Meterstanden (tussentijds) doorgeven. | Eneco Community

Meterstanden (tussentijds) doorgeven.

Reputatie 3
Badge
  • Top poster (level 15)
  • 4169 reacties
Via Toon kunnen we nu heel inzichtelijk ons verbruik gaan zien en dit is een groot voordeel voor veel mensen. Natuurlijk is er een zeer grote klantenkring die Toon niet zullen bestellen en ook geen slimme meter hebben.

Gaat er een mogelijkheid komen voor overige klanten (zonder Toon o slimme meter) dat deze op mijn eneco maandelijks hun standen kunnen invullen en dan inzicht krijgen in een geldbedrag wat ze hebben uitgegeven. Of blijft het een exlusief iets voor betalende klanten van toon?

Ik zie klanten zelf niet mert hun rekenmachine elke maand een berekening maken.

13 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Jeroen,

Hier zijn we op dit moment mee bezig. Het is de bedoeling dat je binnenkort via Mijn Eneco bij "Tussenstand" de meterstanden zelf kunt doorgeven. Het verbruik wordt zo ook inzichtelijk voor klanten zonder Toon en slimme meter. We zijn hier nog mee bezig en als bekend is wanneer "Tussenstand" live gaat, laten we dan natuurlijk weten op het forum.

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge
Bedankt voor de reactie.
Nu ben ik hier naar opzoek en kan het niet vinden. Jullie maakte juist reclame om na 3 maanden de stand door te geven om dan de maandelijkse nota aan te passen.
waar kan ik dit nu vinden?
Nu ben ik hier naar opzoek en kan het niet vinden. Jullie maakte juist reclame om na 3 maanden de stand door te geven om dan de maandelijkse nota aan te passen.
waar kan ik dit nu vinden?

Voor zo ver ik het weet is dit nooit ingevoerd en heb er ook verder nooit meer iets van gehoord.
Die reclame klopt wel degelijk, want hier op het forum kan je prima elke 3 maanden even een check laten doen of je nog in de pas loopt met je voorschotbedrag.

En vind je een (gratis) Toon dan niets onder bepaalde voorwaarden?
Reputatie 1
Badge +2
M.a.w. 2 jaar geleden is de topic starter beloofd dat deze functionaliteit zou komen, maar ondertussen is dit er (nog) niet?!
Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

De functionaliteit is er inderdaad nog niet. Dat betekent echter niet dat het niet mogelijk is om tussentijds de standen door teven voor een herberekening. Stuur gerust een priveberichtt met de actuele meterstanden :)

Groet,
Mike, Eneco
Reputatie 1
Badge +2
Top, bedankt! Ik heb je een privebericht gestuurd.
Badge
Hallo,

De functionaliteit is er inderdaad nog niet. Dat betekent echter niet dat het niet mogelijk is om tussentijds de standen door teven voor een herberekening. Stuur gerust een priveberichtt met de actuele meterstanden :)

Groet,
Mike, Eneco

Sorry hoor, maar ik vind die hele toestand van tussentijds meterstanden door geven een grote onzin, denk eens na, in de herfst en winter een dubbele energie rekening en in de zomer een stuk lager.
In de winter maanden 300 euro per maand en in de zomer amper 80 euro.
Dan komt nog iedereen krijgt vanaf 2015 een nieuwe digitale energie meter, zal ook wel vele enkele euro's per maand extra gaan kosten, ook omdat er ook een telefoon lijn aan gekoppeld wordt.
Mensen weten best wel hoeveel energie men gebruikt, als het een jaar tegenvalt gaan ze het jaar erop er echt wel beter op letten.
Hallo,

Groet,
Mike, Eneco

Sorry hoor, maar ik vind die hele toestand van tussentijds meterstanden door geven een grote onzin, denk eens na, in de herfst en winter een dubbele energie rekening en in de zomer een stuk lager.
Dan komt nog iedereen krijgt vanaf 2015 een nieuwe digitale energie meter, zal ook wel vele enkele euro's per maand extra gaan kosten, ook omdat er ook een telefoon lijn aan gekoppeld wordt.
Mensen weten best wel hoeveel energie men gebruikt, als het een jaar tegenvalt gaan ze het jaar erop er echt wel beter op letten.

Sorry mag hoor, maar grote onzin?????
Daarmee geef je aan, dat je het niet begrijpt.
Dat er grote verschillen door zomer en winter is; snappen we ook wel............

Waar het de vragensteller, en mij ook, om gaat is dat er heel vaak per 1 januari en 1 juli prijswijzigingen/BTW wijzigingen/belastingverhoging/enz zijn.
Als je de jaarnota erbij pakt dan zie in zo'n geval dat Eneco uiteraard een verdeling moet toepassen of te wel moet toerekenen. Dat kan (redelijk) goed gaan en kan ook verkeerd uitpakken.

Dat alles voorkom je door simpel weg je standen per 1 januari aan Eneco door te geven en die zorgen dat het op de toekomstige jaarnota keurig wordt verdeeld.

Super simpel toch? en er is overnagedacht:P
Reputatie 1
Badge +2
Hallo,

Groet,
Mike, Eneco

Wahaha! Gast... jij snapt het echt niet he? Denk je nou serieus dat Eneco bij het opnieuw berekenen van het maandbedrag bij tussentijds doorgeven geen rekening houdt met de verschillende seizoenen?

Los daarvan; ik zal mijn persoonlijke situatie even toelichten. Ik woon sinds maart van dit jaar in een nieuwe woning en ben toen ook nieuwe klant van Eneco geworden. Mijn verbruik voor aankomend jaar is daarom geschat op basis van het gemiddelde verbruik van vergelijkbare gezinnen.
Volgens de Toon heb ik echter elke maand gemiddeld zo'n 40 a 50 euro minder verbruikt. Ik zou kunnen wachten tot de jaarafrekening dat ik in een keer een bak met geld terugkrijg, ik kan ook mijn maandbedrag eerder aan laten passen. En daarvoor dus even de tussentijdse check.

Kleine moeite voor iedereen en niks om je zo over op te winden.
Is het gelukt om (via Mike) een tussentijdse berekening te laten doen en het termijnbedrag daarop aan te passen, MartijnSchoemaker?

mij nog niet....
Is het gelukt om (via Mike) een tussentijdse berekening te laten doen en het termijnbedrag daarop aan te passen, MartijnSchoemaker?

mij nog niet....

Als het via Mijn Eneco niet lukt, dan wil je misschien een te grote verlaging doorvoeren.
Dat accepteert dat programma niet. Soms terecht natuurlijk......

Wil je toch lager dan geef je dat hier simpelweg aan en eventueel lat je ook je huidige standen even controleren of je nog in de pas loopt.

Vervolgens zal een moderator in overleg met je je voorschotbedrag aanpassen en eventueel de nieuwe juiste waarden naar je Toon (als je die hebt uiteraard) pushen.
Reputatie 1
Badge +2

mij nog niet....

Ja hoor, ik heb Mike m'n meterstanden doorgegeven en hij heeft snel gereageerd. Het blijkt dat ik aardig wat te veel betaal. Maar ik heb het niet aan laten passen omdat ik dan in Maart (dan krijg ik m'n eerste jaarafrekening) mooi wat geld terugkrijg...

Reageer