Meterstand doorgeefpagina functioneert slecht | Eneco Community
vraag

Meterstand doorgeefpagina functioneert slecht

• 28 mei 2019
  • 3 reacties
  • 317 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 1 reactie
Ik kreeg per email het verzoek om mijn meterstanden door te geven. Ik heb zojuist de link uit de email geklikt om de standen door te geven, welke me leidt naar een Eneco pagina waar ik de standen kan doorgeven.

Het eerste probleem is dat ik (en nog tientallen/honderden andere nabijgelegen woningen) twee meters hebben, namelijk een koudemeter en een warmtemeter. Op de Eneco pagina staat niet om welke meter het gaat, dus heb ik willekeurig de warmtemeter genomen. De Eneco pagina gaf aan dat het verbruik hoger is dan verwacht. Later zag ik verstopt, ergens in de URL een nummer staan dat ook ergens op de meter terugkomt, waaruit de conclusie getrokken kan worden dat het de verkeerde meter is waar ik de standen voor het doorgegeven. Uiteindelijk kom je op een overzicht pagina, waar de knop "wijzigen" zichtbaar is, maar zodra je daar op klikt ontstaat probleem #2: de standen zijn niet te wijzigen want er wordt dan meteen een bericht doorgegeven dat je standen verwerkt zijn, ondanks dat het invulproces nog niet beeindigt was. (Ik heb nog niet op de laatste knop geklikt om het invullen definitief te maken.)

Ik zal morgen opnieuw bellen, want de klantenservice is nu dicht.

Maar bij deze alvast het verzoek om deze problemen uit uw website te halen:
  • geef aan om welke meter het gaat, met nummer er bij.
  • zorg er voor dat de klant een overzicht krijgt, waar de klant de meterstanden kan aanpassen, voordat de klant de meterstanden accordeert en doorstuurt. Nu worden de meterstanden namelijk halverwege in het proces meteen doorgestuurd en definitief gemaakt, terwijl het invulproces nog niet klaar is.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Goedemiddag @abc ,

Welkom op onze Community!

Goed dat je dit laat weten.
Heb je intussen contact gehad en de standen opnieuw kunnen laten verwerken?

Heb je voor mij de specifieke link waarmee je op de site terecht kwam?

Ik verneem graag van je.

Groet, Vincent
Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met Eneco, waarbij ik het probleem heb aangegeven en de meterstanden telefonisch heb doorgegeven. De medewerker gaf ook aan dat meerdere mensen problemen hebben met het doorgeven. Kort daarna kreeg ik een email om de meterstanden per email door te geven, met een foto van de meter als bewijs er nog bij, wat ik morgen zal doen.

De link in de email met het doorgave verzoek, verwijst naar:
code:
http://email.eneco.nl/link?id=xxxxxxx

welke een HTTP 302 redirect uitvoert naar:
code:
https://www.eneco.nl/meterstanden-doorgeven/?utm_source=MSTD-JAF&utm_medium=EMC&utm_campaign=SVS&huisnummer=xxxxxx&opnamekenmerk=xxxxxxx

(Ik heb de identificerende delen in deze urls onleesbaar gemaakt.)
Reputatie 5
Badge +5
@abc dank voor het doorgeven van deze zeer waardevolle info. Ik ga dit delen met onze beheerders. Kun je mij nog aangegeven of jouw meterstanden nu goed zijn doorgekomen bij ons? Anders kan ik hierin nog ondersteuning bieden.

Reageer