Meterstandenkaart niet ontvangen? | Eneco Community
vraag

Meterstandenkaart niet ontvangen?

• 20 december 2013
  • 15 reacties
  • 506 Bekeken

Goedemorgen,

Mijn meterstandenkaart heb ik nog steeds niet ontvangen, terwijl de jaarnota over 3 weken gepland staat.
Normaal ontving ik de kaart altijd eind november.

Ik heb mijn e-mail en spamfolder nagekeken, maar er is niets binnengekomen.
Hoe kan ik geschatte meterstanden voorkomen?

Met vriendelijke groet,

Chantal Bogerd-van der Ham

15 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hallo en ook goede morgen bogerd18. Welkom op dit forum.

Wij, als vaste forummers, horen met regelmaat dat meterkaarten niet goed aankomen per mail of post. Dit is idd vervelend. Ik heb geen inzicht in uw gegevens en weet dus ook niet hoever ze zijn mete opmaak van uw jaarnota. Ik weet dus ook niet ofdat ze de standen al geschat hebben.vandaar het volgende:
  • Je kunt een pb bericht sturen naar moderator Kelly of Mike. ( zoek deze op het forum op, klik op hun foto en dan kun je aan de rechterzijde "prive bericht sturen" selecteren.) Geef in dit bericht je standen door en de datum dat deze zijn opgenomen. Aan de hand van je forumnaam hebben zij ook al je gegevens, dus hoef je geen privegegevens te vermelden. Van een van hun krijg je dan ook de bevestiging.
  • Krijg je de rekening met geschatte standen, dan kun je die laten corrigeren via mijneneco. Daarkun je dan de juiste standen ingeven.
Heb je een slimme meter dan krijg je geen meterkaart, en gaat het automatisch. ( dit kon ik niet uit je bericht halen)

p.s. Ik zou voor vandaag (20 dec) kelly zoeken, want die is er zeker vandaag. Athans op dit moment.
Volgens mij heeft de ts het over 3 weken en is hij gewoon nog niet aan de beurt en is er dus niets aan de hand..................
Maar Kelly zal straks inderdaad wel reageren.
Hoewel oppassen, want de moderators hebben het volgens zeggen de laatste tijd erg druk.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Bogerd18,

Welkom op het forum!
Je had de meterstandenkaart inderdaad al moeten ontvangen. Wij hebben die per e-mail gestuurd naar het bij ons bekende adres, maar die heb je dus ook niet ontvangen. Wil je aub de standen aan mij doorgeven via een privé bericht? Doe dit aub voor 4 uur, want volgende week ben ik niet aanwezig. Je kunt dan je meterstanden het beste naar een andere moderator sturen. We zorgen er dan voor dat de standen alsnog verwerkt worden.

Bedankt en alvast fijne feestdagen!

Groet, Kelly
Hallo,

Ik heb wel een meterstandenkaart gekregen voor de gasopname, maar niet voor de electriceit. Komt deze nog of komen ze de meterstanden zelf opnemen. Regio Dokkum.

Harald
Kijk eens op je vorige jaarnota. Was dat ook voor Gas EN Electra
ja zowel gas als electra via eneco, alleen een bericht via mail voor opname gas.
Badge
Hallo, ook ik heb mijn meterstandenkaart nog niet ontvangen, deze had al een week binnen moeten zijn.
Kan iemand er voor zorgen dat deze alsnog komt?
groet Ronald
ja zowel gas als electra via eneco, alleen een bericht via mail voor opname gas.

He dat is wel erg vreemd. Als het goed is zal er vandaag een moderator reageren en je vertellen wat er aan de hand is!
Reputatie 5
Badge +3
@Harald,
Welkom op het forum!

Dat kan kloppen, we maken de jaarnota's voor elektriciteit en gas voor jou op aparte data. Dit komt omdat er in jouw woonplaats 2 netbeheerders zijn (Liander en Stedin). Voor elektriciteit maken we de afrekening omstreeks 13 januari 2014 en voor gas rond 26 februari 2014. Daar krijg je dus op een later moment een opnamekaart voor.

