelijkheid hebt, kun je de incasso van 870,11 euro laten storneren via de bank. Laat het dan wel even aan mij weten. Ik kan dan uitstel verlenen tot de correctie gemaakt is en over het eindresultaat een betalingsregeling met je afspreken bijvoorbeeld (en als dat nodig is).

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@stevenhagen,

De correctie is inmiddels gemaakt en op 24 mei per post naar je toegestuurd. Heb je deze ontvangen en is het zo verder duidelijk voor je? Ik hoor het graag.

Groet, Kelly

Reageer