Minder gas verbruikt in 2014 | Eneco Community

Minder gas verbruikt in 2014

• 12 december 2014
  • 2 reacties
  • 276 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 678 reacties
http://www.nu.nl/wonen/3951221/recordwarmte-2014-bezorgt-consument-flinke-besparing-gasverbruik.html

Dat klopt, ik zit op 17% minder dit jaar.
Gebaseerd op de website mindergas.nl waar ik mijn gasvervruik bijhoud.
Zit op 130 m3 dit jaar en de prognose is 470 m3, wat varieert want er kan altijd nog een elfstedentocht komen volgend jaar.....
Maar de prognose is redelijk betrouwbaar gebleken afgelopen jaren.
Op hoeveel m3 zitten jullie nu?

Stormachtige groet, Stansat

2 Reacties

Badge +1
@ Stansat
Ik ook hoor weinig ge bruikt en zins kort nog meer heb een hout kachel zins kort dus nog meer besparen hout is gratis dus wij gooien per jaar zo 10 000 kilo hout weg aan de zaak en de elfstedentocht komt nooit meer haha
http://www.nu.nl/wonen/3951221/recordwarmte-2014-bezorgt-consument-flinke-besparing-gasverbruik.html

Dat klopt, ik zit op 17% minder dit jaar.
Gebaseerd op de website mindergas.nl waar ik mijn gasvervruik bijhoud.
Zit op 130 m3 dit jaar en de prognose is 470 m3, wat varieert want er kan altijd nog een elfstedentocht komen volgend jaar.....
Maar de prognose is redelijk betrouwbaar gebleken afgelopen jaren.
Op hoeveel m3 zitten jullie nu?

Stormachtige groet, Stansat

Hoi Stan,

Ik denk dat dat voor vrijwel voor iedereen in Nederland geldt, als je qua schatting altijd goed zat of quitte speelde en je voor 2014 je voorschotbedrag niet ivm de warme winter 2013/2014 je voorschotbedrag verlaagde.
Ik liet mijn voorschotdrag dus ongewijzigd en gebruikte iets meer dan 200m3 gas minder; dan leverde mij dus een teruggave van 170 euries op!
Dat is 17,3 % van het gasverbruik over de periode 2012/2013!
De berekening van de leveranciers in jouw link klopt bij mij dus wel degelijk.

En straks krijgen we nog een kleine verlaging van de gasprijs per 1 januari 2015 en een verlaging van de Netwerkkosten.

Ook zal door de nu historisch lage olieprijs per 1 juli 2015 de gasprijs misschien ook weer lager uitvallen...............

Maar nu mijn huidige voorschotbedrag gekoppelt zit aan het zeer lage gasverbruik is het wel zaak om bij een strengere winter ban 2013/2014 goed je voorschotbedrag te monitoren, want je kan zo meer gas gaan gebruiken en dan snel uit de pas gaan lopen en dan wordt de volgende jaarnota een flinke tegenvaller.

Maar............daar hebben we Toon voor om ons daar op te wijzen, toch..............

Reageer