Meterstanden jaarnota geschat | Eneco Community
vraag

Meterstanden jaarnota geschat

• 29 oktober 2018
  • 12 reacties
  • 332 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 6 reacties
Hallo, Ik ben 3 jaar geleden in mijn appartement ingetrokken. ik ben erg veel op reis en herinner me geen meterstanden te hebben doorgegeven van de afgelopen 2 jaar. nu heb ik van mijn jaarnota van dit jaar binnen gekregen en zie ik tot mijn schrik dat ik naast het feit dat de beginstanden van mijn jaarnota (ver boven) mijn eindstand momenteel is , ik ook nog eens extra moet bijbetalen omdat ik volgens 'schatting' meer heb verbruikt dan afgelopen jaren. dit is volledig krankzinnig aangezien ik dus al 2 jaar in werkelijkheid te veel betaal. ik begrijp dat het ergens mijn fout is aangezien ik mijn meterstanden niet heb kunnen doorgeven ( ik ben niet in Nederland als ik mijn opnamekaart krijg) dan nog is dit erg vervelend. wat kan ik het beste doen?

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dag @J Oulali,

Welkom op de Eneco Community!

Jouw woning beschikt over analoge meters, wat betekent dat wij afhankelijk zijn van jou voor het doorgeven van de meterstanden. Ontvangen wij deze niet, dan maken wij een berekening van je verbruik. Wij proberen hiermee zo dicht mogelijk bij het verbruik van jouw woning te komen, maar dit blijft natuurlijk altijd een schatting.

Ben je in de mogelijkheid om de huidige meterstanden door te geven? Zo kunnen wij een correctie maken op de huidige jaarnota. Dit is overigens geen garantie voor een lagere uitkomst, maar zo kom je wel dichter bij je werkelijke verbruik.

Groet, Denise
ja Ik zal ze meteen aangeven
Laag= 7819
hoog= 8663
totaal= 16383

Reputatie 7
Badge +5
@J Oulali

Top, bedankt! En de stand op je gasmeter?
daar heb ik vanochtend geen foto van gemaakt ik ben momenteel op werk en zal vanavond een foto posten.
Reputatie 7
Badge +5
@J Oulali

Bedankt, dan wachten we deze nog even af. Werk ze!

hierbij de stand van mijn gasmeter met een actueel artikel
Reputatie 5
Badge +3
@J Oulali,

Bedankt voor het toesturen van de foto's, erg duidelijk zo! De correctie is voor je aangevraagd. Binnen een week kun je gecorrigeerde jaarnota tegemoet zien.
hallo, ik zie net dat ik nu 3 gecorrigeerde jaarnota's heb ontvangen. ik neem aan dat die van de afgelopen 3 jaar zijn. dat is allemaal wel leuk en aardig maar nu klopt er nogmaals helemaal niks van. ik heb voor de afgelopen jaren ook gewoon voor mijn jaarnota's bij moeten betalen en dat is er niet vanaf gegaan. daarnaast vraag ik me toch echt af hoe ik zoveel bij moet betalen als mijn eindmeterstanden voor gebruikte stroom VEEL LAGER zijn dan wat ik heb betaald. hoewel mijn gas gebruik hoger is weet ik dat elkaar ongeveer moet compenseren. ik zie ook dat mijn beginstand (gasmeter) van 3 jaar geleden minder is dan ik heb doorgegeven waardoor het verschil toch weer groter is. ik word er een beetje moe van om steeds maar mijn nota's te moeten checken en zou toch wat duidelijkheid willen hebben want bijna 400 euro betalen voor 3 jaar terwijl ik minder stroom heb verbruikt en iets meer gas is toch absurd. het zou fijn zijn als ik mn oude nota's er niet zomaar vanaf worden gehaald om te vergelijken.
In dit hele verhaal lees ik bv niets over de jaarlijkse vaste Netwetkkosten ongeacht je verbruik.
Dat is alleen al €403 per jaar......
ja ik begrijp dat ik jaarlijkse netwerk kosten heb en alle andere administratieve kosten maar ik heb dan ook dik 900 euro betaald voor een 1 persoons huishouden PER JAAR. dus er moet ergens iets niet helemaal kloppen. daarnaast ik het wel leuk dat alles is gecorrigeerd maar dan zou je denken dat het eerlijk verdeeld zou zijn over 3 jaar ( NIET HET GEVAL). Dus ja ik ben diep teleurgesteld. dit wordt dan ook laatste jaar Eneco voor mij.
daarnaast kan ik nu ineens mijn gecorrigeerde nota's ook niet meer inzien. toeval? vraag me af waarom ze ineens zijn weggehaald. [ er staat overigens nog wel dat ik de nota's moet betalen alleen geen details meer dus ]
Reputatie 5
Badge +3
@J Oulali,

Bedankt voor jouw reactie, ik zie dat je vandaag ook telefonisch contact hebt gehad. Is daarmee één en ander opgehelderd?

In oktober 2015 is onze levering op jouw adres gestart. Zowel jouw meterstanden bij de start als alle daaropvolgende bij jouw jaarnota's zijn geschat. Een energieleverancier is genoodzaakt een schatting te maken bij het ontbreken van werkelijke meterstanden. Tot de standen op de foto's in dit topic, hebben we eerder geen werkelijke meterstanden van je ontvangen.

Omdat we nu, drie jaar na de start van levering, alsnog werkelijke meterstanden van je ontvangen, heeft dat ook invloed op het in rekening gebrachte verbruik van voorgaande jaren. We zien immers nu pas de werkelijke meterstanden. Van alle gemaakte jaarnota's, sturen we je naast de weergave hiervan in Mijn Eneco, ook per e-mail een kopie toe.

Mis je toch nog een specifieke jaarafrekening, laat het gerust weten!

Reageer