Levertijd slimme gasmeter | Eneco Community
beantwoord

Levertijd slimme gasmeter

Eind zomer 2015 ben ik verhuisd en ben toen meteen overgestapt naar Eneco met zo'n 4 jarig contract waar je Toon dan gratis krijgt. Eneco zouden ook de slimme gasmeter aanvragen. Echter tot op heden is die er nog niet. Zijn er nog meer mensen met zulke ervaringen. Ik kan me niet voorstellen dat een gasmeter installatie 2 jaar moet duren.
Wat zijn jullie ervaringen?
icon

Beste antwoord door Danielle 11 juli 2017, 09:38

@B. Castricum,

Erg vervelend dat je al zo lang onderweg bent om de gasmeter geplaatst te krijgen!
De slimme meter is meerdere keren aangevraagd zie ik. Raar dat Stedin zegt niets te krijgen. Wie weet ligt het eraan dat je 2 netbeheerders hebt.
Kun je nogmaals contact opnemen met Stedin om de afspraak te maken? Ik ben benieuwd of dat lukt. Anders verneem ik graag de bevindingen, dan neem ik het intern weer op.
Bekijk origineel

14 Reacties

Normaal duurt zo'n aanvraag bij je Netbeheerder maximaal 6 weken.
Dus zal er bij Eneco dan wel je Netbeheerder iets fout gegaan zijn.
Ja, dat is wat ik ook te horen krijg als ik Eneco bel. Zij vragen het dan opnieuw aan, en ik moet dan weer 6 weken wachten. En dat al 2 jaar lang. Ik was benieuwd of ik de enige was die zo aan het lijntje gehouden wordt.
Dus is het slim om je Netbeheerder te bellen, want daar kan het ook fout gaan.

Vreemd dat je niet eerder actie hebt genomen......
Tja.. daar zit Eneco dus tussen. Ik vraag me ook af waarom Eneco er niet wat meer bovenop zit.
Ik ben bang dat je mij niet begrijpt.
Wij hebben hier op het forum wel enige ervaring met Netbeheer.
Ook daar ben jij zelf klant, dus is het je eigen belang contact met ze op te nemen.

Niets bijzonders en daar zit Eneco geheel niet tussen.
Die heeft kennelijk in jouw geval de aanvraag gedaan, maar dat doet niets ter zake.

Bel je Netbeheerder op en wellicht kan je meteen een afspraak maken.
Zo simpel is het!

Jij zit nu met een Toon, die niet goed functioneert!
Klopt, jij hebt over over de netbeheerder, maar ik over Eneco. Ik betaal aan Eneco, zij zijn mijn tussenpersoon. Ook de aanvraag doen zij voor mij. Ook voor Toon betaal ik aan hun. Maar ik zie dat je het kastje-muur spelletje al aardig kent.

Maar mijn oorspronkelijke vraag blijft wat de ervaringen zijn met levertijden van meters (waarvan Eneco de aanvraag doet dan). Krijgt iedereen ze binnen 6 weken zoals hier gesuggereerd wordt?
Reputatie 7
Badge +6
@B. Castricum,

Erg vervelend dat je al zo lang onderweg bent om de gasmeter geplaatst te krijgen!
De slimme meter is meerdere keren aangevraagd zie ik. Raar dat Stedin zegt niets te krijgen. Wie weet ligt het eraan dat je 2 netbeheerders hebt.
Kun je nogmaals contact opnemen met Stedin om de afspraak te maken? Ik ben benieuwd of dat lukt. Anders verneem ik graag de bevindingen, dan neem ik het intern weer op.
Nou snap ik waarom het bij jou nu al 2 jaar duurt.

Hoe de verhoudingen/ verantwoordelijkheden liggen tussen leverancier en Netbeheer hoef je mij echt niet uit te leggen. Die ken ik uit ervaring hier op het forum.

Kennelijk wil je uit principe het spel zo spelen.
Prima; ik wens je veel suc6
Interessant detail is dat als _ik_ het aanvraag _mij_ dat 72,60 kost, terwijl Eneco aangeeft:

"Gefeliciteerd met Toon®️ van Eneco, de thermostaat die u de regie geeft over uw energie. Om optimaal gebruik te kunnen maken van Toon®️, ontvangt u van ons nog slimme meters voor elektriciteit en gas t.w.v. € 72,60 inclusief installatie. Wij vragen deze slimme meters voor u aan bij uw netbeheerder. "

Lijkt me naast een principe kwestie ook wel een geld kwestie.
Ook dat begrijp je kennelijk niet.
Jij vraagt niet aan; jij vraagt alleen naar de status bij je Netbeheerder ivm een aanvraag die Eneco namens jou heeft gedaan.

Niets bijzonders voor de Netbeheerder; komt zeer vaak voor ivm Toon.

En duidelijk heeft Eneco de policy hier vaak genoeg geplaatst: gaat het toch fout en je krijgt toch de nota; dan hoef je die maar door te sturen naar Eneco en die betaalt je het bedrag onverwijld aan je terug.

Dus je stelling/vermoeden het lijkt een geld kwestie slaat echt nergens op!

Dus pak de telefoon en bel ook als klant van Netbeheer ze op en vraag naar de status!
Ik vindt het fijn dat je meteen zo diep in de case duikt hoor. Maar ik blijf benieuwd naar ervaringen van anderen. Aan het aantal icoontjes zie ik wel dat je groot fan bent van Eneco. Maar zijn er geen andere ervaringen dan van mensen die niet zo lang bij Eneco zitten? Om een beetje objectief beeld te krijgen...
Dat mag hoor.
Maar mijn positie hier begrijp je totaal verkeerd.
Ik ben geen fan van Eneco; ik heb geen belangen bij Eneco?

Ik ben een fan van het forum en probeer forumleden hier zo onafhankelijk mogelijk te adviseren.

Veel suc6 verder.
Bedankt.

Mochten er nog mensen deze discussie lezen na zoveel berichten en hun ervaring willen delen, dan ben ik nog steeds geinteresseerd.
Reputatie 7
Badge +9
Laten we even wat dingen helder krijgen..

1: Stroommeter en gasmeter valt compleet onder de verantwoordelijkheid van jouw netbeheerder, in jou geval Stedin.. Aangezien je er 2 heb.. Kan het ook de andere zijn...

2: Eneco kan alleen de aanvraag zelf doen. In behandeling nemen van, installatie van, afronding van, is allemaal verantwoordelijkheid van jouw netbeheerder.

Reageer