Mijn energie verbruik | Eneco Community
beantwoord

Mijn energie verbruik

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 6 reacties
Graag zou ik willen weten waarom mijn gebruik zo hoog kan zijn we zijn een 2- persoons- huishouding en ons verbruik geeft aan 6- persoons- huishouding.
Nu hebben wij altijd al twijfels gehad over het verbruik dat ik al eerder een mail had gestuurd aan Eneco maar helaas nooit een antwoord erop gekregen, om mijn meters te laten nakijken kost ons ontzettend veel geld bij Stedin dat is voor ons zeker niet weggelegd dus we moeten het maar vertrouwen dat de meters goed zullen zijn een slimme meter hebben wij maar of deze echt wel slim is betwijfel ik ten zeerste.
Gemiddeld verbruik 379 Kwh en van een 5- persoons- huishouden is dit gemiddeld 332 Kwh
icon

Beste antwoord door mAiden 8 oktober 2018, 10:21

Ga eerst eens na of je zelf niet wat kan besparen op energie/stroom verbruik.

• Laat radio, tv en andere apparatuur niet onnodig aan of op de stand-by modus staan. Je bespaart hierdoor energie en vermindert tevens brandgevaar;
• Schakel je pc geheel uit als je deze een tijd niet gebruikt;
• Opladers van mobiele telefoon die aangesloten zijn op het stopcontact verbruiken continu stroom, ook als er geen mobiel op aangesloten is. Haal deze dus uit het stopcontact als je ze niet gebruikt;
• Bewaar na het koffiezetten de koffie in een thermoskan. Op deze manier hoeft het apparaat de koffie niet warm te houden en ook dat betekent weer energie besparen.

• De optimale temperatuur voor de koelkast bedraagt 6 graden en die van de vriezer -18;
• Ontdooi je vriezer regelmatig. De aanwezigheid van veel ijs zorgt ervoor dat je meer energie verbruikt om de temperatuur constant te houden;
• Plaats je koelkast of vriezer niet in de nabijheid van een verwarmingsradiator i.v.m. de warmteafgifte.

• Draai geen halve wassen. Dit geld natuurlijk voor zowel de was, vaatwas als de droger;
• Was op maximaal 60 graden Celsius en als het kan op 40 graden Celsius;
• Droog, mits mogelijk, je was buiten aan de lijn. Wasdrogers verbruiken veel energie;
• Douche niet langer dan noodzakelijk;
• Het is verstandiger om gebruik te maken van een douche dan van een bad aangezien douchen 2 maal zuiniger is;
• Gebruik een waterbesparende douchekop;
• Gebruik alleen warm water als dit ook echt nodig is. Spoel bij het afwassen bijvoorbeeld voor met koud in plaats van warm water.

• Zorg voor een goed geïsoleerd huis. In een slecht of niet geïsoleerd huis verdwijnt veel warmte, bijvoorbeeld via de muren en vensters. Ook tochtstrips tonen in dit geval duidelijk hun meerwaarde;
• Zet je CV ketel op 60%. Op deze manier verbruikt deze veel minder energie;
• Ontlucht regelmatig de radiatoren en CV-installatie;
• Als je een open haard hebt en deze niet gebruikt, is het verstandig het schoorsteenluik goed af te sluiten. Zo voorkom je dat veel warmte via deze opening naar buiten ontsnapt.

Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Ga eerst eens na of je zelf niet wat kan besparen op energie/stroom verbruik.

• Laat radio, tv en andere apparatuur niet onnodig aan of op de stand-by modus staan. Je bespaart hierdoor energie en vermindert tevens brandgevaar;
• Schakel je pc geheel uit als je deze een tijd niet gebruikt;
• Opladers van mobiele telefoon die aangesloten zijn op het stopcontact verbruiken continu stroom, ook als er geen mobiel op aangesloten is. Haal deze dus uit het stopcontact als je ze niet gebruikt;
• Bewaar na het koffiezetten de koffie in een thermoskan. Op deze manier hoeft het apparaat de koffie niet warm te houden en ook dat betekent weer energie besparen.

• De optimale temperatuur voor de koelkast bedraagt 6 graden en die van de vriezer -18;
• Ontdooi je vriezer regelmatig. De aanwezigheid van veel ijs zorgt ervoor dat je meer energie verbruikt om de temperatuur constant te houden;
• Plaats je koelkast of vriezer niet in de nabijheid van een verwarmingsradiator i.v.m. de warmteafgifte.

• Draai geen halve wassen. Dit geld natuurlijk voor zowel de was, vaatwas als de droger;
• Was op maximaal 60 graden Celsius en als het kan op 40 graden Celsius;
• Droog, mits mogelijk, je was buiten aan de lijn. Wasdrogers verbruiken veel energie;
• Douche niet langer dan noodzakelijk;
• Het is verstandiger om gebruik te maken van een douche dan van een bad aangezien douchen 2 maal zuiniger is;
• Gebruik een waterbesparende douchekop;
• Gebruik alleen warm water als dit ook echt nodig is. Spoel bij het afwassen bijvoorbeeld voor met koud in plaats van warm water.

• Zorg voor een goed geïsoleerd huis. In een slecht of niet geïsoleerd huis verdwijnt veel warmte, bijvoorbeeld via de muren en vensters. Ook tochtstrips tonen in dit geval duidelijk hun meerwaarde;
• Zet je CV ketel op 60%. Op deze manier verbruikt deze veel minder energie;
• Ontlucht regelmatig de radiatoren en CV-installatie;
• Als je een open haard hebt en deze niet gebruikt, is het verstandig het schoorsteenluik goed af te sluiten. Zo voorkom je dat veel warmte via deze opening naar buiten ontsnapt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen