laag tarief hoog tarief dubbele slimme meter en ik snap er niks van | Eneco Community
vraag

laag tarief hoog tarief dubbele slimme meter en ik snap er niks van

• 4 juni 2015
  • 6 reacties
  • 2360 Bekeken

Beste,

na meerdere keren contact gehad te hebben met een medewerker van de klantenservice en gehoord te hebben dat zij het voor mij gingen uitzoeken wil ik het toch eens hier proberen.
Dit is mijn eerste woning waar ik een dubbele slimme meter heb (en alleen stroom moet afnemen vanwege een warmtepomp systeem)
toen ik de meterstanden moest doorgeven had ik dan ook 2 standen staan

1.8.1 = 3147
1.8.2 = 2625

welke van de 2 is nou een normaal tarief en welke is een laag tarief.
na alles te hebben uitgerekend en uitgaand van wat de woningbouw mevrouw zei (dat 1.8.1 normaal en 1.8.2 laag is)
zou ik op 643 kWh zitten voor normaal en 2030 kWh voor snachts (dit heb ik af gelezen van de 3 maandelijkse nota die ik heb ontvangen van eneco, zij geven alleen niet aan welke meter wat is)

kan iemand mij aub helpen en/of uitleggen wat nu wat is ik word er namelijk heel gestoord van, het enige wat ik mij kan indenken is dat 1.8.1 laag is en 1.8.2 normaal is.

alvast vriendelijk bedankt!!!!!

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hoi Bailey,

Welkom op de community. Ik kan mij goed indenken dat je graag duidelijkheid wilt hebben over de elektriciteitsmeter, aangezien dit ook je eerste woning is. Telwerk 1 is het laagtarief en telwerk 2 is normaaltarief. Weet je zo voldoende?

Groet, Kelly.
Hi Kelly,

Heel erg bedankt voor het korte en duidelijke antwoord nu weet ik hoe het zit!

Groet,

Shana
Badge
ook ik had een digitale meter met 2 telwerken waarvan er eentje uit stond dus op nul bleef staan . Nu heb ik ivm zonnepanelen een slimme meter en loopt er opeens ook een laag tarief telwerk mee op, maar ik wil geen laag tarief omdat dit voor mij niet voordeliger is
Dat beide telewerken lopen is een gegeven; telwerk I en II worden gewoon bij elkaar opgeteld door Eneco op je jaarnota als je gekozen hebt voor enkeltarief!!
Badge
wanneer worden de standen van de slimme mtr door gestuurd is dat 2 x mnd of 1x pmnd en is dat dan aan het begin van de mnd of begin van een week ????????????????????
Hangt er van af of je mandaat hebt verleend aan Eneco.

https://www.eneco.nl/voorwaarden/voorwaarden-uitlezen-slimme-meter/

Als je toestemming hebt gegeven wordt door je Netbeheerder eens per dag (meestal in de nacht) de standen uitgelezen.
Op de site van Eneco zijn ze dan te downloaden.

Reageer