Meterstanden doorgifte naar Eneco App na installatie Slimme meters ? | Eneco Community
beantwoord

Meterstanden doorgifte naar Eneco App na installatie Slimme meters ?

• 16 november 2017
  • 4 reacties
  • 276 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Hi,
afgelopen Maandag heb ik slimme meters geinstalleerd gekregen.
De meterstanden worden ook goed weergegeven op de Toon alsook op mijn Android GSM met Beta ToonApp.
Alleen in mijn EnecoApp op mijn GSM word nog steeds niks aangegeven wat verbruik betreft !
Voorheen gaf ik regelmatig de Meterstanden van mij oude meters met da hand in.
Die mogelijkheid is er nu niet meer in de App hetgeen begrijpelijk is.
Ik kan me voorstellen dat het 'n paardagen duurt voordat 1 en ander op elkaar is afgestemd.
Heeft iemand enig idee wanneer het verbruik op mijn EnecoApp gaat verschijnen?
Moet ik gewoon nog ff afwachten of kan ik zelf iets instellen of iets doen ?
icon

Beste antwoord door DeniseMR 16 november 2017, 10:37

Dag @schabaro,

Goed dat je het meldt! In het vervolg wil ik je adviseren dit soort vragen te stellen via het Eneco Forum, aangezien dit forum echt specifiek voor Toon bedoeld is. Dat wil niet zeggen dat we je niet graag verder helpen! Had je in de Mijn Eneco app al wel toestemming gegevens om je slimme meters te laten uitlezen? Zo niet, dan kan je dit alsnog doen via menu > instellingen > toestemming. Er gaat normaliter zo'n 2 weken overheen, voordat wij het verbruik inzichtelijk kunnen maken.

Overigens wil ik je er wel voor waarschuwen dat het in jouw geval iets langer kan duren. Je slimme meters zijn namelijk net geplaatst, wat betekent dat er aan de kant van de netbeheerder ook enkele administratieve handelingen vereist zijn. Wellicht dat het daardoor iets langer dan de verwachte 2 weken kunnen worden. Mocht je hier nou ver voorbij gaan, geef het dan bij ons aan. Dit kan ook via de Feedback functie in de app.

Groet, Denise
Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 3
Badge +1

Reputatie 7
Badge +5
Dag @schabaro,

Goed dat je het meldt! In het vervolg wil ik je adviseren dit soort vragen te stellen via het Eneco Forum, aangezien dit forum echt specifiek voor Toon bedoeld is. Dat wil niet zeggen dat we je niet graag verder helpen! Had je in de Mijn Eneco app al wel toestemming gegevens om je slimme meters te laten uitlezen? Zo niet, dan kan je dit alsnog doen via menu > instellingen > toestemming. Er gaat normaliter zo'n 2 weken overheen, voordat wij het verbruik inzichtelijk kunnen maken.

Overigens wil ik je er wel voor waarschuwen dat het in jouw geval iets langer kan duren. Je slimme meters zijn namelijk net geplaatst, wat betekent dat er aan de kant van de netbeheerder ook enkele administratieve handelingen vereist zijn. Wellicht dat het daardoor iets langer dan de verwachte 2 weken kunnen worden. Mocht je hier nou ver voorbij gaan, geef het dan bij ons aan. Dit kan ook via de Feedback functie in de app.

Groet, Denise
Reputatie 3
Badge +1
Dank vioor je snelle reactie, nog 1 vraagje dan hier in het Toon Forum:

Kan ik voor zolang af en toe evengoed noch de meterstanden met de hand doorgeven zoals ik dat voorheen deed afgelezen van de oude analoge meters, om toch wat meer inzicht te houden ?
Of heeft dat geen zin ?
Reputatie 7
Badge +5
@schabaro

Je kan het altijd zelf bijhouden. De Mijn Eneco app biedt alleen geen optie om dit in te voeren en bij te houden. Dan zou het dus puur voor je eigen administratie worden.

Groet, Denise

Reageer