meter | Eneco Community
vraag

meter

• 21 februari 2013
  • 8 reacties
  • 509 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
Mijn meter is klokje rond geweest en nu is mijn vraag of hij een cijfer overgeslagen kan hebben.Mijn verbruik is met 1000kwh. verschil omhoog gegaan op mijn gemiddelde.Dit gaat over mijn laag tarief.Ik heb al telefonisch contact opgenomen,daar kreeg ik het advies om te laten eiken maar dit vind ik toch te kostbaar voor 1000kwh.Heb nu verschillende berekeningen gedaan en kom steeds weer op mijn normale gemiddelde  op jaarbasis van laag en normaal tarief uit.Ik heb normaal gemiddeld een gebruik van circa 1500kwh. laag tarief en nu dus 2500kwh.laag tarief.Hij is van 479 naar 3003 gegaan,dit is precies 1000 meer als normaal.

8 Reacties

Reputatie 1
Je zal wel een oude (niet-slimme) meter hebben, met draaiende schijfjes? Ik heb zo geen andere oplossing dan contact opnemen met je netwerk beheerder, afhankelijk van waar je woont (ik heb Stedin).

N.B. Laten ijken is uiteindelijk minstens zo duur als het vervroegd zelf aanvragen van een nieuwe slimme meter, dat laatste zou ik dus doen als deze problemen blijven.
Reputatie 3
Badge
Voor mij koste een slimme meter maar 60 euro.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo nancy.7

Welkom op het Eneco Forum! Ik kan me goed indenken dat het onduidelijk voor je is waarom je elektriciteitsverbruik plots is verhoogd ten opzichte van de voorgaande jaren. Graag leg ik je uit dat ijken inderdaad een optie is, maar zeker niet mijn eerste advies. Wanneer een meter defect is, geeft deze vaak zeer afwijkende en hoge verbruiken aan. Dit is bij jou niet het geval. Dit neemt niet weg dat je verbruik op het laagtarief is gestegen. In veel gevallen blijkt de oorzaak niet aan de meter te liggen, maar aan de binneninstallatie/apparatuur. Denk bijvoorbeeld aan een defecte of verouderde koelkast. Als deze niet meer goed functioneert, neemt hij ook een stuk meer energie af. Zo zijn er ook nog andere mogelijke oorzaken die bij kunnen dragen aan het gestegen elektriciteitsverbruik. Ook kan de aanschaf van nieuwe/extra apparatuur resulteren in een hoger energieverbruik.

Hoewel de oorzaak van de stijging ook voor ons niet duidelijk is, denken we wel graag met je mee. Je kunt contact opnemen voor een besparingsadvies met onze adviseurs via 0900-235 3632 (lokaal tarief).

Ik hoop dat ik je hiermee een duidelijke reactie geef. Mocht je de oorzaak hebben achterhaald, laat je het dan weten?

Groet,
Mike
Hallo nancy.7

Welkom op het Eneco Forum! Ik kan me goed indenken dat het onduidelijk voor je is waarom je elektriciteitsverbruik plots is verhoogd ten opzichte van de voorgaande jaren. Graag leg ik je uit dat ijken inderdaad een optie is, maar zeker niet mijn eerste advies. Wanneer een meter defect is, geeft deze vaak zeer afwijkende en hoge verbruiken aan. Dit is bij jou niet het geval. Dit neemt niet weg dat je verbruik op het laagtarief is gestegen. In veel gevallen blijkt de oorzaak niet aan de meter te liggen, maar aan de binneninstallatie/apparatuur. Denk bijvoorbeeld aan een defecte of verouderde koelkast. Als deze niet meer goed functioneert, neemt hij ook een stuk meer energie af. Zo zijn er ook nog andere mogelijke oorzaken die bij kunnen dragen aan het gestegen elektriciteitsverbruik. Ook kan de aanschaf van nieuwe/extra apparatuur resulteren in een hoger energieverbruik.

Hoewel de oorzaak van de stijging ook voor ons niet duidelijk is, denken we wel graag met je mee. Je kunt contact opnemen voor een besparingsadvies met onze adviseurs via 0900-235 3632 (lokaal tarief).

Ik hoop dat ik je hiermee een duidelijke reactie geef. Mocht je de oorzaak hebben achterhaald, laat je het dan weten?

Groet,
Mike

mischien heel dom van mij maar mijn koelkast staat ook overdag aan niet alleen in de weekeinden of snachts.
heb zelf alles doorgemeten ook wat nieuw mocht zijn dit is niet de oorzaak het is zelfs zo dat als ik mijn week verbruik van nu neem dan kom ik nog niet zo hoog als het afgelopen jaar dan moet het zelfs het hele jaar winter zijn dan kom ik er niet aan.
het is dan ook zeer vreemd dat het precies 1000kwh scheelt.
Reputatie 4
Badge +1
Hoi nancy.7,

Klopt, de koelkast was ook een voorbeeld. Heb je contact opgenomen met onze besparingsadviseurs?

Groet,
Mike
Hoi nancy.7,

Klopt, de koelkast was ook een voorbeeld. Heb je contact opgenomen met onze besparingsadviseurs?

Groet,
Mike

jazeker 1 week geleden ze zouden die week terug bellen ze moeten nog bellen.
Reputatie 4
Badge +1
@nancy.7

Ze bellen normaal gesproken binnen ongeveer 5 werkdagen terug. Ik zie dat we 5 dagen geleden contact hebben gehad over de kwestie en ik je het advies heb gegeven contact op te nemen met de besparingsadviseurs. Dit betekent dat de 5 werkdagen nog niet voorbij zijn. Ik vraag je daarom nog even af te wachten of om zelf nog even te bellen.

Groet,
Mike
@nancy.7

Ze bellen normaal gesproken binnen ongeveer 5 werkdagen terug. Ik zie dat we 5 dagen geleden contact hebben gehad over de kwestie en ik je het advies heb gegeven contact op te nemen met de besparingsadviseurs. Dit betekent dat de 5 werkdagen nog niet voorbij zijn. Ik vraag je daarom nog even af te wachten of om zelf nog even te bellen.

Groet,
Mike

ik had voor dat ik hier kwam al telefonisch contact gehad met eneco dus vandaar.
dit was dus wel zeker langer dan 5 dagen.

Reageer