Meterstanden | Eneco Community
beantwoord

Meterstanden

• 2 oktober 2013
  • 7 reacties
  • 572 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Geachte,

Na heel wat jaren Essent toch maar overstappen naar Eneco.
Zou voor mij veel voordeliger zijn, ook nog een mooie welkomstpremie (wanneer ik deze ontvang mij niet duidelijk??).

Overstappen omdat je je maandelijke lasten wat wilt verlagen?! Bleek mijn voorschot met ongeveer 40 euro omhoog te gaan.
Gebeld, overstap andere leverancier, geen zekerheid, bla, bla, bla.. Zal wel verrekend worden met de jaarnota.

Ok jaarnota, kan een spaarpotje worden? Met de welkomstpremie, nog beter!!!

Contract loopt bijna af, nog geen jaarnota! Kijk op mijn Eneco, komt 28 oktober.
Waarom heeft niemand mij gevraagd om meterstanden??
Aan de hand van welke standen wordt mijn jaarnota berekend?

Veel onduidelijkheden, steeds maar weer bellen en informatie zoeken. Dit doet mij toch erover nadenken verder te gaan kijken.
Misschien toch maar terug naar de voor mij bekende Essent. Mogelijk een hoger bedrag, maar wel duidelijkheid.

Dank,
Azra Corovic
icon

Beste antwoord door Kelly 3 oktober 2013, 13:51

Hallo Azra,

Welkom op het Eneco Forum!

Als je overstapt voor of tijdens de winterperiode, kan je termijnbedrag bij de nieuwe leverancier inderdaad wat hoger zijn. Daarover hebben we via dit forum uitleg gegeven. Die lees je hier.

De welkomstpremie wordt verrekend op de jaarnota, die we omstreeks 26 oktober 2013 in orde maken. Graag ontvangen we omstreeks 10 oktober 2013 de meterstanden. We hebben je al een meterstandenkaart gestuurd, maar die heb je kennelijk (nog) niet ontvangen. Je kunt de meterstanden ook hier aan mij doorgeven, eventueel via een privé bericht. Je kunt mij een privé bericht sturen door links op mijn naam te klikken, dan verschijnt de optie.

Zijn er verder nog onduidelijkheden waarmee ik je kan helpen?

Groet, Kelly
Bekijk origineel

7 Reacties

Als je hier op het forum vragen stelt krijg je vanzelf antwoord.
Zinnen in dik gedruk dat is tegen de huisregels; je tekst wordt echt wel gelezen!
Als de jaarnota aan het eind van deze maand wordt opgemaakt zal je binnen korte tijd het verzoek krijgen om de meterstand door te geven.

Als het met de welkomspremie fout is gegaan zal je straks via een modeator wel vernemen hoe dat zit.
Normaliter gaat dat via de jaarnota, die je dus nog moet ontvangen.

Nu al meteen roepen: terug naar Essent is natuurlijk nergens voor nodig.
Dus wacht nog even rustig het verdere antwoord af.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Azra,

Welkom op het Eneco Forum!

Als je overstapt voor of tijdens de winterperiode, kan je termijnbedrag bij de nieuwe leverancier inderdaad wat hoger zijn. Daarover hebben we via dit forum uitleg gegeven. Die lees je hier.

De welkomstpremie wordt verrekend op de jaarnota, die we omstreeks 26 oktober 2013 in orde maken. Graag ontvangen we omstreeks 10 oktober 2013 de meterstanden. We hebben je al een meterstandenkaart gestuurd, maar die heb je kennelijk (nog) niet ontvangen. Je kunt de meterstanden ook hier aan mij doorgeven, eventueel via een privé bericht. Je kunt mij een privé bericht sturen door links op mijn naam te klikken, dan verschijnt de optie.

Zijn er verder nog onduidelijkheden waarmee ik je kan helpen?

Groet, Kelly
ik heb ook nog geen verzoek gehad om de meterstanden in te vullen, normaal krijg ik die eind september en het is nu toch al oktober.
wel een kaartje van stedin dat ze langskomen om mijn standen te checken.
komen overdag aan de deur, niemand thuis want wij werken gewoon overdag.
lag er een kaartje in de bus, we komen over 2 dagen nog eens langs tussen 2 en 4 uur en als u weer niet thuis bent, gaan we uw standen schatten.
we denken wat is dat nou weer voor onzin, we geven toch elk jaar de standen netjes door en dat wij toevallig werken overdag, dat zullen wij ook niet als enige zijn.
toch maar gebeld, was helemaal niet erg zeiden ze.
okey, maar toch nog maar een mailtje gestuurd, want dat schatten van de meterstanden had ik ook niet zo'n vertrouwen in als je zo hier en daar de berichten hoort.
kreeg ik als antwoord, ja maar als je de meterstanden gewoon aan eneco doorgeeft word er niet geschat.
dus eneco, wanneer kan ik mijn meterstanden doorgeven, want ik zit niet op het schatten van stedin te wachten.
mvg karin
Dat Stedin eens per bv 3 jaar langs komt is heeeel normaal.
Zij zijn tenslotte eigenaar van deze meter en doen alsware een check en nemen meteen de standen ook op.

Zij geven vervolgens inderdaad deze standen door aan de leverancier.
En lukt een bezoek bij de verbruiker niet; tja dan is het logisch dat ze gaan schatten.

En je hebt het juist vervolgens neem je contact op met je leverancier (die is tenslotte ook je aanspreekpunt) en die accepteert ook dan je de standen als je die doorgeeft; aan hier bv Eenco.

Dus wacht nu gewoon net als hiervoor even morgen af op de reactie van Kelly, die zal je vragen de standen even per pbtje aan haar door te geven.
En vervolgens komt het allemaal dik voor elkaar!
Maar bij dit alles geldt je verbruik moet wel in een bepaalde logische lijn liggen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Karin,

Je ontvangt van ons geen meterstandenkaart omdat Stedin de standen op komt nemen. Als dat niet lukt, kun je de standen zelf aan ons doorgeven, bijvoorbeeld hier via het forum. Eventueel via een PB.

Groet, Kelly
bedankt voor je bericht kelly
ik wil graag via PB de meterstanden aan je doorgeven.
want stedin doet maar 2 pogingen om de standen op te nemen en die zijn voorbij omdat ik gewoon werk overdag.
laat mij even weten hoe ik dat doe
mvg karin
Hoi Karin,

Dat heeft Kelly en ik ook, toch aangegeven?
Via een pb.........................

Reageer