Nog geen oproep 2014 ontvangen om de meterstanden door te geven. | Eneco Community
vraag

Nog geen oproep 2014 ontvangen om de meterstanden door te geven.

• 13 november 2014
  • 20 reacties
  • 854 Bekeken

Volgens mijn eneco krijg ik 5 december de jaarnota, maar ik heb nog geen oproep met opnamekenmerk gehad?
Vorig jaar ook geen mail ontvangen alleen een herinnering dat ik geen gehoor had gegeven aan de oproep.
Vandaar mijn vraag.

20 Reacties

Die vraag, meestal per Email, dus houdt ook je spammap in de gaten, krijg je zo ongeveer 10 dagen daarvoor.

Dus het komt goed.
Als ik mijn voorgaande nota s bekijk moest ik altijd rond deze tijd mijn meter standen doorgeven en 1 dec ontvang ik de jaar nota.
Dit is altijd meer als 10 dagen ervoor geweest is dat dan gewijzigd?
(Ik krijg hem al jaren bijna een maand ervoor)
Volgens mijn eneco krijg ik 5 december de jaarnota, maar ik heb nog geen oproep met opnamekenmerk gehad?
Vorig jaar ook geen mail ontvangen alleen een herinnering dat ik geen gehoor had gegeven aan de oproep.
Vandaar mijn vraag.

Als je een slimme meter heb met Toon gaat dit automatisch toch
Reputatie 7
Badge +7
Vandaar mijn vraag.

slim van jou , maar heeft de topic starter slimme meters / Toon maakt niet uit die werkt ook met domme meters:)
Vraag lezen en dan antwoord geven lijk mij beter
Als ik mijn voorgaande nota s bekijk moest ik altijd rond deze tijd mijn meter standen doorgeven en 1 dec ontvang ik de jaar nota.

Ik heb net rond 28 oktober m'n jaarnota ontvangen en ongeveer 10 a 14 dagen daarvoor had ik de standen van de domme meters opgegeven.
Vandaar mijn vraag.

Als de ts vraagt waar het meteropname verzoek blijft dan heeft de ts het dus over domme meters.

Als je slimme meters hebt gaan de opname automatisch dat heeft verder niets met een Toon te maken. Dus zonder Toon gebeurt de meteropname ook automatisch.
Is het zo duidelijk?
Reputatie 7
Badge +7
Vandaar mijn vraag.

ach lezen is een kunst die niet iedereen onder de pet heeft
Badge

Ach, zachte winter geweest. Misschien daarom dat de standen zo laat mogelijk worden opgevraagd? Ook bij mij later dan gewoonlijk.

Ach, zachte winter geweest. Misschien daarom dat de standen zo laat mogelijk worden opgevraagd? Ook bij mij later dan gewoonlijk.

Nou dat heeft natuurlijk niets met een zachte winter te maken.
Gewoon nog even afwachten, want ik heb al eerder de termijn genoemd wanneer de oproep tot het doorgeven van de standen komt.
Badge

Volgens jou niet, volgens mij wel. Eneco hoeft dan dit jaar minder terug te betalen en maar hopen op een komende strenge winter.

Volgens jou niet, volgens mij wel. Eneco hoeft dan dit jaar minder terug te betalen en maar hopen op een komende strenge winter.

Ach dat mag je denken hoor!
Maar het is uiteraard niet waar; als Eneco daar rekening mee zou houden, dan is het wel slecht met ze gesteld.
Ik denk dat jouw gedachte voorkomt uit een vooringenomenheid jegens Eneco.
Ik had vorige maand ook recht op een redelijk groot bedrag en gewoon toen ik aan de beurt was werd dat uitbetaald. Niet later dus; ook niet vwb de opname van de standen.....
Dus weet ik waar ik het over heb.

En als je de standen monitort via Toon of handmatig dan had iedereen die ivm de zachte winter geld terug verwacht in de loop van dit jaar het voorschotbedrag kunnen verlagen.
Je hebt het gewoon in eigen hand; zo simpel is het.
Reputatie 5
Badge +3
Beste Nyvand en Rosan,

Bedankt voor jullie berichten. Brandje (Ton) heeft al uitgelegd dat je de meterstandenkaart ongeveer 10 a 14 dagen voor de jaarnota ontvangt. Dat is inderdaad een kortere periode dan voorheen.

@Nyvand, we maken voor de jaarnota omstreeks 3 december. Je kunt het opnameverzoek vanaf 19 november per e-mail tegemoet zien. Als je onverhoopt 23 november nog geen verzoek binnen hebt, laat het mij dan even weten. Controleer voor de zekerheid je spamfilter, want wij sturen het verzoek per e-mail.

@Rosan, dat betekent voor jou dat je het verzoek morgen en uiterlijk woensdag 19 november tegemoet kunt zien. Mocht je daarna onverhoopt nog geen opnameverzoek ontvangen hebben, laat het mij dan gerust weten. We sturen het verzoek per e-mail, dus controleer ook je spamfilter.
Reputatie 5
Badge +3
@Carola,

Ik begrijp hoe je aan dat idee komt, maar ik kan je verzekeren dat het zo niet werkt bij ons. Sterker nog, de opnamedatum ligt ieder jaar vast. Wel vragen we sinds dit jaar de meterstanden ongeveer 2 weken van te voren op, in plaatst van 4 a 5 weken.
Hoi Kelly,

Bedankt voor de duidelijkheid en bevestiging!
Iedereen bedankt voor de inbreng in dit topic.
Ik wacht geduldig af.
Het komt zoals elk jaar vast weer in orde.
Iedereen bedankt voor de inbreng in dit topic.
Ik wacht geduldig af.
Het komt zoals elk jaar vast weer in orde.

Graag gedaan. Jammer van een vrij nutteloze onderbreking, maar dat moet kunnen.
Uiteindelijk ben je goed geïnformeerd en inderdaad gewoon nog even afwachten.

Komt goed!
Nou volgens Eneco is een e-mail verstuurd met mijn opnamekenmerk erin, maar ik heb niets ontvangen (ook niet in mn spam).
Volgens de klantenservice kunnen ze niet eens een nieuwe e-mail sturen met het opnamekenmerk erin, en telefonisch doorgeven mogen ze ook niet.
Het enige wat ik kan doen is de meterstanden doorgeven aan de klantenservice, dus dat betekent weer minimaal een kwartier in de wacht staan. Lekker service hoor Eneco....
Hoi Duzdusen,

Als je een beetje ingelezen had op het forum is bellen hiervoor totaal niet nodig.
Dus je kunt de meterstanden gewoon hier met de opnamedatum vermelden.
Dan ligt het digitaal vast en een moderator zal dit morgen oppikken en aan je terugkoppelen.

Simpel toch??:P

En......Ps; je hebt hiervoor het opnamekenmerk niet nodig!
Reputatie 4
Badge
Hoi Duzdusen,

hartelijk bedankt voor je vraag. Vervelend dat het niet goed loopt met je meterstanden, maar zoals @Brandje terecht aangeeft kun je ze ook hier aan mij doorgeven, dan verwerk ik ze meteen voor je. Ik zie ze graag tegemoet en excuses voor het eventuele ongemak.

Groet Martijn

Reageer