Meterstanden tussentijds doorgeven | Eneco Community
vraag

Meterstanden tussentijds doorgeven

• 22 november 2014
  • 36 reacties
  • 1524 Bekeken

Toon eerste bericht

36 Reacties

Dank je wel. Maar wat heb je nodig dan om wel een herberekening te maken? Ik heb het zelf ook gezien dat het gas een stuk lager is en de elektra ongeveer hetzelfde. Maar het zal toch iets schelen alle beetjes helpen tegenwoordig.
Als ik Folkert goed begrijp en zoals de berekeningen altijd voor klanten gemaakt worden, dan bedoelt Folkert de standen van nu!
Dus lees je standen even af en zet ze hier neer en Folkert kan morgen een berekening maken of je in de pas loopt.
Reputatie 7
Badge +6
@A. Jorissen

Wanneer je nu de meterstanden geeft kan ik het verbruik van 16-02-2016 tot en met nu omrekenen naar een heel jaar. Wij kunnen het verbruik omrekenen naar een heel jaar met de laatst bekende stand en de huidige stand. Dat is in dit geval maar een dikke drie weken.
Hallo,

kunnen jullie voor mij ook kijken hoe ik uitkom met mijn voorschotbedrag?
De meterstanden van gisterenmiddag (2 april) zijn

1: 0006247
2:0009509
gas: 39043

Alvast bedankt
Reputatie 5
Badge +5
@Mim

Leuk dat je ons hebt gevonden en hiernaar vraagt. Ik heb voor je gekeken welke koers je nu vaart.

Je betaalt natuurlijk al iets meer dan wij eigenlijk hebben ingeschat zie ik, dat is positief!
Wanneer ik nu een herberekening maak op basis van wat je tot nu toe hebt verbruikt, en dat doortrek tot aan november (dan komt jouw jaarnota), zou je goed moeten uitkomen.
Ik kom uit op 52 euro per maand.

Mijn advies is om deze zomer nog eens door ons een berekening te laten maken wanneer we wat dichter op de jaarnota zitten. Voor nu adviseer ik je om jouw maandtermijn te laten voor wat het is.
Reputatie 7
Badge +8
Ik ben ook ff benieuwd of ik goed zit met mij maandtermijn.. Aangezien ik al 2 maanden ruim 80eur minder heb verbruikt volgens Toon.

Laag: 158 (Heb overigens enkeltarief, dus snap de laag niet helemaal.. Die zou niet mogen lopen?)

Hoog: 183

Gas: 384
Bij slimme meters lopen de tellers 1.8.1 en 1.8.2 altijd.
Is ook niet interessant, standen worden samengeteld en tegen hoogtarief afgerekend in jouw geval.
Reputatie 7
Badge +8
Bij slimme meters lopen de tellers 1.8.1 en 1.8.2 altijd.
Is ook niet interessant, standen worden samengeteld en tegen hoogtarief afgerekend in jouw geval.

Dankjewel Brandje.. Wist ik niet eens..
Graag gedaan!

En je moet het zo zien dat je altijd later makkelijk kan zien of het wel interessant is om dubbel tarief te nemen.
Ik wil graag in MijnEneco mijn maandelijks verbruik kunnen zien (ik heb nog geen slimme meter) door middel van het doorgeven van de meterstanden. Kan dit?
Helaas dat is niet mogelijk, omdat die koppeling puur met het Slimme meter systeem is gemaakt.

Je zou natuurlijk zelf een aanvraag kunnen indienen bij je Netbeheerder om met voorrang de Slimme Meters te krijgen.
Dat is niet gratis en kost ongeveer €74.

Maandag zal een moderator het eea bevestigen.

Reageer