Meterstand controle aan de deur | Eneco Community
vraag

Meterstand controle aan de deur

• 26 september 2019
  • 3 reacties
  • 178 Bekeken

Gisteren kwam er iemand langs om de meterstanden op te nemen. De jongeman had een Eneco jas aan maar heeft zich niet gelegitimeerd. Hij gedroeg zich erg vreemd en stelde hele rare vragen. Kan het zijn dat hij echt iemand van de Eneco is of was het een boefje die een woning voor inbraak zoekt? Waar kan ik dit controleren? Ik woon in Delft, Brasserskade??

3 Reacties

Badge
Lijkt mij sterk dat Eneco meterstanden controleert. Meterstanden is de verantwoordelijkheid van de netbeheerder. (bijvoorbeeld STEDIN). De netbeheerder controleert periodiek de meterstanden maar of die rond kunnen lopen met een Eneco jasje weet ik niet.😋
Ik ga er dan ook van uit dat deze Eneco jasje drager gewoon de ts wilde overhalen Eneco klant te worden.
Want idd de meteropnemer heeft altijd een electronisch apparaat bij zich om de standen/meter uit te lezen/controleren en om z’n nek hangt altijd een legitimatiebewijs.
Reputatie 6
Badge +2
Goedemorgen @Guvens ,

Leuk dat je de weg naar onze Community hebt gevonden. Welkom!

Goed dat je dit bij ons nagaat.

In de regel zal Eneco niet langskomen voor standen als het om gas en elektra gaat.
Wellicht ben je klant voor warmte? Dan is dat wel een mogelijkheid.

In elk geval is het altijd aan te raden om in dergelijke gevallen te vragen om een identiteitsbewijs. Medewerkers van Eneco, of je netbeheerder (Stedin in Delft), zullen zich altijd kunnen legitimeren.

Het is zeker ook mogelijk dat er sprake is van een verkoper van Eneco. Maar die zullen weer niet snel om meterstanden vragen.
Wat voor vragen werden er gesteld?

Groet, Vincent

Reageer