Meteropnemer of zelf standen doorgeven? | Eneco Community
vraag

Meteropnemer of zelf standen doorgeven?

• 14 januari 2015
  • 7 reacties
  • 340 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 12 reacties
Ik moet eind januari de meterstand van de warmtemeter doorgeven voor de jaarafrekening, maar ik heb een aantal weken geleden een brief thuisgekregen dat er een meteropnemer langs komt (omdat die de afgelopen vier jaar niet is geweest). Ik weet nu niet of ik wel een verzoek krijg om zelf meterstanden op te nemen.

Mijn vraag. Ik ga 23 januari voor langere tijd met vakantie. Kan ik nu ook de meterstand doorgeven en zonder dat de meteropnemer langs hoeft te komen? Ik wil liever niet dat mijn stand geschat wordt.

7 Reacties

Volgens mij staat dit los van elkaar. En is het ene de standen die je zelf doorgeeft aan Eneco en ander is iets wettelijks voor de netbeheerder.
Voor warmte is er toch geen aparte netbeheerder? Ik wil gewoon graag zorgen dat ik voor mijn vakantie (24 januari) de meterstand van warmte kan doorgeven voor de jaarafrekening.
Beide staan los van elkaar.

Voor je jaarafrekening moet je de standen zelf doorgeven aan eneco

Daarnaast heb je te maken met de wetgeving die verplicht 1x per 3-4 jaar de standen door de netbeheerder wordt opgenomen. Deze komen dan langs.

De opmerking over geen aparte netbeheerder voor warmte is natuurlijk onzin. Iedere asnsluiting wordt beheert door de netwerkbeheerder.
Reputatie 4
Badge
Hoi JoopT,

Hartelijk bedankt voor je bericht. Je hebt gelijk, er is geen aparte netbeheerder voor warmte zoals bij elektriciteit en gas, dat is namelijk Eneco Warmte en Koude. Dat er een monteur langskomt rond je jaarnota is meer toeval, dat staat verder los van het feit dat je zelf je standen nog aan ons door moet geven. Maar ik kan ze reeds voor je verwerken hoor, dat is geen probleem. Dan kun jij onbezorgd op vakantie ;-)

Groet Martijn
Toevallig kreeg ik de volgende dag een uitnodiging per e-mail om de warmte meterstanden door te geven. Daar heb ik uiteraard gevolg aan gegeven.

Goed om te lezen dat mijn opmerking over de netbeheerder niet onzin is 😉
Mooi dat dat is opgelost!
Kan je gerust op vakantie en de stekker uit het stopcontact halen, want dat is een andere vraag van je in een ander topic.

Of dat slim is bij strenge nachtvorst, betwijfel ik eigenlijk..............
Ja, alle groepen in de meterkast uitschakelen en wegwezen! 🙂 De temperatuur is in mijn huis nog nooit beneden 17 graden geweest dus voor strenge vorst ben ik niet zo bang.

Reageer