Meterstanden hoog/laag tarief | Eneco Community
beantwoord

Meterstanden hoog/laag tarief

Bij het online invullen van de meterstanden wordt de ingevulde meterstanden automatisch omgedraait omdat Eneco 'denkt' dat ik de hoog\laag tarief verkeerd hebt ingevult. Dit is vreemd genoeg niet te veranderen!

Ik ben jaren lang klant geweest bij Dong en dit jaar gedwongen mee verhuist naar Eneco en hebt daar nog nooit last van gehad. Ik heb geen slimme meter, maar een gewone digitale meter met 2 telwerken. De bovenste (1) is altijd hoog tarief geweest en de onderste (2) laag tarief. Eneco is het daar dus niet mee eens daarom ik heb afgelopen weekend eens een weekendje in de meterkast gezeten.

Metingen waren op zaterdag 30 mei 16.00, Hoog (1) 23072 Kw, laag (2) 21796Kw. Op zondag 31 mei 23.00, Hoog (1) 23072Kw en laag (2) 21815Kw. Het laat zich dus niet moelijk te raden welk van de 2 het laagtarief is.
Mijn vraag is nu ook, hoe gaat ik in godsnaam deze meterstanden juist doorgeven?

Overigens is mijn gasverbruik op 31 mei 10754 cuub mocht een moderator zich geroepen voelen deze kwestie op te lossen.
icon

Beste antwoord door Kelly 4 juni 2015, 11:19

Hoi A. Bakker,

Bedankt voor je geduld! Ik neem dit topic over van mijn collega Mike, omdat hij vandaag vrij is. Telwerk 1 is normaaltarief en telwerk 2 is laagtarief. We hebben daarom op deze wijze de standen voor je verwerkt. Dit betekent dat je niets meer hoeft te doen. Hebben we het zo naar tevredenheid voor je opgelost?

Groet, Kelly

Bekijk origineel

14 Reacties

Hoi A. Bakker,

Standaard is in vrijwel heel Nederland:

Teller I = laagtarief
Teller II = hoogtarief

Op jouw domme digitale meter heb je het bewijs in het weekend geleverd dat bij jou het precies anders om is.
Jij valt dus in die aparte regio waar dat vreemd genoeg omgekeerd is.
Op het forum is dat al eens eerder aan de orde geweest!
Dus bij jou is de situatie:

Teller I = hoogtarief
Teller II = laagtarief

Ongetwijfeld zal MartijndeV vandaag wel reageren ende standen nu handmatig in de systemen laten zetten.
Ik had idd al ergens op het forum gelezen dat Oud-Beierland hetzelfde probleem heeft, ik zelf zit op de zuid-hollandse eilanden 'Goeree-Overflakkee'. Ik vind het wel vreemd dat Eneco je 'dwingt' om de tarieven om te draaien, er zou dan toch een optie zijn om de goede waarden in te vullen. Maar goed, ik ben niet voor niets jaren geleden overgestapt en dat had toen weinig met tarieven te maken, maar alles met het bedrijf Eneco en nu zit ik weer in hetzelfde schuitje. :(

Iig bedank voor je antwoord en nu maar hopen dat een moderator het verder oppakt.
Hoi A. Bakker,

Komt goed en graag gedaan!

Normaliter regelt moderator MartijdeV dit, maar die heb ik nog niet online gezien.

En anders pikt een andere moderator dit wel op!
Reputatie 4
Badge +1
Hallo A. Bakker,

Wat vervelend om te lezen dat het doorgeven van de meterstanden niet helemaal lekker verloopt. Sorry dat deze situatie geen positieve indruk geeft. Ik ga een aantal zaken voor je uitzoeken en ik kom er zo spoedig mogelijk bij je op terug.

Groet,
Mike
Zou het mogelijk zijn om dit VOOR 06-06-2015 te regelen? Dat is namelijk de uiterste datum dat ik de meterstanden moet doorgeven. Anders gaan ze de meterstanden schatten en Eneco kennende is dan het leed helemaal niet meer te overzien.

Eneco kennende is dan het leed helemaal niet meer te overzien.

Hoi A. Bakker,

Helaas gaat het wel eens fout, maar Mike heeft het bij jou in onderzoek en die zal ongetwijfeld voor je jaarnotarun de juiste standen kunnen doorgeven.

Overigens ben ik het met je laatste melding niet eens, want meerdere keren is hier op het forum gemeld dat er voortvarend een correctienota werd/wordt opgemaakt en hangende deze periode de incasso wordt stilgelegd.

Maar wie weet krijgt Mike het vooraf voor elkaar en dan is het opgelost!!
Reputatie 7
Badge +7
. Anders gaan ze de meterstanden schatten en Eneco kennende is dan het leed helemaal niet meer te overzien.

over het algemeen na 2 x een correctienota aangevraagd te hebben , via een moderator op het forum om het een en ander te regelen
komt het goed.:)

mvg,
jan
op goeree overflakkee
Vreemd dat Mike vandaag niet heeft gereageerd, want snelle actie was geboden tvv een correctienota!
Reputatie 5
Badge +3
Hoi A. Bakker,

Bedankt voor je geduld! Ik neem dit topic over van mijn collega Mike, omdat hij vandaag vrij is. Telwerk 1 is normaaltarief en telwerk 2 is laagtarief. We hebben daarom op deze wijze de standen voor je verwerkt. Dit betekent dat je niets meer hoeft te doen. Hebben we het zo naar tevredenheid voor je opgelost?

Groet, Kelly
Kijk ook weer een tevreden klant!
En Kelly is dit nu zo'n klant die woont in één van die kleine gebieden waar de netbeheerder er voor heeft gekozen om de standen precies om te draaien?
Reputatie 5
Badge +3
He Brandje,

Nou dit keer ligt het aan onze configuratie. Bij een enkele klant staat dit niet helemaal goed waardoor wij de standen niet automatisch kunnen verwerken. Dat is nu hersteld in ieder geval 🙂
Mooi dat het opgelost is, bedankt voor de genomen moeite.
Heb ik dat bij een volgende keer weer of kan ik dan de standen 'normaal' invullen?
He Brandje,

Nou dit keer ligt het aan onze configuratie. Bij een enkele klant staat dit niet helemaal goed waardoor wij de standen niet automatisch kunnen verwerken. Dat is nu hersteld in ieder geval :)

Hoi Kelly,

Helemaal duidelijk, bedankt voor de nadere toelichting.
Mooi dat het opgelost is, bedankt voor de genomen moeite.
Heb ik dat bij een volgende keer weer of kan ik dan de standen 'normaal' invullen?

Hoi A. Bakker,

Een volgend keer zal het goed gaan, want zoals Kelly meldde is de configuratie in de systemen bij Eneco nu gewijzigd/aangepast.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen