Na opgave 2014 - 2015 verbruik, ook jaarrekening 2013-2014 herzien. | Eneco Community
vraag

Na opgave 2014 - 2015 verbruik, ook jaarrekening 2013-2014 herzien.

• Doet lekker mee (level 6)
  • 4 reacties
Na de opgave van mijn 2014 - 2015 verbruik, is niet alleen de huidige jaarnota verstuurd, maar ook een herziene 2014 jaarnota verstuurd.

Op de herziende 2014 jaarrekening, heeft Eneco ipv van de voorheen opgegeven meterstanden, nu een door Eneco geschatte stand opgenomen ( welke een stuk lager is dan de door mij opgegeven waarde ).

10 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo J Metz,

Dank voor jouw bericht en leuk om te zien dat je de weg naar onze Community hebt gevonden. Graag leg ik je uit dat we de standen hebben aangepast. Zo ontvingen we vorig jaar de meterstand 37672 voor het normaaltarief van elektriciteit. Dit jaar ontvingen we de stand 37183. Deze stand is dus lager dan vorig jaar. Omdat een meterstand altijd oploopt, hebben we de vorige jaarnota ook moeten corrigeren, in de veronderstelling dat je vorig jaar een foutieve stand had doorgegeven.

Wellicht kun je de actuele stand nog even checken, om te kijken of nu de stand van dit jaar óf de stand van vorig jaar foutief was ;)

Ik hoor het graag van je!

Groet,
Mike
Hoi Mike,

De doorgegeven meterstanden zijn correct. Dat de huidige meterstand lager is dan vorig jaar heeft te maken met de zonnepanelen welke in September 2013 zijn geïnstalleerd.

Gr Herbert
Reputatie 3
Badge
[quote=J. Metz]Hoi Mike,

De doorgegeven meterstanden zijn correct. Dat de huidige meterstand lager is dan vorig jaar heeft te maken met de zonnepanelen welke in September 2013 zijn geïnstalleerd.

Gr Herbert[/quote

Jammer dan Eneco, voorvechter van duurzame energie, hier niet zelf aan gedacht heeft...
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Mike,

Gr Herbert

ik neem aan de je je zonnepanelen ook hebt geregistreerd ?

http://www.energieleveren.nl/

mvg,
Hoi Mike,

Gr Herbert

ik neem aan de je je zonnepanelen ook hebt geregistreerd ?

http://www.energieleveren.nl/

mvg,

Ja, natuurlijk. Ook per email aan Eneco doorgegeven en als toelichting bij het doorgeven van de meterstanden doorgegeven.
Reputatie 7
Badge +7
dan gaat er het een en ander niet goed bij Eneco/en of de netwerkbeheerder.
maar dit zal zeker opgelost worden.
hier over afgelopen jaar ook 2 x een correctie op de jaarnota moeten vragen eer het goed was :(
eerste x bij slimme meters , een geschatte nota gekregen :8
en 2 de x omdat mijn teruglevering niet was meegenomen in de berekeningen.:(
al met al wat werk om het uit te zoeken , maar alles is door 1 van de moderators hier op het forum
uitgezocht en in orde gemaakt .
dus het komt goed 🆒
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Herbert,

Bedankt voor de toelichting. Als eerst breng ik graag onze excuses op je over, omdat we jouw opmerking over de zonnepanelen niet eerder hebben opgemerkt. Je geeft namelijk aan dat je dit wel bij het doorgeven van de standen hebt gemeld. Omdat jij geen speciale meter hebt van de netbeheerder welke de teruglevering duidelijk registreert, loopt de meter nu dus terug. Heb je wel eens overwogen om een slimme teruglevermeter aan te vragen bij de netbeheerder? Op die manier kunnen wij ook de teruglevering beter en duidelijker verwerken op de jaarnota.

Om ervoor te zorgen dat het volgend jaar wel in één keer goed gaat, vraag ik je om mij tegen die tijd hier op de Community de meterstanden door te geven. Dan draag ik zorg voor een juiste verrekening op de jaarnota :)

Groet,
Mike, Eneco
Mike,

Stedin gaf mij aan dat de slimme meter deze zomer wordt geïnstalleerd, mocht dat niet zo zijn dan zal ik de meterstanden vogende keer ook hier doorgeven.

Worden de nota's nu weer gecorrigeerd naar de goede meterstanden ?

Gr Herbert
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Herbert,

Oke, dat is goed om te horen. Dan zal de verrekening ook wat soepeler gaan verlopen:)

Nee, dit valt financieel het meest voordelig voor jou uit. Daarom kiezen we ervoor de nota's niet opnieuw te corrigeren.

Groet,
Mike
Mike,

Duidelijk, dan beschouw ik deze zaak als afgehandeld.

Dank je voor de hulp,
Herbert

Reageer