Meterstanden doorgeven? | Eneco Community

Meterstanden doorgeven?

• 11 november 2015
  • 7 reacties
  • 349 Bekeken

Badge
Ik kreeg net een mailtje met het bericht dat ik rond 8 december een verzoek ontvang om de meterstanden door te geven.
Binnen hoeveel tijd moet je dan de meterstanden doorgeven aangezien mij jaartermijn afloopt op 19 december en ik dan dus de meterstanden wil doorgeven?

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@HerelsTom,

De eenmalige korting van €100 wordt inderdaad op de jaarnota verrekend.
Badge
Ok dankje Danielle dan geef ik ze op 19 december door.
Bij mijn verhuizing is mij 100 euro per jaar korting belooft als ik bij Eneco zou blijven, wordt dit dan met de jaarnota verekent?
Reputatie 7
Badge +6
@HerelsTom,

De jaarnota ontvang je 22 december en als je de standen op 19 december doorgeeft, komt het net op tijd uit als het goed is.
Badge
Ik snap het niet, anders vraag ik het niet!
Wanneer ik de jaarnota precies ontvang maakt mij niet uit!
Het gaat erom dat een jaar loopt van 19 december tot 19 december.
Dus als iemand van Eneco mij kan vertellen of het gewoon mogelijk is dat ik 19 december de meterstanden kan doorgeven?
Mmm... ik snap 'm niet?
12 dagen plus 8 december is toch 20 december? Dus dan kan ik ze toch 19 december wel doorgeven?
Ik wil graag de 19e aanhouden om met precies een jaar te rekenen!

Volgens mij snap je wel degelijk hoe het in elkaar steekt.
Eneco heeft nou eenmaal een aantal dagen nodig om jouw doorgegeven standen te verwerken.
In jouw geval wil je dus eigenlijk de jaarnota pas rond 31 december ontvangen met een opname datum van 19 december.

Dan zou Eneco eenmalig de nota over een iets langere termijn de jaarnota moeten opmaken.

Dat is dus een andere soort vraag, die je Enecio moet stellen.

Als morgen een moderator reageert dan hoor je wel of ze dat willen en kunnen regelen voor je!

Er is veel mogelijk en je kan altijd hier via het forum de standen straks doorgeven.
Badge
Mmm... ik snap 'm niet?
12 dagen plus 8 december is toch 20 december? Dus dan kan ik ze toch 19 december wel doorgeven?
Ik wil graag de 19e aanhouden om met precies een jaar te rekenen!
Bij domme meters wordt doorgaans 12 tot 14 dagen voor opmaakt jaarnota de standen opgevraagd.
Dus rond die tijd (enige dagen na 8 december) moet je de standen toch doorgegeven hebben t.v.v. geschatte standen.

Reageer