vraag

Meterstanden

Hoe kan ik mijn meterstanden vinden? ik weet het niet wat is meterstanden!🤔

10 Reacties

Reputatie 1
Badge
Als je bedoeld dat je de meterstanden wilt aflezen . Dan kan dat in de meestal in de meterkast . Je hebt de analoge en digitale ( slimme) meters . Welke heb je ?
Ja dat bedoelde ik. Ik heb de analoge 😊
Reputatie 1
Badge
Dan kan je gewoon aflezen .

De enkeltarief stroommeter
Op een enkeltariefmeter zie je één rij met meterstandgetallen. Soms staat het laatste getal in een rood vlak. Dit rode getal hoef je niet aan ons door te geven.

De dubbeltarief stroommeter
Een dubbeltariefmeter houdt apart bij hoeveel stroom je overdag en ’s nachts verbruikt. Daarom zie je op deze meter twee rijen met meterstandgetallen. Deze rijen kunnen onder of naast elkaar staan. Vaak staat er bij de rijen een I of een II. Of ‘dag’ en ‘nacht’. Geef altijd beide meterstanden door. Zo weten we hoeveel stroom je in totaal hebt verbruikt.

En voor het gas :

Een traditionele gasmeter 
Op een traditionele gasmeter zie je een telwerk (rij getallen) die de meterstand aangeeft. Sommige getallen, meestal de laatste drie, staan in een rood kader. Deze rood omkaderde getallen hoef je niet aan ons door te geven. 
Oké bedankt kan ik ook de foto's opsturen?
Reputatie 1
Badge
Als je even het weekend afwacht dat kan je ze waarschijnlijk maandag hier doorgeven bij een moderator ..
Oké is goed maar wat is een moderator?
Reputatie 1
Badge
Dat zijn de mensen van eneco zelf die hier het forum lezen en in de gaten houden . Die hebben nu weekend .
Oké dank u wel
Reputatie 4
Badge +6
Beste T. Rafiou,

Welkom! Je mag de foto's in dit topic plaatsen dan zorg ik dat we je nota gaan corrigeren.

Groet,

Folkert
Oké is goed bedankt

Reageer