Meterstanden op de jaarnota kloppen niet. En eneco geeft geen gehoor | Eneco Community
beantwoord

Meterstanden op de jaarnota kloppen niet. En eneco geeft geen gehoor

5 mei hebben wij onze jaarnota ontvangen. Na ontvangst van de jaarnota bleek dat de beginmeterstand niet klopt waardoor wij een verbruik van ruim 10.000 Kwh hebben terwijl dit werkelijk maar rond de 2.500 Kwh is.
Gelijk contact opgenomen met de klantenservice en als we een mail zouden sturen met foto zou het goedkomen. Gelukkig hadden wij een foto van onze beginmeterstand maar nadat deze via de mail is opgestuurd kregen wij geen reactie. Weer gebeld en toen bleek de foto onvoldoende bewijs te zijn omdat er geen krant bij de foto is gemaakt!!!! (bizarre reden aangezien je aan de gegevens van de foto kan zien waneer hij is gemaakt). Weer meerdere keren moeten bellen om in ieder geval ons maandtermijn te verlagen want dit kunnen wij zelf niet verlagen i.v.m. ons (foute) verbruik. Tot op heden hebben wij op geen één mail (van de 5 die zijn verstuurd) een (ontvangsbevestiging) reactie ontvangen. Dus hebben wij 25 mei j.l. een brief gestuurd met al onze gegevens incl. de foto die wij hebben gemaakt en tevens het overdrachtsformulier die wij hebben ontvangen toen wij de woning introkken (incl. de meterstanden!). En wederom geen reactie tot nu toe ontvangen.

Ons ongenoegen is groot! en wij zijn dan ook heel benieuwd wanneer wij eindelijk een reactie zullen ontvangen.
Helaas hebben wij ons contract verlengt voordat wij wisten dat Enenco zo'n slechte service heeft. Hadden wij dit geweten hadden wij nooit een nieuw contract aangegaan.

Een zeer ontevreden klant!
icon

Beste antwoord door Kelly 5 juni 2015, 12:10

Hoi J. de Nooijer,

Ik heb goed nieuws! We hebben ervoor gezorgd dat de jaarnota gecorrigeerd is. De correctienota ziet er een stuk gunstiger uit en ik zorg ervoor dat je via een privébericht deze correctienota van ons ontvangt. Weet je zo voldoende?

Groet, Kelly.
Bekijk origineel

12 Reacties

Jammer dat je dit forum niet eerder had gevonden.
Want alle door jou geschetste problemen kun je hier samen met een moderator oplossen.
Om te geginnen zou ik het overdrachtsformulier hier als bijlage plaatsen, want m.i. is dat het enige juiste bewijs van je beginstanden.

Verder zal je hier merken dat een moderator jouw probleem morgen zal oppakken en zal zorgen voor herstel.

Komt goed!
hierbij het overdrachtformulier. Wij wachten af

bijlage verwijderd door moderator i.v.m. privacy
Reputatie 5
Badge +3
Beste J. de Nooijer,

Wat vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent met onze service, terwijl je pas een nieuw contract met ons hebt afgesloten.Ik kan me goed voorstellen dat je het vervelend vindt dat je nog geen reactie van ons hebt ontvangen, naar aanleiding van je e-mails via ons webformulier. Het is zeker niet onze bedoeling geweest om je geen antwoord te geven en hiervoor bied ik je onze excuses aan. Hieronder geef ik je graag een reactie.

Jouw verzoek om de meterstand voor elektriciteit aan te passen is mij duidelijk. Ik zie dat de klantenservice al uitstel van betaling heeft verleend tot 11 juli 2015. Je hoeft je dan geen zorgen te maken over de afschrijving. Ik ga hier mee aan de slag en ik doe mijn uiterste best om er binnen een week op terug te komen.

