MijnEneco app showing wrong data? Or malfunction boiler? | Eneco Community
vraag

MijnEneco app showing wrong data? Or malfunction boiler?

• 2 januari 2019
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

Hi (Nederlands hieronder),

I am on holidays for a month, and I see my gas consumption is still from 1 to 3 m3 per day.
I left the thermostat at 10 degrees, so heating is off.
Still I see consumption in MyEneco app or 1 to 3 m3 EVERYDAY.
I think this is not normal. 1 tot 3 m3 PER MONTH is normal if heating is off and no one is home using hot water.

Could you please explain / help? I called customer service but unfortunately they did not understand my concern.

Thanks in advance.

_____________________________________________________________________________________________________________

[MijnEneco-app met verkeerde gegevens? Of defecte ketel?]
Mijn diepste excuses voor mijn slechte Nederlands spreken, ik ben nog steeds aan het leren.

Hallo,

Ik ben met vakantie voor een maand en ik zie mijn gasverbruik nog steeds van 1 tot 3 m3 per dag.Ik liet de thermostaat op 10 graden staan, dus de verwarming is uitgeschakeld.Toch zie ik het verbruik in de MyEneco-app of 1 tot 3 m3 ELKE DAG.Ik denk dat dit niet normaal is. 1 tot 3 m3 PER MAAND is normaal als de verwarming is uitgeschakeld en niemand thuis is met warm water.

Zou je het kunnen uitleggen / helpen? Ik belde klantenservice maar helaas begrepen ze mijn bezorgdheid niet.
Bij voorbaat dank.

4 Reacties

I think that the pre-heating of the drinkwater in the boiler into your Central Heating gas consume!😳
So next time your are going on vacation look after this🤔
What should I look exactly? What should I turn off? Isn't this a lot 3 m3 per day for preheating?
Whenn y’re back home, look into your information of the Central Heating for what is possible.
Reputatie 6
Badge +2
Hi @R. Alvarez,

Welcome on our Community!

Your Central Heating is consuming gas by keeping the hot water at the ready for you. It could be an option to turn off the central heating while you are away.

Best, Vincent

Reageer