Jaarnota vs Toon informatie | Eneco Community
vraag

Jaarnota vs Toon informatie

• 1 december 2017
  • 0 reacties
  • 138 Bekeken

Toon toont mij iedere dag een tussenstand van hoe ik er voorsta mbt energieverbruik. Tevens krijg ik via Toon iedere maand een bericht met de eindstand van die maand.

Het termijnbedrag én ingeschatte verbruik kunnen ,door de 17 jaar trouwe klant zijn in dezelfde woning zonder verandering in gezinssamenstelling, mijns inziens toch redelijk nauwkeurig bepaald worden. Op maandniveau kan dat wellicht nog wat afwijken, maar op jaarniveau moet dat echt goed kunnen.

Aan de eerder genoemde Toon berichten hecht ik waarde; het is tenslotte van Eneco die mijn verbruik al 17 jaar weten (historie kan dus geen punt zijn) en met de slimme meters kunnen standen ieder moment uitgelezen worden.

Die berichten mij in 10 van de 12 maanden dat ik flink minder verbruikt heb dan ingeschat, ik die overgebleven 2 maanden meer verbruikt heb dan ingeschat. Wanneer ik vervolgens die 12 berichten combineer kan ik zelf mijn jaarnota inschatten. Want nogmaals, alle info komt rechtstreeks van de slimme meters en Eneco.

HELAAS.... de jaarnota komt op een compleet ander bedrag uit dan de som van die bedragen.

Om het nog mooier te maken; in de Toon app op mijn telefoon kan ik ook per maand zien wat ik verbruikt heb en wat ingeschat is. Ook de optelling van deze bedragen strookt totaal niet de jaarnota.

Om het bijna af te ronden heb ik ook de Eneco app. Je raadt het al: ook daarin kan ik maandelijks een tussenstand zien (schermafdrukje maken, bewaren en later optellen) en ook daar komt een totaal ander bedrag uit dan de jaarnota.

Ruim een uur bellen met Eneco levert mij grofweg het volgende op “Toon moet nog leren” “alle inhoud van de berichten zijn inschattingen” “er zit verschil tussen werkelijk en ingeschat” “termijnbedrag en ingeschat verbruik staan helemaal los van elkaar” “Toon houdt geen rekening met belasting en transportrechten”.... etc etc

Nu betaal ik uiteraard gewoon de kosten van werkelijk verbruik, verrrekend met reeds betaalde termijnbedragen, MAAR ben ik nu de enige die niet kan geloven dat ik 12 maanden lang zinloze en niet accurate berichten via Toon ontvang???

0 reacties

Nog geen reacties, wees de eerste die reageert!

Reageer