Weet je zo voldoende?

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
Hallo, ook ik heb mijn meterstandenkaart nog niet ontvangen, deze had al een week binnen moeten zijn.
Kan iemand er voor zorgen dat deze alsnog komt?
groet Ronald

Hallo Ronie,

De afrekendatum ligt rond 26 februari 2014, je ontvangt de meterstandkaart naar verwachting eind januari 2014.

Groet, Kelly
Nee, klinkt niet logisch. Electra is 13 januari al, dan zou ik al een kaart moeten hebben. Gas pas eind februari en die heb ik al ontvangen.

Harald
Reputatie 5
Badge +3
Beste Harald,

Dat is inderdaad niet logisch. Dat wist ik niet. Wil je de standen voor elektriciteit dan aan mij doorgeven via een privé bericht aub?

Groet, Kelly
Badge
Hoi Kelly,

ik snap er weinig van en zal je uitleggen waarom.
al vanaf 2009 ontvang ik mijn eindafrekening in de eerste week van maart, op elke afrekening kan je terugvinden van wanneer de meteropname is geweest.
2009 = 28-12
2010 = 28-12
2011 = 15-12
2012 = 21-12
Aangezien je allen de standen kan doorgeven met een meterkaart moet het haast wel zo zijn dat deze kaart al in de maand december door mij is ontvangen.

Als ik jou nu dus moet geloven krijg ik hem nu opeens in januari.
ik wil hier best vanuit gaan en een maandje wachten hoewel ik het wel vreemd vind dat ik dan dus  een 13 maanden afrekening ga krijgen, noem het dan geen JAARafrekening.

ik ga er vanuit dat ik dus nog een kaart krijg en dat er GEEN schatting gedaan gaat worden want daar heb ik hele vervelende ervaringen mee en ga ik op voorhand al niet mee akkoord.

ik hoop dat jij me nog kan uitleggen waarom alles volgens jou met een maand opgeschoven is.

groet Ronald

ik ga er vanuit dat ik dus nog een kaart krijg en dat er GEEN schatting gedaan gaat worden want daar heb ik hele vervelende ervaringen mee en ga ik op voorhand al niet mee akkoord.

groet Ronald

Als de schatting een feit is kan dat proces toch niet gestopt worden, want de jaarnota is dan in gang gezet, wel kan er uiteraard een correctienota worden opgemaakt.
Kijk als de jaarnota nog niet is gemaakt, dan zit je goed, dan kan de wijziging doorgevoerd worden.
Afwachten wat Kelly morgen heeft te melden.
Reputatie 5
Badge +3
Beste Ronie,

Je hebt gelijk, de opnamedatum is opgeschoven. Dit heeft te maken met het leveranciersmodel wat sinds 1 augustus 2013 is ingegaan. In dit topic lees je daar meer over. Dit houdt in dat je eenmalig een jaarnota ontvangt over een periode langer dan 12 maanden.

Dit komt omdat we voortaan de dagprijs en de afrekendatum van je netbeheerder moeten aanhouden. Deze aanpassing is noodzakelijk, omdat vanaf 1 augustus 2013 alle leveranciers zijn overgegaan op het leveranciersmodel. In dit model ontvang je, als klant, een rekening van de energieleverancier waarbij ook de netwerkkosten van de netbeheerder vermeld worden. Dit betekent overigens ook, dat wij, als energieleverancier, het eerste aanspreekpunt zijn voor bijna alles wat met de energierekening te maken heeft.

Je ontvangt dus alsnog een meterstandenkaart, want we vinden het wel belangrijk dat we een afrekening maken op basis van geschatte standen. Wat Brandje (Ton) ook aangeeft, mocht er onverhoopt wel een keer een schatting worden gemaakt, dan kan er achteraf gecorrigeerd worden (mits het verschil voldoende is).

Weet je zo genoeg?

Groet, Kelly

Reageer