Klacht wordt niet behandeld | Eneco Community
beantwoord

Klacht wordt niet behandeld

• 23 januari 2019
  • 6 reacties
  • 218 Bekeken

Goedemorgen, Na het ontvangen van een bizar hoge jaarafrekening heb ik contact gezocht met het call center van Eneco. Ik moet voor een 1 persoonshuishouden, fulltime werkend over een jaar 1400 euro terugbetalen. En nee. de verwarming staat niet aan als ik het huis verlaat. Ik heb 9 januari een klacht ingediend bij Eneco en zou binnen 5/10 dagen teruggebeld worden. Niets gehoord. Ben nu achter elkaar terug aan het bellen. Kom steeds in de wacht terecht. Heb hele vriendelijke mensen aan de telefoon gekregen maar wordt letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd. Heb nu al diverse malen het telefoonnummer van de storingsdienst ontvangen maar daar blijven ze herhalen dat ik daar niet hoor voor dit verhaal. Als ik dat dan weer terug geef aan het callcenter krijg ik terug dat ik het verkeerd begrijp en toch opnieuw moet bellen. Dat doe ik dan braaf en wordt keihard weer teruggestuurd. Ik word niet geholpen en blijf in een rondje rennen in de Eneco. De rekening is inmiddels betaald maar ik wil dat er iemand komt kijken om te achterhalen wat er mis is met de warmte meter (stadsverwarming). Wat moet ik in godsnaam doen om dit voor elkaar te krijgen?
icon

Beste antwoord door Erica 23 januari 2019, 14:45

@I. Meijdam bedankt voor het delen van je zorgen via de Eneco Community. Jouw verhaal is ons bekend en gemeld aan onze afdeling Klachtenmanagement. Door drukte is de doorlooptijd langer dan normaal. Daarvoor sorry. De nota (afbetaling) is uitgesteld tot eind februari. Hopelijk heb je nog een laatste restje geduld tot er contact met je wordt opgenomen.
Bekijk origineel

6 Reacties

Bij betalen komt vaak door betaling van een te laag maandbedrag.
Heb je op de jaarnota gelezen wat voor jouw woning de gemiddelde GJ verbruik is?
Zit je daar veel boven?
Heb je jouw verbruik vergeleken met het verbruik van de buren?
Ook zou ik meteen met het bijhouden van je verbruik overgaan, dag geeft inzicht en kan helpen te bepalen of er storing in je afleverset zit.
Wellicht heb je vloerverwarming; houd je ook rekening met een juiste nachtverlaging van maar 2 grd?
gemiddeld GJ verbruik is volgens de Eneco site (en ook volgens de buren) rond de 35 GJ. Ik zit op 66.
Telling in een week is 2.5 GJ. (waarvan ik de hele week aan het werk was en de verwarming uit stond.Geen vloerverwarming. Vandaar de dringende behoefte aan een onderzoek.
Reputatie 5
Badge +5
@I. Meijdam bedankt voor het delen van je zorgen via de Eneco Community. Jouw verhaal is ons bekend en gemeld aan onze afdeling Klachtenmanagement. Door drukte is de doorlooptijd langer dan normaal. Daarvoor sorry. De nota (afbetaling) is uitgesteld tot eind februari. Hopelijk heb je nog een laatste restje geduld tot er contact met je wordt opgenomen.
Hoi Erica, De nota is gisteren al volledig betaald. .
Hoi Eneco,

We zijn inmiddels weer 12 dagen verder en ik heb nog steeds niets gehoord!
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Eneco,

We zijn inmiddels weer 12 dagen verder en ik heb nog steeds niets gehoord!

Goedendag,

Bedant voor je bericht. Ik heb zojuist een bericht verstuurd naar jouw klachtafhandelaar. Ik ga ervan uit dat er zo snel mogelijk contact met je wordt opgenomen. Uiteraard onze excuses hiervoor.

Goet, Audrey

Reageer