Meterstanden (Stedin) | Eneco Community
vraag

Meterstanden (Stedin)

• 17 april 2014
  • 9 reacties
  • 603 Bekeken

Beste forumleden,

Een paar weken geleden heb ik een brief gekregen waarin staat dat Stedin langskomt om de meterstanden op te nemen en zij geven de meterstanden door aan eneco. Dit doen ze eens in de 3 jaren stond in de brief.

Normaal gesproken zou ik mijn meterstanden al doorgegeven hebben op dit moment zodat ik mijn eindnota volgende maand kan ontvangen.

Nu was ik gisteren toevallig aan het kletsen met de buren en kwam ik erachter dat stedin al langs is geweest in de straat om de meterstanden op te nemen. Helaas zijn ze bij mij niet geweest omdat ik overdag werk. Ze hebben ook geen kaartje ofzo achter gelaten dat ze geweest, of dat weer langskomen.

Nu ben ik bang dat stedin mijn meterstanden gaat schatten en dit gaat doorgeven aan eneco waardoor ik een afrekening krijg met geschatte meterstanden.
Hoe kan ik de juiste meterstanden doorgeven aan eneco?

Alvast bedankt voor jullie reactie's.

9 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hallo,

Ben wijs en neem vandaag de meterstanden op. Nu zoek je op dit forum even naar modertor mike, kelly of martijnvd. Als op hun avatar klikt kun je ze een prive bericht sturen. Stuur daarin de meterstandenen de opname datum. Zij zullendat dan normaliter verwerken in de administratie en dit terug koppelen.

Je kunt ook wachten totdat je de jaarnota hebt ontvangen. Zijn je standen dan idd geschat dan kun je in mijneneco alsnog de juisten standen doorgeven. Er zal daarna een correctie plaats vinden
Reputatie 5
Badge +3
Goedemorgen Sashassenmohamed,

Goed dat je hier op let. We maken de jaarnota omstreeks 12 mei. Ondanks dat de netbeheerder van plan was om langs te komen, ontvang je van ons ook de meterstandenkaart om de meterstanden door te geven. Tegenwoordig sturen we de kaarten digitaal (per e-mail). Heb je al gekeken of je een e-mail van ons ontvangen hebt? Het is ook mogelijk dat ons bericht in de spamfilter is beland.

In ieder geval kun je de meterstanden op verschillende manieren aan ons doorgeven. Zoals jvp al heeft aangegeven, kun je mij een privé bericht sturen met daarin de meterstanden, dan verwerk ik ze direct voor je.

Alvast bedankt!

Groet, Kelly
stedin heeft 2 september mijn meterstanden opgenomen,moet ik nu bij eneco ook nog eens mijn meterstanden door geven.want volgens de email in augustus van eneco zou ik omstreeks 10 september mijn meterstanden door moeten geven
stedin heeft 2 september mijn meterstanden opgenomen,moet ik nu bij eneco ook nog eens mijn meterstanden door geven.want volgens de email in augustus van eneco zou ik omstreeks 10 september mijn meterstanden door moeten geven
Reputatie 7
Badge +6
@P. Versteeg,

Wij hebben je inmiddels ook een verzoek verstuurd om de standen door te geven, ondanks dat Stedin dat ook al heeft gedaan. Wij zien ze ook graag van je. 🙂
Beste Danielle,bedankt voor je bericht is dat via mijn eneco of via mijn email adres
Reputatie 7
Badge +6
@P. Versteeg,

Via de mail sturen we die verzoeken, heb je die ontvangen? Anders mag je ze ook via een privébericht doorgeven hoor, dan verwerk ik ze voor je. 🙂
ik heb geen email ontvangen danielle
Reputatie 7
Badge +6
@P. Versteeg,

Oh wat ik zie is dat de contracten per morgen afgemeld worden. Blijkbaar ben je overgestapt naar een andere leverancier? We sturen dan ook geen mail voor de meterstanden, die overigens pas volgende week zou komen. Sorry voor de verwarring.

Reageer