Meterstanden vinden op Mijn Eneco | Eneco Community
vraag

Meterstanden vinden op Mijn Eneco

• 23 december 2013
  • 33 reacties
  • 923 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 14 reacties
Ik kan nergens de meterstanden vinden op Mijn Eneco.

Er wordt verwezen naar de jaarnota's, maar hier staan alleen bedragen op.

Wil dit checken omdat wij zo'n 3x het gemiddelde voor onze postcode geldend verbruik zouden hebben.
Dit, terwijl we bijna geen gas gebruiken. Klopt dus sowieso niet.

33 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo JAV,

De meterstanden staan bovenaan pagina 2 op de jaarnota. Als je deze niet terugvindt, laat het me even weten.

Groet,
Mike
Hi Mike, dank voor je snelle reactie. Nogmaals goed gekeken, maar buiten de bedragen zijn de kolommen 'verbruik' en 'tarief' geheel blanco.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo JAV,

Sorry, ik heb je reactie eerder over hoofd gezien. Vandaar mijn latere reactie :)

Ik zie dat de kolommen op Mijn Eneco jouw verbruiken inderdaad vergelijken met de rest van de postcode. Bij gas wordt er inderdaad een hoger gasverbruik weergegeven, ten opzichte van jouw postcode. Om je gasverbruik te bekijken, heb ik de jaarnota's via Mijn Eneco geopend. Dit lukt gewoon en de verbruik staan bovenaan pagina twee.

Kun je aangeven welke stappen je hebt genomen om de jaarnota's in te zien? Als je wilt kan ik je hier eventueel de verbruiken doorgeven.

Groet,
Mike
Hi Mike, een heel goed nieuwjaar om te beginnen!

Navigatie:
Mijn Eneco/Startpagina/Uw verbruik - bekijk gasverbruik  > hier kreeg ik dus (zoals je bevestigt) het plaatje van de verhouding met anderen in postcodegebied.

vervolgens heb ik de .pdf geopend:
Mijn Eneco/Startpagina/Uw verbruik - Uw nota's - .pdf bij jaarnota 2013 geopend (papieren versie ook nog bekeken).

Het verbruik is geheel leeg gelaten, zie afbeelding:

http://i44.tinypic.com/jv0k1l.jpg
Badge
@JAV: onder 'overige producten', staat ook niet je verbruik. Je verbruik staat op pagina 2. Je screenshot is maar een fractie van de gehele nota.
Hij schrijft het verbruik is geheel leeg gelaten. Maar ik zie op dat stukje screendump ook het kopje verbruik niet eens staan.
Maar zoals Carola ook aangeeft dien je dus ergens anders te kijken.
Hallo Carola, de screenshot betreft juist ook pagina 2. En uiteraard een deel ervan, omdat de overige info niet relevant is cq interessant voor derden (of juist dit onderwerp).
Hallo Ton, dat klopt dus. Verder schrijf je 'dien je dus ergens anders te kijken'.

Dit vormt nu net het probleem: ik zou niet weten waar.
Dus als je aan wilt geven waar exact, dan ga ik daar kijken :rolleyes:
Hier nog 'ns de grafiek van het gasverbruik, in relatie tot het postcodegebied.
Nogmaals, het betreft 2013, waarbij ik een heel duidelijk beeld heb van het gasverbruik, nl. nihil. Kan dus nooit kloppen:

http://i43.tinypic.com/16aboya.jpg
Net nóg 'ns gezocht, over 2010 zouden we aan gas 45,39 m3 hebben verbruikt. Dát zou al minder dan het huidige gemiddelde omliggende postcodeverbruik zijn!
Met 1 gezinslid minder verbruiken we zéker niet 4x zoveel...
Badge
Mijn jaarnota bestaat uit 4 pagina's, het klopt natuurlijk dat er geen verbruik staat bij overige producten. Dat zal dan bij jou op de 1e pagina moeten staan
Wordt echt nergens vermeld Carola, helaas. Alleen bedragen en ik zoek juist andere getallen.
Inmiddels ben ik er grotendeels uit. Heb alle jaarnota's bekeken en blijkbaar heb ik op de eindnota zitten kijken. Daar staat dus niets op, bij de jaarnota wel.
Meterstanden kloppen ook, gemiddelde en de afname dit jaar ook. 185 m3 in 2012 en nu iets minder.

