Juist Voorschot berekenen | Eneco Community
vraag

Juist Voorschot berekenen

Reputatie 5
Badge +6
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 528 reacties
Hoi Eneco,

Is het mogelijk om via "Mijn Eneco" het juiste termijn bedrag te kunnen laten berekenen?
Of moet je zelf schatten of het termijn bedrag nog voldoende is?

Bij een Greenchoice of Essent, zit een tool in hun "Mijn" omgeving, om het juiste termijnbedrag te laten berekenen, heeft Eneco ook zoiets?
Ik kan het niet vinden in de app, of Mijn Eneco

Mvgr,

Juan

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hmm.. dankje, maar dat vraag ik niet...
Reputatie 5
Badge +6
Ok, maar jammer dat Eneco deze mogelijkheid niet bied..

Dat is toch niet van deze tijd...
Reputatie 5
Badge +3
Hi @Juan,

Bedankt voor het stellen van jouw vraag. Specifiek een advies voor jouw termijnbedrag vind je in Mijn Eneco niet terug.

Wel kun je, met dank aan de slimme meters op je adres, via het tabblad Verbruik per maand bekijken hoe jouw werkelijke verbruikskosten zich verhouden tot de inschatting van die specifieke maand, het Maandbudget. Dit is een afgeleide van je maandelijks termijnbedrag en verdeeld met het oog op de invloed van de seizoenen.

In de winter heb je dus een relatief hoog Maandbudget, in de zomer andersom. Zit je hier maandelijks onder, vaar je een prima koers. Wanneer je merkt dat je het maandbudget in de app regelmatig overschrijdt, is het een goed idee jouw voorschotbedrag te verhogen

Daarnaast kunnen wij als klantenservice, zoals ook geadviseerd in dit topic, op basis van je huidige meterstanden een adviesbedrag geven voor de resterende termijnen tot aan je jaarnota.
Badge +1
Die van Essent is waardeloos
180 EUR voorschotten betaald
70 euro verbruik
42 euro termijn verhogen
Juist daarom is deze service gewoon hier op het forum te regelen.
Je geeft bv hier de meterstanden door en desgevraagd maakt een mod deze service berekening voor je.
Zou je wel zeggen Juan.

Maar ik denk dat het slimmer is dat een moderator er, in gezamenlijk overleg klant, er naar kijkt, die heeft de systemen op een rijtje voor zich en kan zorgen voor de juiste bepaling en advies èn ivm Toon®️ meteen pushen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen