Meterstanden omgedraaid in Mijn Eneco | Eneco Community
beantwoord

Meterstanden omgedraaid in Mijn Eneco

• 3 november 2019
  • 8 reacties
  • 263 Bekeken

Beste mensen, ik heb een dubbel tarief meter en kom tot de ontdekking dat bij het invullen van tussentijdse standen Eneco op I dal tarief zet en op II Normaal tarief, volgens mij zou dit andersom moeten zijn zie foto van mijn meter genomen op zondag  18:00 en screenshot van mijn Eneco. 

Is dit een bekend issue? 

Greets!

icon

Beste antwoord door Robertohmst 4 november 2019, 18:28

Hallo Denise @DeniseMR , ik heb vandaag nog even met de klantenservice gebeld en het issue besproken, heb begrepen dat ik bij Normaal de bovenste stand invul en bij Dal de stand op de onderste meter invul, zo klopt het dan, je collega gaf aan dat ik I en II bij deze moet negeren. Al met al wel verwarrend op de site, lees op dit forum veel berichtjes met onduidelijkheid.

Dus resumé invulveld II Normaal is bij mij de stand met standaard tarief (bovenste telwerk) en invulveld I Dal is bij mij de stand met Dal tarief, (onderste telwerk).

Greets!!

Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Robertohmst,

Welkom op de Eneco Community en bedankt voor je oplettendheid!

Dit kan inderdaad weleens voorkomen, we zijn momenteel bezig om uit te zoeken hoe dit mis gaat. Ondanks dat ze zijn omgedraaid zijn, lukt het wel om ze door te sturen? Dan zorgen wij er (zo nodig) voor dat de meterstanden weer goed gezet worden.

Groet, Denise

Hallo Denise @DeniseMR , ik heb vandaag nog even met de klantenservice gebeld en het issue besproken, heb begrepen dat ik bij Normaal de bovenste stand invul en bij Dal de stand op de onderste meter invul, zo klopt het dan, je collega gaf aan dat ik I en II bij deze moet negeren. Al met al wel verwarrend op de site, lees op dit forum veel berichtjes met onduidelijkheid.

Dus resumé invulveld II Normaal is bij mij de stand met standaard tarief (bovenste telwerk) en invulveld I Dal is bij mij de stand met Dal tarief, (onderste telwerk).

Greets!!

@DeniseMR Hoi Denise, is het ook mogelijk de tussentijdse standen aan te passen naar de huidige stand op de meters? Nu kloppen de waardes niet in de app en op mijn Eneco, zie bijgevoegde foto met de standen zoals nu weergegeven op de meters.

Greets,  

Reputatie 7
Badge +5

@Robertohmst 

Ga ik voor je navragen! Ik verwacht aankomende maandag meer te kunnen vertellen in dit topic.

Groet, Denise

Reputatie 7
Badge +5

@Robertohmst 

Ik heb contact gehad met ons App team: het is momenteel niet mogelijk om meterstanden aan te passen of te verwijderen in de App. We zijn wel bezig om hier een oplossing voor te bedenken. Voor nu zal dat betekenen dat je helaas een vertekend beeld in de App hebt.

Groet, Denise

Ik wilde vandaag ook tussentijds de meterstanden doorgeven, verwarring alom. Ook bij de telefoniste van Eneco. Na het doorgeven van de meterstanden wilde ik dat alsnog controleren, maar was dat om een of andere manier niet mogelijk. Raar. Vraag me af of de verwarring bij het opgeven van het verbruik bewust gedaan is? Mag toch niet zo zijn, toch?

Jammer dat je zo denkt!😢

Uiteraard zal een moderator straks het e.e.a. voor je nakijken en aan je terugkoppelen voor je tussentijdse opgave. 
Je kan de juiste tussentijdse meterstanden ook hier nog even opgeven, dat is denk, voor de moderator  die straks je topic gaat behandelen het meest praktische. 

Reputatie 6
Badge +2

Ik wilde vandaag ook tussentijds de meterstanden doorgeven, verwarring alom. Ook bij de telefoniste van Eneco. Na het doorgeven van de meterstanden wilde ik dat alsnog controleren, maar was dat om een of andere manier niet mogelijk. Raar. Vraag me af of de verwarring bij het opgeven van het verbruik bewust gedaan is? Mag toch niet zo zijn, toch?

Hallo @Maximike,

Leuk dat je de weg naar onze Community hebt gevonden. Welkom!

Het is mij niet direct duidelijk waar de verwarring in zit.

Je hebt tussentijds je standen willen aanleveren. Ging daar iets fout?
Controleren kan in sommige gevallen wat moeizaam zijn als standen niet direct akkoord krijgen in ons systeem.

Heb je een specifieke vraag over de standen? Heb je reden om aan te nemen dat de standen omgedraaid zijn (gezien het onderwerp van de topic)?

Wil je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Zo kan ik met je meekijken.

Ook handig om te weten, zoals @Brandje al aangaf, de standen waar het hier om gaat en de datum waarop je die hebt opgenomen.

Groet, Vincent

Reageer