Meteropener geweest = Geen Meterstandenkaart? | Eneco Community
vraag

Meteropener geweest = Geen Meterstandenkaart?

• 14 december 2013
  • 7 reacties
  • 322 Bekeken

Ik heb een vraagje...
Ik zal begin Januarie mijn jaarnota ontvangen.
En ik zou graag tijdig mijn mederstanden door willen geven hiervoor.
Dit om te voorkomen dat ik geschatte standen krijg.

Maar nu is het geval dat ik nog geen Meterstandenkaart heb mogen ontvangen.
Heeft dit te maken met het feit dat de Meteropnemer geweest is op 21 Oktober?
En zal ik:
- De toen genoteerde standen terug zien op mijn nota (en dus een korte periode hebben dit jaar en een langere periode krijgen volgend jaar)?
- Aan de hand van de genoteerde standen, geschatte standen krijgen over de periode 22 Okt. t/m nu?
- Eén dezer dagen alsnog een kaart in de bus krijgen om het zelf door te geven aan Eneco?

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo Janny,

Welkom op het forum.
Tegenwoordig versturen we de meterstandenkaarten via e-mail, als we over een e-mailadres beschikken. Heb je dit al gecontroleerd? Misschien is onze e-mail in de spamfilter beland?

We ontvangen voor gas de meterstand het liefst op of rond 26 december 2013. Als je geen meterstandenkaart ontvangt, stuur dan de meterstand via een bericht op het forum. Het mag ook via een privé bericht aan mij. Je kunt mij een privé bericht sturen door links op mijn naam te klikken, dan verschijnt de mogelijkheid om een privé bericht te versturen.

Groet, Kelly
We hebben nog geen kaart ontvangen voor de meterstand.vorig jaar was het omstreeks 5dec.
komt hij nog?
Hoi Hetty,

Bedankt voor de terugkoppeling; een moderator hoeft nu geen actie te ondernemen. 
Deze Topic kan gesloten worden.
Ik heb nl zojuist een mail gekregen om mijn meterstanden door te geven.
Dit heb ik inmiddels gedaan.

Vriendelijke groet,

Hetty Kok
Hoi Hetty,

Graag gedaan.
De standen zijn puur voor controle; bij mij kwam die meteropnemer zelfs net toen de jaarnota opgemaakt zou worden.
Ik heb gewoon mijn opname doorgegeven en die werd op de jaarnota verwerkt.

Als je dus even wacht op maandag weet je meteen aan wie je de standen via een pbtje mag doorgeven.
Dank je wel voor je reactie Ton.
Het was volgens mij wel voor de drie jaarlijkse controle.
Maar omdat hij de standen opnam en ik nog geen kaart heb mogen ontvangen, dacht ik dat hij misschien geleik de standen doorgaf als jaarstanden.

Ik zal even netjes wachten tot na het weekeinde.
En dan zie ik vanzelf even wat er gaat gebeuren of wat ik moet doen.
Ik denk, aan de hand van jouw antwoord, dat ik gewoon nog een kaart zal krijgen (of de meterstanden direct mag doorgeven via PB).

Nogmaals mijn dank voor je reactie.
Het is me nu al duidelijker geworden :)

Groeten, Hetty
Hoi Laccaria,

De periode is normaal gesproken altijd 12 maanden.
De meteropname van de netbeheerder (denk ik) is dan gewoon voor de 3 jaarlijkse controle geweest.
Want je zou anders allang een jaarnota hebben ontvangen.
Zekerheid krijg je al je evn wacht tot maandag, dan zal een moderator wel reageren en je vraag oppakken.
Je kan dan meteen de meterstanden van nu doorgeven.

Reageer