Negatief elektriciteitsverbruik door zonnepanelen | Eneco Community
vraag

Negatief elektriciteitsverbruik door zonnepanelen

• 12 april 2016
  • 6 reacties
  • 899 Bekeken

Ik heb zojuist mijn meterstanden doorgegeven. Aangezien ik zonnepanelen heb is er een negatief verbruik van elektriciteit. Ik verzoek u om deze uitkomst toe te passen evenals vorig jaar, dus niet te "corrigeren" naar een positief verbruik.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@J.H.M. van den Berg

Ik kan je standen nog niet zien, dat kan pas na zo'n 24 uur. Eventueel kun je ze via in dit topic zetten of via privébericht aan mij doorsturen. Dan zorg ik dat het meteen in orde wordt gemaakt voor je.
De standen zijn: elektriciteitsmeter I 53953 meter II 35646 Bedankt voor de medewerking.
Reputatie 7
Badge +6
@J.H.M van den Berg

Bedankt ik zorg dat het in orde komt!
Ik kreeg vandaag een correctienota over 2016/2017, na het doorgeven van de meterstanden over 2017/2018. Eind 2017 zijn zonnepanelen geïnstalleerd. Ook bij ons een negatief saldo (van 363 kWh)voor meter II. In de correctienota voor 2017 is de meterstand van meter II echter 1.324 kWh naar beneden bijgesteld. Volgens een medewerker van de afdeling duurzaam is dit noodzakelijk omdat het systeem geen negatieve standen aan kan? Uit bovenstaand bericht maak ik toch wat anders op. Ik heb bezwaar tegen het fictief bijstellen van het verbruik van vorig jaar om tot een positief saldo van meter II te komen. Enerzijds omdat de gekozen correctie m.i. volledig uit de lucht gegrepen is (464 kWh had ook een positief saldo opgeleverd). Maar (belangrijker) omdat de energiebelasting én de toeslag opslag voor duurzame energie in 2018 (per kWh) hoger uitvallen. Over het fictief teruggedraaide deel ga ik dus de hogere tarieven van 2018 betalen. Bij deze ook het verzoek om dus 'gewoon' een negatief saldo voor meter II op de jaarnota 2018 te zetten en niet te corrigeren in 2017. Overigens is het totaal saldo van meter I en II wél positief.
Reputatie 6
Badge +2
Goedemiddag @C.J.I. Rijs,

Leuk je hier op de Community te zien. Welkom!

Ik zie inderdaad dat je eerder vandaag al contact hebt gehad met mijn collega's.
Zij hebben een correctie verzoek ingediend met het verzoek om na te gaan wat de mogelijkheden voor je zijn.

Zodra zij een terugkoppeling hebben zullen zij contact met je opnemen hierover.

Groet, Vincent
Opgelost, waarvoor dank! Correctienota is teruggedraaid. Jaarnota van 2018 ontvangen: het verbruik van meter II is op 0 gezet en het (negatieve) saldo van meter II is in mindering gebracht op de stand van meter I.

Groet, Kees

Reageer