Groet,Kelly.
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt; onjuiste beginstanden op de jaarnota.
Direct op de dag na ontvangst van de jaarnota klantenservice gebeld. Uitgelegd wat het probleem was; men zou het uitzoeken en ik kreeg een week uitstel van betaling. Dat was het laatste wat ik gehoord heb.
Tot ik enkele dagen geleden een aanmaning kreeg tot betaling.
Weer klantenservice gebeld; nu werd mij verzocht het formulier in te vullen. Dit heb ik gisteren gedaan. Ik heb de vraag gesteld waar ik een bijlage (Excel-blad/pdf) ter onderbouwing van mijn meterstanden/ verbruik naar toe kan sturen; dit kan niet als bijlage bij het formulier. Hier nog geen antwoord op ontvangen.
Ik zou dus willen weten waar mijn verhaal serieus wordt beluisterd en waar ik een bijlage naar toe kan mailen ter onderbouwing van mijn verhaal.
Ik hoor graag van jullie!
R.C.M. van Duuren
klantnummer verwijderd door moderator
Reputatie 5
Badge +3
Hoi R.C.M. Van Duuren,

Oei, dat klinkt niet best als jij dezelfde situatie meemaakt. Ook voor jou ga ik deze kwestie in behandeling nemen. Wanneer je ons via het webformulier een reactie verstuurd, dan ontvang je normaliter binnen twee werkdagen onze reactie. Ik heb in dit topic je klantnummer verwijderd, omdat het niet de bedoeling is dat andere klanten je klantgegevens inzien. Ik stuur je nog even een privé bericht met ons e-mailadres. Op deze manier kun je de bijlage en eventuele aanvullende gegevens naar mij versturen.

Ik zie graag je gegevens tegemoet.

Groet, Kelly.
hierbij het overdrachtformulier. Wij wachten af

bijlage verwijderd door moderator i.v.m. privacy

Hoi J.de Nooijer,

Je ziet het is voortvarend door Kelly ter hand genomen en zoals ik al voorspelde komt het goed en heb je binnen een week uitsluitsel.
Prettig ook dat je ook meteen logischerwijs meteen uitstel hebt gehad.
Reputatie 3
Badge
Goed te lezen dat dit forum goed werkt. Alleen vind ik het schokkend te lezen dat juist de klantenservice, die in het leven in geroepen en klanten service te verlenen, niet zijn werk doet. Schandalig gewoon.
Hoi Reinoud,

Nou zeker en dan te bedenken dat zolang ik op het forum ben, ik deze klaagzang lees.
Ik begrijp er werkelijk niets van.
Forum/twitter enz het loopt als een trein, maar de ouderwetse klantenservice blijft een drama.

Hoe dat komt daar hoor je eigenlijk nooit wat over.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Reinoud en Brandje,

Ik snap hoe jullie aan het idee komen dat de Klantenservice van Eneco ondermaats presteert. De Klantenservice handelt echter iedere dag zeer veel contacten af. Het grootste deel van die contacten wordt gelukkig naar tevredenheid afgehandeld. Wanneer er echter zoveel contacten zijn, gaat er ook wel eens iets niet goed en vaak zien we dat die klanten zich tot andere kanalen richten en zo bijvoorbeeld op de community terecht komen. We zijn blij dat we op die manier een tweede kans krijgen om de klant goed te helpen, maar hierdoor ontstaat vrij gemakkelijk een vertekend beeld van de Klantenservice. Enige nuance is dus op z'n plaats 😉
Hoi Kelly,

Goed dat je wat nuance aanbrengt; uiteraard ben ik me er van bewust dat alleen diegene met een 2e kans hier hun negatieve ervaringen delen.
Maar ik vond en met mij anderen dat het veel voorkwam.
Uiteraard ken ik de gevallen niet dat het wel goed gaat.

Fijn dat je in ieder geval nadere reactie hebt gegeven.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi J. de Nooijer,

Ik heb goed nieuws! We hebben ervoor gezorgd dat de jaarnota gecorrigeerd is. De correctienota ziet er een stuk gunstiger uit en ik zorg ervoor dat je via een privébericht deze correctienota van ons ontvangt. Weet je zo voldoende?

Groet, Kelly.
Ik zie dat alles uiteindelijk goed wordt opgelost.
Mooi zo !
Toon

Reageer