Meterstand voor warmte en warmtapwater te hoog | Eneco Community
vraag

Meterstand voor warmte en warmtapwater te hoog

  • 2 maart 2013
  • 9 reacties
  • 1349 Bekeken

Hallo hoe kan het zijn dat we in het jaar 2012 91m3 verbreukt hebben en in 2011 18m3.

9 Reacties

Reputatie 3
Badge
Hallo michell11,

Kan je het verhaal iets duidelijker voor ons maken? Ik begrijp alleen dat je meer verbruikt zou hebben, maar 91m3 is toch wel heel weinig over een jaar gezien toch?
in het jaar 2010 verbruik warm tapwater 389,713-431,000
het jaar 2011 verbruik 431,000-448,007
het jaar 2012 verbruik 448,007-539,000

wel een heel groot verschil, wij zij echt niet meer gaan douchen of wat dan ook. Ons gedrag is niet veranderd. Er is ook niet hier iemand bij komen wonen.
Wij hebben 24-01-2013 ons verbruik door gegeven, en dat is : 539,000. vandaag (02-03-2013) hebben wij weer gekeken en ons verbruik staat nu alweer op 546,000.
Hoe kan dat nou zo snel gaan, echt bizar. Als ik nou twee keer per dag onder de douche zou staan dan begrijp ik dit, maar dat is niet het geval. Ook mijn medebewoners staan niet 2x onder de douche.
Reputatie 7
Badge +7
Eens bij de meters gaan zitten ,
Geen water kranen open zetten.
En kijken of de meter toch verdraaid,in een bepaalde tijd bvb 15-30 minuten.
in het jaar 2010 verbruik warm tapwater 389,713-431,000
het jaar 2011 verbruik 431,000-448,007
het jaar 2012 verbruik 448,007-539,000

wel een heel groot verschil, wij zij echt niet meer gaan douchen of wat dan ook. Ons gedrag is niet veranderd. Er is ook niet hier iemand bij komen wonen.
Wij hebben 24-01-2013 ons verbruik door gegeven, en dat is : 539,000. vandaag (02-03-2013) hebben wij weer gekeken en ons verbruik staat nu alweer op 546,000.
Hoe kan dat nou zo snel gaan, echt bizar. Als ik nou twee keer per dag onder de douche zou staan dan begrijp ik dit, maar dat is niet het geval. Ook mijn medebewoners staan niet 2x onder de douche.


Wordt het dan niet eens tijd om de standen van de teller(s) te noteren?
Begin eens per week en al gauw zie je een patroon; dan kan je gaan beredeneren waar dat aan ligt, ja toch
Medewerker van Eneco gesproken en wij moeten het in de gaten gaan houden hoeveel wij verbruiken. Er is geen verklaring voor de hoge resultaten van 2012.
Het kan zijn dat de meter kapot is, maar om dat na te laten kijken kost ons 600 euro mits de meter echt kapot is word het vergoed door Eneco.

Bedankt allemaal voor jullie reactie.

Met vriendelijke groeten,

Michel
Logische reactie van Eneco, want dan kom je beslagen ten ijs!!
Reputatie 3
Badge
Belachelijk 600 euro voor een eventuele kapote meter... kan je beter voor 60 tientjes een slimme meter aanvragen ,of had je die al?
Reputatie 5
Badge +3
@Jeroen,
Het gaat om een warmtemeter. Daar zijn nog geen slimme varianten van. Het ijken van een meter is bijna nooit ons advies, tenzij echt alle andere mogelijkheden zijn uitgesloten.
Reputatie 5
Badge +3
@michel11,
Welkom op ons forum, ik heb je bericht verplaatst naar het topic Servicevragen en de titel aangepast voor de duidelijkheid. Ik zie dat je al contact met ons hebt gehad. We hebben je geadviseerd het verbruik te monitoren de komende periode. Als je hier verder nog vragen over hebt, stel ze dan gerust.

Groet, Kelly

Reageer