Maandelijks verbruik inzien, maar geen dagelijks uitlezen | Eneco Community
beantwoord

Maandelijks verbruik inzien, maar geen dagelijks uitlezen

• 29 november 2018
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

tot heden kreeg ik een mooi maandelijks overzicht van mijn verbruik van stoom en gas, en ik wil deze graag ook binnen mijn Eneco kunnen inzien.
Ik weiger echter toestemming te geven voor het dagelijks uitlezen en het verwerken van data per kwartier over mijn verbruik. Nu kan ik ook de maandelijkse data niet meer inzien.

Is het mogelijk om wel verwerking van maandelijkse data toe te staan, maar geen hogere frequentie? zo nee, kan dit snel mogelijk gemaakt worden.
icon

Beste antwoord door DeniseMR 30 november 2018, 14:07

Dag @Wieben,

Welkom op de Eneco Community!

Mits jij het uitlezen van je meters op maandbasis toelaat, ontvang je van ons een maandelijks overzicht van je verbruik. Wens je ons geen toestemming te geven voor het dagelijks uitlezen, dan alsnog blijf je dit maandelijks overzicht ontvangen.

Dit staat overigens weer los van wat jij in Mijn Eneco ziet.

Groet, Denise
Bekijk origineel

3 Reacties

Als ik kijk naar de wettelijke regels:

Dan mag er dus 12 keer uitgelezen worden, zonder verdere toestemming. Vroeger was dat eens per 2 maanden. Vandaar dat Eneco nu ook maandelijkse overzichten verstrekt.

Nen dan ook benieuwd wat een moderator hier van vindt.
Reputatie 7
Badge +5
Dag @Wieben,

Welkom op de Eneco Community!

Mits jij het uitlezen van je meters op maandbasis toelaat, ontvang je van ons een maandelijks overzicht van je verbruik. Wens je ons geen toestemming te geven voor het dagelijks uitlezen, dan alsnog blijf je dit maandelijks overzicht ontvangen.

Dit staat overigens weer los van wat jij in Mijn Eneco ziet.

Groet, Denise
Ah, dat is fijn.
Ik zou het natuurlijk prettig vinden mijn maandelijkse overzicht ook in Mijn Eneco te kunnen inzien, maar dat is verdwenen nu ik geen toestemming heb gegeven voor dagelijks uitlezen.
geen groot probleem als ik een overzicht per email krijg.
Dank!

Reageer