Meterstanden doorgeven met Toon | Eneco Community
vraag

Meterstanden doorgeven met Toon

• 16 januari 2015
  • 4 reacties
  • 2335 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 11 reacties
Ik heb toon, nu kreeg ik een mail dat ik de meterstanden door moet geven, dat gaat toch automatisch, de gasstanden zie ik , , niet kan ik dus ook niet doorgeven

4 Reacties

Badge +5
Hallo Corrie, als je slimme meters hebt en akkoord bent gegaan met automatische uitlezing hoef je geen meterstanden door te geven. Alleen slimme meters kunnen de meterstanden doorgeven aan Toon en je energie leverancier via je netbeheerder.
Heb je die niet dan moet je de kWh meterstanden en gasmeterstand uit de meterkast zelf doorgeven, deze zijn vrij eenvoudig af te lezen en als het goed is kreeg je een voorbeeld welke getallen ze willen weten. 😉
Reputatie 7
Badge +6
@Corrie,

Je hebt een analoge meter en de standen worden niet automatisch door Toon aan ons doorgegeven. Je kunt de sensor in de houder van de gasmeter afklikken. We hebben enkel de zwarte cijfers nodig. Daarna kun je de sensor weer terug in de houder doen en verder hoef je niets te doen.
Reputatie 1
Hallo,

Ik heb sinds maart slimme meters.
Als het goed is, lezen jullie in februari mijn meters uit.
Ik neem aan dat ik zelf ook de stand moet doorgeven?
Hoe weten ze anders wat mijn verbruik in februari was?
Moet ik de 2 standen bij elkaar optellen of moet ik alleen de stand van februari doorgeven?

Groetjes,
Arjen
Reputatie 7
Badge +6
@A.P. Bos

Wanneer je meters verwisseld worden geeft je netbeheerder de stand door aan ons. Dit hebben ze gedaan op 25 maart.. Wanneer we je weer om de standen vragen voor de jaarlijkse afrekening kun je de standen doorgeven die op de meter staan. Je hoeft niets bij elkaar op te tellen 😉

Reageer