Conclusie op dit moment lijkt me te zijn dat de grafiek geheel niet klopt. Wij verbruiken nóóit meer dan 4x het gemiddelde van dit gebied.

Ben dus ook wel benieuwd wat anderen rond postcode 2285 verbruiken.
Badge
Ga je me nou vertellen dat je in een heel jaar maar 185m3 hebt verbruikt? Dat kan toch niet waar zijn?
Yep, echt waar. Al zo'n 2 jaar achter elkaar, al verwacht ik dat ik dit jaar nog minder verbruikt heb.
Badge
Woon in pc 2287, 4 kamers, 20 graden, verbruik afgelopen jaar: 1600m3!

Ben jij soms degene die bij mij aftapt????:mad:
Reputatie 7
Badge +7
Yep, echt waar. Al zo'n 2 jaar achter elkaar, al verwacht ik dat ik dit jaar nog minder verbruikt heb.

beste @ JAV
het zou ook leuk zijn als je de woon situatie vermeld:rolleyes:
is het een woonhuis / caravan / mini apartementje / buren die heel hard stoken
word water met gas verwarmt of electrisch ? 
zonnepanelen / zonneboiler / warmtepomp ?
super geisoleerde woning / o.i.d
enz enz 

Kijk daar kan je wel trots op zijn, maar vergelijken doe je met gelijkwaardige parameters.
Dus vertel ons, zoals @jvdl ook vraagt; hoeveel personen is je huishouden en hoeveel uur stook je gemiddeld per dag en stoken je buren mee?
En dan ineens loopt het storm 😛 Ten eerste ben ik niet trots op dit verbruik (kan me er niets bij voorstellen - ik heb geen speciale handelingen uitgevoerd om zuiniger te werken).

Woonsituatie: 2 personen, 4 kamer hoekflat. Gekookt wordt er niet meer op gas, verwarming gaat via een centraal geregelde warmtecentrale in het flat. We hebben een frisse huiskamer van stevige omvang en verder hebben we geen bronnen die gas verbruiken, ja .. de gasaansteker 🆒

Uitgangspunt van dit topic was de grafiek van Eneco die een enorme afwijking te zien gaf. Ik kan dus niet anders concluderen - zoals ik al eerder schreef - dat die grafiek(en) van Eneco een zeer verdraaid beeld geven! (en dus onrust veroorzaken). Ik zou hier toch eens naar kijken als ik Eneco was. Zeer slecht voor de omzet :p

@ Carola: knap van mij als ik gas aftap van postcode 2287 naar 2285 ... 😮
Hoi JAV,

Nou stormen doet het wel eens buiten hoor; op het forum valt het wel mee.
Maar soms hebben we te weinig info om iets te kunnen begrijpen en dat heb je nu duidelijk uitgelegd.
Ik zou NU zelfs durven zeggen, ja die 500 vind ik wel erg veel, dat dient veel lager te zijn.
Maar jij zou als je ook de kosten/bijdrage aan die warmtecentrale mee moeten tellen om je totale energiekosten in beeld te hebben, toch............
Badge
 @ Carola: knap van mij als ik gas aftap van postcode 2287 naar 2285 ... :o

Ik ben tegenwoordig nergens meer verbaasd over:D
Dat is zo, maar gas aftappen............................
Badge
@Brandje: was ook maar een geintje:-)

Maar als ik het goed begrijp heeft JAV blokverwarming? Dan betaalt hij daar apart voor bij de huur. Dat moet je er dan ook bij optellen.
Hoi Carola,

Ja dat begreep ik hoor, moet kunnen:)
Vandaar dat ik al over de bijdrage en/of kosten begon.
En daarom is het ook leuk om nog even door te discussieren, dan krijg je de zaak helder............
Reputatie 7
Badge +7
kijk pas zo word het verhaal wat duidelijker ,
wat ik ook wel verwachte .

Reageer