meterstanden/jaarnota | Eneco Community
vraag

meterstanden/jaarnota

• 19 februari 2013
  • 14 reacties
  • 1346 Bekeken

Hallo,
Ik vraag me af of ik mijn meterstanden nog via een meterstandenkaart moet doorgeven.
Op 9 februari 2013 heb ik al mijn jaarnota ontvangen. De eindstanden zijn (volgens de jaarnota) door een medewerker van het meetbedrijf opgenomen.
Groetjes,

Graciella

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

14 Reacties

Reputatie 3
Badge
Woon je in een appartementencomplex? Zo nee dan lijkt het me toch dat je zelf weet of je iemand binne hebt gelaten? Of komen de standen niet overeen met wat jij zelf ziet???
De meterstanden zouden op afstand gemeten kunnen zijn. De meterstanden komen niet overeen. Daarom wil ik graag weten of ik zelf nog een meterstandenkaart krijg. Ik heb via de site 'mijn eneco' geprobeerd de meterstanden door te geven. Maar dat kon niet.
Reputatie 3
Badge
Slimme meter?
  1. Hallo Graciela, (ik vind jouw naam zo erg mooi, maar dat nu even ter zijde)
  2. Ik kan me wel iets voorstellen bij de verwarring over meterstanden.....
  3. Zelf zie ik dat er ook tussen de bij de jaarafrekening opgegeven hoeveelheden verbruikte kWh en m3 (aan de hand van de getoonde meterstanden) en de in de op de website getoonde informatie over jaarverbruiken niet overeenkomen. Mogelijk komt dit doordat de op de website getoonde informatie over jaarverbruiken zijn doorgerekend met gemiddelde naar een periode vanaf 1 jan t/m 31 dec van elk jaar.   Erg logisch is het niet en het wordt hierdoor voor de gebruiker zeer verwarrend als er niet met gelijke perioden wordt gerekend.  Als ik op de site een jaarnota open dan word ik erg verdrietig hoe alles is aangegeven en hoe onoverzichtelijk het is.  Eenduidige informatie is wat wij willen !
  4. Ciao.
Reputatie 5
Badge +3
Beste Graciella,

Welkom op het forum!
Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'Servicevragen'.

Volgens onze gegevens zijn de meterstanden op 28 januari 2013 opgenomen door een medewerker van de netbeheerder Stedin. Als de standen op de meters niet overeenkomen met de standen op de jaarnota, stuur mij dan de huidige standen via een privé bericht. Dan zal ik de situatie beoordelen en wanneer nodig een correctie aanvragen. Je ontvangt zelf geen meterstandenkaart meer.

Ps: je kunt een privé bericht versturen door links op mijn naam te klikken, dan verschijnt de optie om een bericht aan mij te sturen.

Groet, Kelly
Goedenavond, bij mij is de meteropnemer langs geweest toen ik niet thuis was, dus heeft niks op kunnen nemen.
Wel meterstanden kaart van hem/haar in m,n bus gekregen met opnamekenmerk en datum erop, heb datum veranderd en meterstanden opgestuurd naar eneco.Had op dat moment door n storing geen internet dus drm kaart opgestuurd.
Vrij kort daarna kreeg ik m,n jaarnota al, met blijkt geschatte meterstanden!
Mail gestuurd naar Eneco vorige week daarover en dat ik graag een nieuwe jaarnota ontvang met de meterstanden die ik opgegeven heb.
Maar nog steeds geen antwoord, moet nu 85 bij betalen en dit word tesamen met m,n maandbedrag in 1 keer van m,n rekening geschreven a 172 euro, ik kan dit niet in 1 keer missen!en word al rond de 27ste afgeschreven.Graag wil ik weten wrm m,n mail niet beantwoord word, staat proberen binnen 2 werkdagen u te antwoorden inmiddels zijn we week verder!, heb t vorige week donderdag verstuurd?
weet niet goed wat ik nu moet doen?bel liever niet a 10 ct p/m en wil niet dat er in 1 keer 172 euro van m,n rekening afgehaald word, ook omdat m,n meterstanden geschat zijn, waardoor ik denk meer te moeten betalen.
Reputatie 3
Badge
@clau,

ben geen medewerker maar de reacties hier van moderators zijn over het algemeen sneller dan via de mail. 🙂 je kunt alvast je werkelijke standen mailen naar de moderators dmv een privebericht. ze zullen hopelijk mogen gaan antwoorden. laat je even horen of alles na tevredenheid is afgehandeld?
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Clau,

Allereerst heet ik je graag welkom op het forum.
Het is natuurlijk niet prettig als de jaarnota op geschatte standen gebaseerd is. We maken dan ook graag een correctie voor je. We hebben je e-mail van 14 februari 2013 al wel beantwoord. We hebben je in onze reactie gevraagd om de meterstanden door te geven, omdat we de meterstandenkaart niet hebben ontvangen. Wil je de standen aub doorgeven? Dit kan eventueel ook via een prive bericht aan mij. Dit kan door links op mijn naam te klikken, dan verschijnt de optie 'prive bericht'.

Na ontvangst van de standen vraag ik een correctienota voor je aan. Ik zal de automatische incasso alvast uitstellen tot 15 maart 2013, in afwachting van de correctie.

Ik zie de meterstanden graag tegemoet.

Groet, Kelly
Hallo Kelly bedankt voor je snelle bericht, had de mail niet ontvangen, maar heb van paar dagen geen mail ontvangen, dus daar zal die wel tussen hebben gezeten, ik ga gelijk kijken naar m,n meterstanden en stuur ze zo snel mogelijk naar je op.
Erg fijn dat het zo opgelost kan worden.

Groetjes Claudia.
Goede middag
ik vroeg me af wanneer ik me meterstanden moet doorgeven voor
de jaarnota
ik heb namelijk nog steets niks ontvangen
mvg drost
Volgens mij heb je dit dubbel geplaatst?
O haha ik zie het me telefoon deed een beetje raar hoe kan ik deze verwijderen?
Kan kan je helaas zelf niet!
Je kan hier een verzoek doen om het topic geheel te verwijderen.
Een moderator verzorgt dat uiteraard alleen op verzoek van de ts.
Reputatie 5
Badge +3
Beste nelissa, je hebt deze vraag ook hier gesteld en daar heb ik je vraag ook beantwoord. Ik sluit daarom dit topic.

Groet, Kelly